علمی

اختراعات عجیب و غریب در تاریخ بشر که اکنون خنده دار به نظر می رسند!

اختراعات عجیب و غریب

پیشرفت علم و تکنولوژی همواره اختراعات جالبی برای نسل بشر به همراه دارد در گذشته نیز این پیشرفت وجود داشته و افراد بسیاری از وسایل به روز و جالب استفاده می کردند اما اکنون که در قرن بیست و یکم هستیم مطالعه کارکرد آن وسایل کمی عجیب و شاید خنده دار به نظر برسد

۴+

علم و دانش همیشه در تلاش برای بهبود رفاه و زندگی بهتر بشر مورد استفاده قرار می گیرند. اختراعاتی که به دست انسانها در طول تاریخ انجام شده حداقل در همان دوره مورد استفاده بوده است. اما بسیاری از این اختراعات عجیب و غریب و اکتشافات هیچ پایه و اساسی نداشته و تنها یک دوره کوتاه استفاده می شدند. در ادامه با لیستی از اختراعات عجیب و غریب در تاریخ بشر که اکنون خنده دار به نظر می رسند با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماجرای آماده‌سازی قلب نهنگ به وزن ۲۰۰ کیلوگرم برای نمایش در موزه!

اختراعات عجیب و غریب

در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی اختراعات عجیب و غریب زیادی انجام شده که تنها در همان دوره مورد استفاده قرار گرفت. اکنون در نت‌نوشت نگاهی کوتاه داریم به این دستگاههای جالب که شاید کمی خنده دار باشند.

تمبر زن

stamp lubricator

این دستگاه در اوایل قرن بیستم به افراد کمک می کرد برای ارسال نامه هایشان تمبر را به راحتی خیس کنند و بر روی نامه بچسبانند. به هر حال در قرن بیستم خبری از ایمیل نبوده و ظاهرا برای خیس کردن تمبرها کمی تنبلی می کردند.

بیشتر بخوانید: تغییرات عجیب یک پارک با تغییر فصل ؛ این پارک با تغییر فصل تبدیل به یک دریاچه می شود

کالسکه محافظ

gas mask pram

این کالسکه از نوزادان در زمان جنگ جهانی دوم به خوبی محافظت می کرده است. در زمان جنگ جهانی دوم که اروپایی ها از حملات گازها در امان نبودند برای حفظ جان نوزادانشان از این کالسکه عجیب و دربسته استفاده می کردند. این مورد از اختراعات عجیب و غریب طوری طراحی شده بود که در صورتی که والدین ناچار به حمل کودک در شهر بودند، با آرامش خاطر کودک را در طی شهر با این کالسکه جابه جا می کردند و از آسیب های گازهای شیمیایی کاملا مصون بودند.

بیشتر بخوانید: کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله در چین +ویدیو

آفتابگیر کودک

baby cages

اوایل قرن بیستم به دلیل هجوم جنگ و مشکلات سیاسی خانواده ها  امکانات کافی برای تفریح نداشتند. کودکان در آن دوره بیشتر در خانه به سر می بردند و از نور خورشید و هوای تازه بهره مند نمی شدند. این مورد از اختراعات عجیب و غریب وسیله که ظاهرا برای کودک بسیار ترسناک نیز بوده در ساختمان ها نصب می شده تا کودکان بتوانند از آفتاب روزانه استفاده کنند.

دستگاه سیگار کشیدن

smoking machine

ظاهرا در آن زمان هنوز به مضرات سیگار کشیدن پی نبرده بودند که این دستگاه چند تایی سیگار را اختراع کردند. این دستگاه به شما این امکان را می داد که در آن واحد بتوانید چند سیگار را باهم دود کنید. این مورد از اختراعات عجیب و غریب واقعا دستگاه مسخره ای بوده و خوشبختانه از مد افتاد!

بیشتر بخوانید: مجموعه کامل آرشیو تصاویر NASA اینجا در دسترس است!

دوچرخه آبی

cycle

دوچرخه و طرفداران دوچرخه همیشه بوده و هستند. این نوع دوچرخه به شما کمک می کند که به وسیله چرخش آب در گوی های توخالی حرکت کند. این مورد از اختراعات عجیب و غریب نخستین مرتبه در سال ۱۹۳۰ در پاریس مورد استفاده قرار گرفت که ظاهرا در آن دوره کمبود آب نداشتند.

رادیوی سر

Radio

در سال ۱۹۴۹ میلادی ویکتورت هوفیلچ دستگاه رادیوی روی سر را اختراع کرد. این وسیله به کاربران امکان استفاده رادیو را بر روی سر خودشان می داد. دقیقا مشخص نیست که چرا باید این رادیو روی سر باشد ولی همان بهتر که از مد افتاد وگرنه همه کاربران دچار آرتروز گردن می شدند!

ماسک مخروطی

mask1

ماسک های مخروطی از اختراعات جالب و بی مصرف دوران قدیم است. این ماسک ها به منظور حفاظت از عناصری مانند هوای آلوده و برف و شاید آب مورد استفاده قرار می گرفته. هر چند که محافظت این ماسکها دقیق بوده است ولی استفاده از این مورد از اختراعات عجیب و غریب در مکان های عمومی و شلوغ بسیار وحشتناک و خطرناک به نظر می رسد.

تخت پیانو

piano

در سال ۱۹۳۵ میلادی در انگلستان این تخت خواب با قابلیت پیانو اختراع شد. افراد مسن و افرادی که دچار مشکلاتی بودند که نیازمند استراحت مطلق بودند از این تخت استفاده می کردند. با استفاده از این تخت در هنگام خواب نیز می توانستند پیانو بنوازند.

ماسک یخ

masks

خانمها همیشه برای زیبایی خودشان دست به کارهای خارق العاده ای می زنند!!! این دستگاه که به نوعی ماسک صورت محسوب می شوند اختراع شد که خانمها بتوانند به راحتی بعد از بخور گرم از یخ استفاده کنند. این ماسک عجیب غریب منافذ را می بسته و زیبایی را به چهره بر می گردانده.

دستگاه نگهداری از فرزند

baby

بیشتر والدین ترجیح می دهند هر دو باهم از کودکشان مراقبت کنند. این مورد از اختراعات عجیب و غریب در اوایل دهه ۱۹۰۰ میلادی اختراع شد تا والدین هنگامی که خارج از خانه هستند با هم کودک را حمل کنند. ایده جالبی بوده  ولی ممکن بود هر کدام از والدین به یک سمت حرکت کنند !!!

دستگاه همه کاره خانواده

devices

چارلز استیلاوف مخترع دستگاه خانواده به سه مورد اعتقاد داشت : “همه دوست دارند در کنار هم باشند، خانمها دوست دارند خیاطی کنند، کودکان دوست دارند دوچرخه سواری کنند” نتیجه اعتقاد به این مسئله این دستگاه شد. همزمان سه فعالیت در کنار هم در یک مکان نه چندان بزرگ خانه امکان پذیر بود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا