تلفن همراه

از هر ۱۰ گوشی هوشمند ۹ عدد اندرویدی هستند؛ اندروید و اوج محبوبیت در میان سیستم عامل ها

آمار اندروید

طبق آمار منتشر شده توسط Strategy Analytics سیستم عامل اندروید بر روی ۸۷٫۵ درصد از گوشی های هوشمند کنونی بازار و در اختیار کاربران نصب است.

۰

سیستم عامل اندروید باز هم مثل سنوات قبل در صدر لیست پر کاربر ترین سیستم عامل های کنونی قرار گرفته است، علی رغم افزایش فروش دستگاه های آیفون تولید شده توسط اپل باز هم شاهد افزایش تعداد کاربر های سیستم عامل اندروید در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ هستیم.

طبق آمار منتشر شده توسط Strategy Analytics سیستم عامل اندروید بر روی ۸۷٫۵ درصد از گوشی های هوشمند کنونی بازار و در اختیار کاربران نصب است. خیلی ساده اگر بخواهیم بگوییم، از هر ۱۰ گوشی موبایل هوشمند کنونی ۹ تای آنها از سیستم عامل اندروید بهره می برند.

طبق اطلاعات موجود تنها در سه ماهه گذشته ۳۲۸٫۶ میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید روانه بازار شده است. این آمار نسبت به سال گذشته ۱۰٫۳ درصد افزایش داشته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اپل در همین بازه زمانی ۴۵٫۵ میلیون دستگاه روانه بازار کرده و نسبت به سال گذشته همین بازه زمانی ۵٫۲ درصد افت را در فروش شاهد بوده است.

هر چند باید بدانید که این آمار ها برای اپل جندان هم بد نیست، آیفون ۷ تازه معرفی شده و حجم عمده بازار فروش اپل برای محصولش مربوط به انتهای سال و ۳ ماهه انتهای می باشد.

نکته جالب دیگری که در امار ها قابل مشاهده است اینکه سیستم عامل های متفرقه که توسط کمپانی هایی نظیر Microsoft و Samsung و Blackberry توسعه داده می شوند، تنها بر روی ۰٫۳ درصد از دستگاه های تلفن همراه نصب هستند.

بخش عمده این همه گیر شدن اندروید و پیشرفت حاصل شده مربوط به تولیدات انبوه شرکت های چینی است، کمپانی هایی که با حجم بالا و با سرعت هر چه تمام تر گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و قیمت های فوق العاده کم و ازران روانه بازار می کنند.

به عقیده بسیاری از تحلیلگر ها هجوم انبوه دستگاه های بی کیفیت از جمله موانعی است که خواهد توانست آینده این سیستم عامل محبوب را دچار خلل کرده و حتی آن را تیره و تار کند!

گوگل برای رفع این مشکل و جهت بهبود اوضاع سخت افزار ها و الگو دادن به دستگاه های ارزشمند و قابل قبول Pixel را معرفی و روانه بازار کرد، Pixel و Pixel XL مسیر سختی را پیش رو دارند و قرار است طیف کاربران مشکل پسند بازار را نیز به سمت سیستم عامل گوگل جلب کنند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا