رپرتاژ آگهی

آشنایی با 6 غذا شیک و ساده برای مهمانی

۰

غذاهای ساده و سریع همیشه  گزینه‌هایی هستند که توسط همه انتخاب می‌شوند. خیلی از ما از غذاهای تکراری خسته شده‌ایم و دوست داریم به جای مرغ و جوجه و کباب برای مهمانی‌هایمان غذاهای جدید و در عین حال شیک و راحتی را آماده کنیم. ما در ادامه این مقاله به غذاهایی می‌پردازیم که برای مهمانی شیک هستند و ساده بوده و به راحتی هم آماده می‌شوند.

  1. رولت گوشت با گردو

مواد لازم:

  • گوشت چرخ‌کرده: ۵۰۰ گرم
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان کافی
  • پودر سوخاری: به میزان کافی
  • رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق

برای تهیه این غذای ساده مجلسی باید ابتدا تخم‌ مرغ‌ها را بپزید. سپس پوست آنها را کنده و حلقه حلقه کنید. در این مرحله شما باید جعفری و گشنیز خرد شده را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را روی سبزی‌ها بچینید. با کمی نمک و فلفل می‌توانید این مواد داخل رولت را مزه دار کنید.  مواد را داخل رولت گذاشته و لبه‌های گوشت را به هم بچسبانید. داخل ماهی‌تابه‌ای کمی روغن بریزید و رولت را مقداری تفت دهید. به‌طوری‌که پشت و روی گوشت کمی تغییر رنگ بدهد. سپس در قابلمه قرار داده مقداری در آن آب بریزید و اجازه دهید آرام بپزد. برای تزئین رولت گوشت می‌توانید از سبزیجات تازه و زرشک استفاده کنید. برای خرید اینترنتی انواع زرشک مرغوب و با کیفیت می‌توانید از انواع زرشک پفکی در برندهای معروف مجتهدی، سحرخیز یا برادران حسینی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته و قیمت آنها مناسب است.

آلبالو پلو

  1. آلبالو پلو

آلبالو پلو هم یک غذای شیک و سریع برای مهمانی است. معمولا بچه‌ها به این غذا علاقه زیادی دارند. برای وعده ناهار اگر مهمان دارید و زمان کمی دارید می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. البته در فصل تابستان که آلبالو تازه در دسترس است؛  تهیه این غذا راحت تر است. اما اگر در زمستان هوس آلبالو پلو کردید می توانید از آلبالو های فریز شده هم استفاده کنید و یک غذای متفاوت و خوشمزه داشته باشید. برای تهیه این غذا باید از برنج، گوشت یا مرغ و آلبالو و ادویه و چاشنی دلخواه استفاده کنید. استفاده از زعفران یا ریشه زعفران می‌تواند عطر و طعم آلبالو پلوی شما را عالی کند. قیمت زعفران را در کنار خرید بهترین نوع آن باید در نظر داشته باشید. معمولا زعفران‌های شهر مشهد کیفیت بسیار خوب و عطر عالی دارند.

  1. کوکوی مرغ

بسیاری از افراد دوست ندارند که از گوشت قرمز برای تهیه غذا استفاده کنند  یا استفاده از آن، برای سلامتی آنها ضرر دارد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما کوکوی مرغ را امتحان کنید. کوکوی مرغ یک یک غذای نانی خوشمزه است که برای یک مهمانی شام می‌تواند به سرعت آماده شده و بسیار دلچسب باشد. مواد لازم برای این غذای خوشمزه عبارت است از: سیب زمینی متوسط یا بزرگ سه عدد، سینه مرغ یک عدد  که با مخلوط کردن مواد می‌توان آن را به راحتی درست کرد.

  1. پای همبرگر

برای تهیه این مواد نیاز به گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، سیر، هویج، نخود و انواع سبزیجات معطر دارید. برای تهیه این غذا در یک ماهی‌تابه روغن ریخته و پیاز و سیر را داخل آن تفت می‌دهیم. گوشت چرخ‌کرده را اضافه می‌کنیم و نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه و در نهایت رب گوجه‌فرنگی را به مواد اضافه می‌کنیم. همراه با گوشت آن را تفت می‌دهیم. فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و می‌گذاریم داغ شود. سیب‌زمینی را کاملاً می‌شوریم و پوست آن را کنده و به حلقه‌های باریک خرد می‌کنیم. هویج را نیز خرد می‌کنیم. همه مواد را داخل ظرف ریخته و اجازه می‌دهیم تا مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بپزد.

  1. کباب تابه‌ای

یکی از غذاهای معروف و خوشمزه در مهمانی‌ها کباب تابه‌ای است. این وعده برای شام یا ناهار از غذاهای ساده و سریع ایرانی است که شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد. این نوع از کباب را می‌توانید با گوشت مرغ یا گوشت گوسفند درست کنید. برای طعم بهتر غذا کباب تابه‌ای را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده در تابه سرو کنید تا طعم بهتری پیدا کنید. برخی از اوقات کباب تابه‌ای با سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود که بسیار خوشمزه است. مواد کباب تابه‌ای عبارت است از: گوشت چرخ کرده، پیاز رنده شده، سیر و نمک و فلفل.  اگر تمایل به سرو کباب در مهمانی دارید می‌توانید از این دستور پخت‌ها نیز کمک بگیرید.

سمبوسه

  1. سمبوسه

یکی غذای شیک و ساده دیگر برای مهمانی سمبوسه است که یک غذای ایرانی بوده و اصالت آن به جنوب کشور باز می‌گردد. این غذا در اصل به صورت تند و فلفلی سرو می‌شود. امروزه سمبوسه طرفداران بسیار زیادی در همه جای دنیا دارد و در اغلب نقاط کشور این غذا  به شکل‌های مختلفی تهیه می‌شود. اگر طرفدار غذاهای فلفی و تند هستید بدون شک سمبوسه یک گزینه مناسب برای شما است. چراکه هم سریع و هم آسان آماده می‌شود. گاهی اوقات سمبوسه با گوشت گوسفند و گاه با گوشت مرغ تهیه می‌شود که در آن از انواع سبزیجات و دیگر مواد مانند سیب زمینی و هویج و غیره هم استفاده می‌شود. پنیر پیتزا در داخل سمبوسه‌ها به انسجام بیشتر مواد کمک می‌کند.

نویسنده: وحیده امینی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا