گوناگون

آموزش نقاشی با گچ روی تخته سیاه اثر Frederik Whitney به سال ۱۹۰۹ میلادی

آموزش نقاشی با گچ روی تخته سیاه اثر Frederik Whitney به سال 1909 میلادی
۰

هنر نقاشی از جمله هنر هایست که محدودیت برای علاقه مند به آن معنای خاصی ندارد. اگر به نقاشی علاقه داشته باشید و استعدادی در خود ببینید شروع و دست به کار شدن برای نقاشی کاری است بسیار آسان که تنها اراده و تلاش می خواهد. یک تکه زغال و دیوار و حتی سنگ فرش خیابان، کاغذ و قلم ، یک تکه میخ و چوب و … حتی تخته سیاه و گچ هم می تواند برای پیاده سازی هرانجه در ذهن دارید کافی باشد.
تخته سیاه و گچ تمامی ما را یاد دوران درس و تحصیل می اندازد، هنرنمای با گچ بر روی تخته های سیاه یا سبز کاری بسیار دشوار است. اگر اهل هنر نمایی در زنگ های تفریح بوده اید و هنوز هم رمقی در خود میبینید توجه داشته باشید که برای ادامه دادن هنر نقاشی با گچ روی تخته سیاه نیازمند راهنمایی و نمونه هستید !
در سال ۱۹۰۹ دفترچه راهنمایی با همین هدف تهیه شده که می توانید از اینجا متون آن را مرور کنید. طی این کتاب شما ابتدا با نحوه دست گرفتن گچ و کشیدن خطوط ساده آشنا می شوید و کم کم با طی مراحل به نقاشی ها و طرح های کامل تر خواهید رسید.

این کتاب توسط Frederik Whitney 1858-1949  که خودش یک معلم بوده تهیه شده است. در مقدمه می خوانیم که: یاد گرفتن هنر گم شده ی نقاشی با گچ روی تخته سیاه برای هر معلمی برای آموزش بهتر به شاگردانش لازم و اجباری است. معلم باید باید هنرنمایی خود بر روی تخته سیاه نظر دانش آموز را به هر انچه می خواهد بیاموزد جلب کند.

نمونه هایی از این طرح ها را با هم می بینیم:

blackboardsketch00whit_0007_1

plate_7 blackboardsketch00whit_0026 plate_10 plate_12 plate_14 plate_16 plate_17 plate_23 blackboardsketch00whit_0020 plate_3 plate_26 plate_25 plate_2 plate_29

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا