گوناگون

آمازون چقدر بزرگ است؟ ۷ نکته جالب که عظمت و بزرگی آمازون را به تصویر می‌کشد!

آمازون

آمازون امروزه چهارمین شرکت ارزشمند دنیا است و حجم شگفت‌انگیزی از کالاها را برای میلیاردها نفر در سرتاسر جهان ارسال می‌کند.

۱+

خیلی سخت است که آمازون امروزی را همان شرکت سال ۱۹۹۹ بدانیم، زمانی که تجارت الکترونیک هنوز یک صنعت نسبتاً کوچک شناخته می‌شد و این خرده‌فروشی آنلاین تازه تاسیس منحصراً به فروش کتاب می‌پرداخت. در این مطلب با مرور  ۷ نکته جالب که عظمت و بزرگی آمازون را به تصویر می‌کشد به این مهم خواهیم پرداخت که آمازون چقدر بزرگ است؟ با نت نوشت همراه باشید.

آمازون چقدر بزرگ است؟

آمازون امروزه چهارمین شرکت ارزشمند دنیا است و حجم شگفت انگیزی از کالاها را برای میلیاردها نفر در سرتاسر جهان ارسال می‌کند.

جف بزوس؛ مدیرعامل آمازون

جف بزوس؛ مدیرعامل Amazon

مطابق با یافته‌ها، آمازون بزرگترین شهر شرکت آمریکا را در سیاتل آمریکا بنا نهاده است. به تازگی، این شرکت برنامه خود را برای صرف هزینه‌ی ۵ میلیارد دلاری به منظور تاسیس یک سازمان مرکزی ثانویه برای ۵۰،۰۰۰ کارمند در شمال آمریکا ارائه داده است.

شیوه‌های زیادی برای بررسی اندازه آمازون وجود دارد و هر کدام دارای ژرفای خاص خود است.

بیشتر بخوانید: با ارزشمندترین برند های جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید: آمازون، اپل و گوگل را پشت سر گذاشت!

۵/۷ درصد از جمعیت سن کار سیاتل در Amazon مشغول به کار هستند.

آمازون

آمازون بیش از ۳۰۰،۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد که از این میان، ۴۰،۰۰۰ نفر در سیاتل مشغول به کار هستند. به عنوان بخشی از جمعیت سن کار (تقریباً ۵۲۸،۰۰۰ نفر)، یعنی حدود ۷٫۵ درصد از جمعیت شهر در آمازون کار می‌کنند. اگر همین نسبت از افراد بالغ نیویورک برای یک شرکت کار کنند، آنگاه این شرکت حدود ۴۸۸،۰۰۰ کارمند محلی خواهد داشت.

 

آمازون ۴۳ درصد از تمامی فروش‌های آنلاین را به خود اختصاص داده است.

آمازون

قبلاً آمازون محلی برای خرید کتاب به صورت آنلاین بود؛ امروزه، این سایت محل خرید همه چیز است، بخصوص برای افرادی که امتیاز Amazon Prime را در اختیار دارند.

تحلیلی از جانب موسسه تحقیقاتی Slice Intelligence که در فوریه منتشر شد نشان داد که ۴۳ درصد از تمامی فروشهای آنلاین خرده‌ای ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ از طریق آمازون انجام شده است.

این مقدار از ۳۳ درصد در سال ۲۰۱۵ و ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۲ بسیار فراتر رفته است.

بیشتر بخوانید: پولدارترین فرد دنیا همچنان بیل گیتس است؛ جف بزوس از آمازون در رده دوم قرار دارد!

۱ نفر از هر ۴ بزرگسال آمریکایی، حساب Amazon Prime را در اختیار دارد.

آمازون پرایم

زمانی که در خصوص Amazon Prime صحبت می‌کنیم، این شرکت تقریباً ۶۳ میلیون نفر یا تقریباً حدود ۲۵ درصد کل جمعیت بزرگسالان ایالات متحده را در پایگاه اعضای خود ثبت کرده است.

با وجود این، این عدد ممکن است کمتر از مقدار واقعی برآورد شده باشد، چراکه ممکن است در یک خانواده چندین نفر از افراد بزرگسال از یک حساب Amazon Prime استفاده کنند و این تعداد در برآوردها نادیده گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: نگاهی به زندگی روزمره­‌ی بیل گیتس؛ کسی که عاشق چیزبرگر است و هر شب ظرف­‌ها را می‌­شوید..

آمازون ۱٫۶ میلیون بسته را در  روز ارسال می‌کند.

انبار های آمازون

موفقیت آمازون به بخشی از وجود آن تبدیل شده است. گزارشی در سال ۲۰۱۳ (جدیدترین سالی که داده‌های آن در دسترس هستند) نشان داد که آمازون ۶۰۸ میلیون بسته، یا ۶/۱ میلیون بسته در روز را در همان سال برای مشتریان ارسال کرده است.

از ۲۰۱۵، آمازون برآورد کرد که مراکز عملیاتی‌اش در محدوده‌ی ۲۰ کیلومتری ۳۱ درصد از جمعیت ایالات متحده قرار دارد و ۵۰ تا ۵۶ درصد از بازار اصلی و قابل دسترس آن نیز در محدوده‌ی ۲۰ مایلی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: کتابهای برتر سال ۲۰۱۶ به انتخاب سایت آمازون را بشناسید!

مقوای کافی برای پوشش کل ویرجینیای غربی وجود دارد.

مقوای آمازون

محاسبه‌ای سریع و سرانگشتی نشان می‌دهد که تمامی بسته‌ها دقیقاً از ۲۶،۴۰۰ مایل مربع مقوا ساخته شده‌اند. در ضمن، کل مساحت ویرجینیای غربی درست ۲۴،۰۰۰ مایل مربع است.

با توجه به سرعت ارسال محموله‌های آمازون، این شرکت می‌تواند کل ایالات متحده را در حدود ۵ ماه با مقوا بپوشاند.

 

۴۵،۰۰۰ روبات، در انبارهای آمازون مشغول به کار هستند.

ربات های آمازون

برای کمک به اینکه محموله‌ها به موقع از انبار خارج شوند، آمازون به ناوگانی رو به رشد از ربات‌های خودکار مجهز شده است که بسته‌ها را قفسه‌ها برداشته و آنها را به کارمندان انسانی تحویل می‌دهند.

این ۴۵۰،۰۰۰ روبات در ۲۰ مرکز اصلی این شرکت در ایالات متحده مشغول به فعالیت هستند. در سال ۲۰۱۶، Amazon این ناوگان را از تعداد ۳۰،۰۰۰ مورد قبلی، ۵۰ درصد دیگر افزایش داد.

بیشتر بخوانید: ۵ کتاب خاص و مورد علاقه بیل گیتس در سال ۲۰۱۷

Amazon از تمامی خرده‌فروشان عمده سنتی ارزشمندتر است.

آمازون

مبلغ کل سرمایه‌گذاری‌ها در این زیرساخت و مدیریت زنجیره تامین باعث شده است که Amazon تاکنون به ارزشمندترین خرده‌فروش در ایالات متحده تبدیل شود.

ارزش ۳۵۶ میلیارد دلاری آمازون بسیار قابل توجه است، یعنی بزرگتر از شرکتهایی همچون Wal-Mart، Target، Best Buy، Macy’s، Kohl’s، JCPenny، و Sears.

با دستیابی اخیر به Whole Foods، هیچ علامتی وجود ندارد که نشان دهد خرده‌فروش طرحی برای کاهش فروش داشته باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا