آموزشی

آموزش نرم‌ افزار Lastpass ، تنها یک رمز کافیست!

آموزش با نرم‌ افزار Lastpass

نرم‌ افزار Lastpass با هدف حل همین مشکل طراحی شده است و ایده این نرم افزار برای حل این مشکل ساده است: Lastpass می‌تواند کادرهای مربوط به نام کاربری و اسم رمز را به طور خودکار برای شما پر کند و حتی شما را در سایت مورد نظرتان به طور اتوماتیک لاگین کند. با آموزش نرم افزار Lastpass همراه نت نوشت باشید.

۴+

این روزها  برای استفاده از تمام سایتها، اپلیکیشن‌ها و سرویسهای آنلاین باید یک اسم رمز اختصاص داد و واضح است که حافظه ما نمی تواند همه آنها را به خاطر داشته باشد. این موضوع باعث می شود که کاربران برای ساده کردن این کار از رمزهایی استفاده کنند که به خاطر سپردن آن کار آسانی باشد و یا بدتر اینکه از یک رمز پیچیده و طولانی برای همه کارهایشان استفاده کنند. هر دوی این روشها احتمال هک شدن حساب‌های کاربری آنها را بالا می برد. در این مطلب آموزش نرم‌ افزار Lastpass را به شما خواهیم آموخت تا دغدغه شما بابت رمز های مختلف را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید: هک مودم وایرلس خانگی با اپ اندروید + راهکار ارتقاء امنیتی

آموزش نرم‌ افزار Lastpass

نرم‌ افزار Lastpass با هدف حل همین مشکل طراحی شده است و ایده این نرم افزار برای حل این مشکل ساده است: Lastpass می‌تواند کادرهای مربوط به نام کاربری و اسم رمز را به طور خودکار برای شما پر کند و حتی شما را در سایت مورد نظرتان به طور اتوماتیک لاگین کند. تمام اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری شما در سایتها و نرم افزارهای مختلف در یک صندوق مجازی ذخیره می شود و شما تنها با یک رمز می توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چه کسانی از وایرلس من استفاده می کنند و چگونه آنها را بلاک کنیم؟

آموزش با نرم‌ افزار Lastpass

آموزش نرم‌ افزار Lastpass

Lastpass می تواند از این روش برای پر کردن فرمهای آنلاین هم استفاده کند. شما می توانید یکبار اطلاعات شخصی خود را مانند نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه، آدرس و کد‌ پستی خود را در این نرم افزار وارد کنید و از این به بعد هر وقت با این فرمها مواجه شدید، کادرهای مربوطه به صورت خودکار توسط Lastpass پر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چگونه به راحتی امنیت مودم وایرلس خانگی را بالا ببریم؟

آموزش با نرم‌ افزار Lastpass

آموزش نرم‌ افزار Lastpass

Lastpass در سه نسخه Premium، Enterprise و رایگان ارائه می شود که هزینه نسخه پرمیوم آن سالانه ۱۲ دلار است. اما باید اعتراف کرد که نسخه رایگان تفاوت زیادی با نسخه‌های پولی آن ندارد و اغلب کاربران Lastpass از نسخه رایگان آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مهمترین کارهای قبل از فروش کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ ؛ نکات ضروری و کلیدی

برای شروع آموزش استفاده نرم افزار Lastpass باید اول در سایت رسمی نرم افزار ثبت نام کنید. در هنگام ثبت نام، سایت از شما می خواهد که یک اسم رمز به عنوان Master Password وارد کنید. Master Password همان اسم رمزی است که با آن شما می توانید به تمام اطلاعات حسابهای کاربری خود دسترسی داشته باشید، پس بهتر است رمزی را انتخاب کنید که در عین حالی که پیچیده است، به خاطر سپردنش غیر ممکن نباشد. پیشنهاد ما استفاده از یک رمز حداقل ۱۲ کاراکتری است که ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و علائم روی صفحه کلید باشد.

یادتان باشد که اگر Master Password را فراموش کنید دسترسی به رمزهایتان اگر نه غیر ممکن ولی بسیار دشوار خواهد بود. البته به نظر من اگر ما از عهده به خاطر سپردن تنها یک اسم رمز بر بیاییم بهتر است از کامپیوتر و اینترنت استفاده نکنیم. در ضمن بهتر است Master Password را جایی یادداشت نکنید زیرا هر کس آن را پیدا کند به تمام رمزهای شما دسترسی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اتصال به وایرلس بدون پسورد در ویندوز ۱۰ اینگونه ممکن است!

اگر چه Lastpass نسخه تحت ویندوز هم دارد و نصب آن هم ضرری ندارد، ولی این برنامه با تمام مرورگرها بدون استثنا سازگار است و شما می توانید با مراجعه به صفحه افزونه‌های مرورگر خود، آنرا پیدا کرده و نصب کنید. وقتی برای اولین بار وارد اکانت LastPass خود شدید، برنامه تمام رمزهای ذخیره شده در مرورگر را در صندوق ابری خود ذخیره می کند و بعد از شما می خواهد که این رمزها را از حافظه مرورگر خود حذف کنید.

LastPass اسم رمز

Lastpass در مرورگرها به شکل یک مربع قرمز رنگ ظاهر می شود که با فشردن آن باید نام کاربری و رمز عبور (Master Password) خود را وارد کنید. مواظب باشید که گزینه به خاطر داشتن رمز عبور را غیر فعال کنید تا شخص دیگری نتواند وارد اکانت شما شود.

بیشتر بخوانید: آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰

طبق مراحل آموزش نرم افزار Lastpass طرز کار با Lastpass بسیار ساده است. هر بار که شما می خواهید در یک سایت ثبت نام کنید یک آیکون کوچک در گوشه سمت راست کادر مربوطه ظاهر می شود که با کلیک روی آن منوی برنامه باز خواهد شد. شما از طریق این منو می توانید یک اسم رمز پیچیده و طولانی بسازید و پس از وارد شدن به سایت، این اسم رمز و نام کاربری به نام آن سایت یا سرویس در صندوق ابری برنامه ذخیره می شود.

بیشتر بخوانید: با ویژگی Near Share در ویندوز ۱۰ به آسانی فایل‌ها را بین کامپیوتر‌های اطراف جابجا کنید!

LastPass اسم رمز

نسخه رایگان این برنامه بر روی سیستم عامل اندروید هم قابل نصب است تا شما همیشه بتوانید به رمزهای خود دسترسی داشته باشید.

برنامه Lastpass برای کسانی که حساب‌های کاربری زیادی دارند و به امنیت خود در دنیای بی رحم اینترنت اهمیت می دهند، انتخاب مناسبی است. برنامه های مدیریت رمز زیادی وجود دارند که شبیه این امکانات را به شما ارائه می کنند ولی Lastpass سالهاست که به عنوان برترین نرم افزار مدیریت اسم رمز شناخته شده و انتخاب اول کاربران حرفه‌ای محسوب می شود.

در این مطلب آموزش نرم افزار Lastpass را به شما ارائه دادیم، اگر پیشنهاد یا سوالی داشتید حتما در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: چرا باید وب کم لپ تاپ تان را بپوشانید!

بیشتر بخوانید: پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست!

بیشتر بخوانید: چگونه سرویس های ویندوز ۱۰ را متوقف، اجرا و یا Restart کنیم؟

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    رضا عبدالهی

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ at ۹:۵۰

    سلام دوست عزیز ، سوالی خدمت شما دارم زحمت می کشید راهنمایی بفرمایید؟ سوال : لست پس نصب کردم حالا برای ورود به وب سایتهای مختلف و استفاده از آن سایتها، آیا ایمیلی که با آن لست پس ثبت نام کردم وارد کنم و لاگین بشوم یا یک ایمیل غیر از آن؟ ممنون می شوم بیشتر توضیح دهید و راهنمایی کنید.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا