دانستنی‌های سلامتی

رسوب زدایی رگهای قلب با درمان‌های خانگی و خداحافظی با بیماری قلبی!

رسوب زدایی رگهای قلب

از آن جا که تصلب شرایین به تدریج و به آهستگی بیشتر می شود، تشخیص به موقع آن از نظر زمانی اهمیت بسیار دارد. داروهای خوب پزشکی امروز و درمان های خانگی برای رسوب زدایی رگهای قلب می تواند از بروز بیماری های قلبی – عروقی یا حداقل از بدتر شدن آن جلوگیری نماید.

۳+

می توانید با رسوب زدایی رگهای قلب جان تازه ای در رگ ها و زندگی دوباره ای به خودتان و عزیزانتان هدیه بدهید. کار سختی نیست چون ما امروز مواد غذایی طبیعی برای رسوب زدایی رگهای قلب را به شما معرفی می کنیم. تصلب شرایین یا بسته شدن رگ ها که در نتیجه رسوب چربی اتفاق می افتد حرکت جریان خون را با مشکل مواجه کرده و موجب بروز سکته های قلبی یا مغزی می شود. بسته شدن رگ ها مانع از عملکرد صحیح عضوهای بدن می شود. چون به دلیل وجود این رسوبات در رگ، خون نمی تواند به راحتی اکسیژن و مواد غذایی را به سلول های بدن برساند. علت اصلی تصلب شرایین هرچه باشد از صدمه دیدن جداره داخلی رگ ها شروع می شود. عوامل دخیل در ایجاد این بیماری سیگار کشیدن، مصرف چربی زیاد در مواد غذایی، عدم تحرک بدنی مناسب، اضافه وزن، دیابت نوع ۱ یا ۲، فشارخون و کلسترول بالا یا وجود التهابات در نتیجه بیماری‌هایی مثل آرتریت یا التهاب مفاصل، لوپوس یا عفونت است. بسته شدن رگ ها مشکلاتی را برای سلامتی به وجود می آورد مثل بیماری های قلبی و حتی حمله قلبی یا سکته مغزی. بنابراین رسوب زدایی رگهای قلب امری ضروری برای داشتن بدنی سالم است!

بیشتر بخوانید: علائم هشدار دهنده حمله قلبی و یک تکنیک ساده برای تشخیص حمله قلبی

بیشتر علائم مانند درد قفسه سینه (آنژین)، تنگی نفس، تپش قلب، ضعف عمومی بدن، سرگیجه، کاهش اشتها، اضطراب، حالت تهوع و عرق کردن تا زمانی که بیماری پیشرفت نکرده باشد خود را بروز نمی دهند. از علایم دیگر می توان به درد ناحیه ران، سرد شدن پاها، بی حس شدن یک سمت بدن و کم شدن بینایی یک چشم اشاره کرد.

از آن جا که تصلب شرایین به تدریج و به آهستگی بیشتر می شود، تشخیص به موقع آن از نظر زمانی اهمیت بسیار دارد. داروهای خوب پزشکی امروز و درمان های خانگی برای رسوب زدایی رگهای قلب می تواند از بروز بیماری های قلبی – عروقی یا حداقل از بدتر شدن آن جلوگیری نماید. در این مطلب در نت نوشت با چند روش ساده خانگی برای رسوب زدایی رگهای قلب و رفع رسوبات شریانی و تصلب شرایین آشنا می شوید:

بیشتر بخوانید: علائم مشکلات قلبی چیست؟

روش های طبیعی رسوب زدایی رگهای قلب

۱ – سیر

سیر یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع تصلب شرایین و رسوب زدایی رگهای قلب است. این ماده غذایی مفید باعث باز شدن رگ ها و گردش هر چه بهتر جریان خون در آن ها می شود. تحقیقات نشان می دهد سیر نقش آرام بخش را برای رگ های خونی بازی می کند، سطح کلسترول خون را پایین می آورد و بروز حملات قلبی و سکته های مغزی را کاهش می دهد.

برای درست کردن یک معجون فوق العاده می توانید به روش زیر عمل کنید:

۳ بوته سیر را پاک کرده و به قطعات مکعبی ریز خرد کنید. سیرهای خرد شده را به یک لیوان شیر اضافه کنید و بجوشانید. بعد از سرد شدن قبل از خواب آن را میل کنید.

روش دیگر استفاده از سیر در آشپزی است. از داروهایی که اخیرا به عنوان مکمل در بازار موجود هستند می توانید استفاده کنید. ولی در مورد اخیر حتما با پزشک مشورت نمایید و طبق نظر وی از قرص های حاوی عصاره سیر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی مفید برای قلب و عادات سالم برای تقویت قلب

۲ – زردچوبه

ادویه معجزه گر رسوب زدایی رگهای قلب و رفع تصلب شرایین و سلامت قلب زردچوبه است. کورکومین (Curcumin) ماده اصلی زردچوبه خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که از ایجاد پلاک و لخته های خون جلوگیری می کند و برای رسوب زدایی رگ های قلب بسیار مفید است.

از دیگر خواص زردچوبه کاهش کلسترول بد خون ، شل شدن رگ های خونی و در نتیجه کاهش حملات قلبی است.

نحوه استفاده :

یک قاشق چای خوری زردچوبه را همراه با کمی عسل در یک لیوان شیر مخلوط کنید. این مخلوط را یک یا دوبار در روز میل کنید.

روش دیگر استفاده از مکمل های حاوی زردچوبه است. باز هم تاکید می کنیم برای استفاده از قرص های حاوی زردچوبه حتما با پزشک مشورت کنید. میزان استفاده با این روش روزانه بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم است.

استفاده از زردچوبه در آشپزی فراموش نشود که خوشبختانه ما ایرانی ها این ادویه را پایه اصلی آشپزی می دانیم.

بیشتر بخوانید:۱۰ دقیقه ورزش برای قلب و سپس داشتن قلبی کاملا سالم!

۳ – فلفل قرمز

کپسایسین ( Capsaicin ) موجود در فلفل قرمز از آنتی اکسیدان های قوی و دشمن کلسترول بد است. از خواص دیگر آن کمک به گردش بهتر خون در رگ ها، رسوب زدایی رگهای قلب و کاهش احتمال ناراحتی های قلبی است.

نحوه استفاده :

نصف یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز را به آب داغ اضافه کنید. این نوشیدنی را می توانید برای دو الی سه هفته تهیه و میل کنید.

از مکمل های حاوی فلفل قرمز هم پس از مشورت پزشک می توانید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص آب انار برای قلب و پیشگیری از گرفتگی عروق قلب

۴ – لیمو ترش

دردی نیست که لیمو ترش درمان نکند. به قول قدیمی ها مرده را زنده می کند. خواص بی‌شمار  و خاصیت آنتی اکسیدانی آن به جنگ التهابات و کلسترول رفته و باعث شست و شوی دیواره رگ های خونی و رسوب زدایی رگهای قلب می شود. در نتیجه نمی گذارد مواد اکسید شده مضر در جریان خون راه افتاده به سلول های بدن برسد.

نحوه استفاده:

آب یک لیمو ترش را با کمی آب گرم و عسل و کمی فلفل سیاه مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را می توانید یک بار یا طی دوبار در روز میل نمایید. توصیه ما به شما مصرف این مخلوط به مدت دو تا سه هفته است.

روش دیگر جوشاندن پوست رنده شده یک لیمو ترش به مدت ۲۰ دقیقه در ۴ فنجان آب است. بعد آن را از صافی گذرانده با کمی عسل میل کنید. برای دو یا سه هفته می توانید هر روز این مخلوط را تهیه و طی یک وعده یا تقسیم به ۳ یا ۴ وعده در طی روز استفاده کنید.

۵ – زنجبیل

زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان های قوی Gingerols و Shogaols است که باعث کاهش کلسترول و رسوبات جداره رگ های خونی و رسوب زدایی رگهای قلب می شود.

نحوه استفاده:

چای زنجبیل درست کنید و روزی ۲ یا ۳ بار نوش جان کنید. کافی است یک قاشق چای‌خوری پودر زنجفیل یا زنجبیل تازه رنده شده را به آب داغ اضافه کنید. بعداز ۵ دقیقه آن را صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

روش دیگر خوردن قطعه کوچکی از زنجبیل تازه یا استفاده از قرص های حاوی زنجبیل موجود در بازار قبل از غذا و به اصطلاح معده خالی است.

باز هم یادتان باشد در صورتی که می خواهید از قرص استفاده کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نکته مهم : اگر ناراحتی معده مثل سوزش سردل یا مشکل کیسه صفرا دارید از زنجبیل استفاده نکنید.

۶ – شنبلیله

این گیاه هم رگ های خونی را تمیز می کند هم کلسترول خون را کاهش می دهد و هم باعث رسوب زدایی رگهای قلب می شود. از دانه های شنبلیله هم می توانید استفاده کنید که به علت داشتن میزان زیاد فیبر نقش مهمی در کاهش کلسترول دارد.

نحوه استفاده :

یک قاشق چای خوری دانه شنبلیله را در یک لیوان آب مخلوط کنید. بگذارید تا صبح بماند. قبل از صبحانه این مخلوط را میل کنید.

روش دیگر جوشاندن یک قاشق چای خوری دانه این گیاه در یک لیوان آب است. بعداز ۵ دقیقه جوشیدن و صاف کردن آن با کمی عسل آن را شیرین کرده و میل کنید.

۷ – تخم کتان

تخم کتان حاوی آلفا لینولئیک اسید است که باعث کاهش فشارخون و التهاب می شود. فیبر موجود در این دانه کلسترول خوب را افزایش داده رسوبات رگ های خونی را برطرف می کند.

نحوه استفاده :

برای رسوب زدایی رگهای قلب هر روز ۲ تا ۴ قاشق چای خوری پودر شده این دانه را استفاده کنید. یا هر بار که اسموتی، سوپ یا آب میوه تهیه می کنید می توانید یک قاشق چای‌خوری پودر دانه کتان را به آن اضافه کنید. از دانه های کوبیده شده این گیاه می توانید در سالاد یا موقع پخت غذا استفاده کنید.

۸ – انار

میوه ای حاوی آنتی اکسیدان فیتوکمیکال که از صدمات ناشی از اکسیداسیون شدن جلوگیری می نماید. این میوه با ایجاد اکسید نیتریک در خون مانع از افزایش فشار خون شده و رگ های خونی را تمیز می کند.

نحوه استفاده :

روزانه یک یا دو انار یا یک لیوان آب تازه آن را میل کنید.

همه این درمان های خانگی را می توانید به مدت دو تا سه هفته ادامه دهید.

۹ – ورزش

ورزش منظم باعث قوی شدن ماهیچه های قلب، مانع اضافه وزن و بیماری های قلبی می شود. ورزش همراه با تغذیه درست سلامتی را به همراه دارد. هر چند بهتر است در خصوص نوع ورزش مناسب با پزشکتان صحبت کنید ولی توصیه ما به شما پیاده روی، دویدن آهسته، دوچرخه سواری و طناب زدن است تا قلب قوی تری داشته باشید. ورزش های تند کننده ضربان قلب هم گزینه خوبی برای رسوب زدایی رگهای قلب است.

بیشتر بخوانید: با سرعت غذا خوردن اینگونه قلب‌ و مغزتان را بیمار می‌کند!

اگر فشار خون و تصلب شرایین دارید:

• فست فود، غذاهای فرآوری شده و گوشت قرمز نخورید

• سیگار نکشید

• مشروبات الکلی ننوشید

• مراقبه انجام دهید تا استرس شما کم شود

• در رژیم غذایی خود حتما از انواع لوبیا و غلات استفاده کنید

• بیشتر میوه بخورید بخصوص از نوع زرد و نارنجی و قرمز مثل پرتقال و انبه، هندوانه و انواع توت

• از نور خورشید صبح گاهی برای جذب ویتامین D بهره بگیرید

• هر روز ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل استفاده کنید

• در صورت امکان یکی دو لیوان آب قره قاط بنوشید

• در پخت و پز از روغن زیتون استفاده کنید

• بعد از مشورت با پزشک روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ واحد ویتامین B12 مصرف کنید

• طی هفته ۲ تا ۳ بار از غذاهای دریایی استفاده کنید

• تا می توانید شکر را از برنامه غذایی خود کم کنید

• روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز بنوشید

• هر روز چند تا یا حداقل ۲ عدد گردو بخورید

بیشتر بخوانید: مضرات دویدن برای قلب : آیا دوندگان قلب‌ های سلامتی دارند؟

منابع :

http://www.sciencedaily.com/releases/2007

http://umm.edu/health/medical/altmed

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا