اخبار تکنولوژی

آیفون به صورت مخفیانه تصاویر شما را ثبت می کند! تحقیقات جالب یک مهندس گوگل

آیفون مخفیانه عکس می گیرد

فلیکس کراس از مهندسان گوگل با تحقیق که در زمینه حریم خصوصی صورت داده متوجه شده که اپ های آیفون که اجازه استفاده از دوربین را در iOS در اختیاز دارند به آسانی می توانند بدون اطلاع کاملا مخفیانه تصاویر و ویدیو از شما ثبت کنند.

۴+

فلیکس کراس از مهندسان گوگل با تحقیقی که در زمینه حریم خصوصی صورت داده متوجه شده که اپ های آیفون که اجازه استفاده از دوربین را در iOS در اختیار دارند به آسانی می توانند بدون اطلاع و کاملا مخفیانه تصاویر و ویدیو از شما ثبت کنند.

این محقق در تحقیقش می نویسد که مجوز استفاده از دوربین در اپ های آیفون مربوط به هر دو دوربین پشت و جلوی دستگاه بوده و عکس برداری و فیلم برداری در هر لحظاتی که اپ در حال اجرا باشد ممکن بوده و اپ بدون اطلاع کاربر می تواند تمامی محتوای ذخیره شده را در اولین ارتباط آنلاین در هر نقطه ای بارگذاری کند . حتی در لحظه چهره شما را با کمک المان های کنونی تشخیص چهره رصد و کنترل نماید.

تمامی اتفاقاتی که گفته شد بدون صدا، اطلاع یا اعلان و حتی روشن شدن چراغ LED صورت می گیرد.

ویدیوی زیر توسط آقای فلیکس کراس در ثبت تصاویر در نمونه اپی که خودش نوشته و در ضمیمه تحقیقاتش منتشر کرده گواه تمامی ادعا های منتشر شده توسط اوست.

از نکات نگران کننده اینکه این امکان جزو تنظیمات حریم خصوصی برای کاربر در نظر گرفته نشده و گویا از ویژگی های ارزنده توسط سیستم توسعه در اپ های iOS به شمار می رود.

نکته بسیار مهم اینکه فرد یا گروه توسعه دهنده نرم افزار iOS به آسانی می تواند اطلاعات و مشخصات صاحب دستگاه را یافته و حتی حین توالت رفتن هم چهره او را رصد کند!

آیفون مخفیانه عکس می گیرد

آیفون مخفیانه عکس می گیرد

این مهندس گوگل توصیه هایی هم برای رفع این مشکل دارد، که البته به نظر خودش هم سخت است و هم نچندان جالب! راه ساده و پیش پا افتاده اولیه اینکه با یک کاور دوربین های دستگاه را کاملا بپوشانید! برای این کار می توانید از کاور های زیبایی که طراحی و ساخت جالبی هم دارند استفاده کنید (آمازون) راه دوم اینکه دسترسی به دوربین را برای تمامی اپ هایی که به دوربین دستگاه دسترسی یا اصطلاحا پرمیژن دارند محدود کنید. مسلما راه دوم هم استفاده از قابلیت های مختلف تلفن همراهتان را برای شما محدود خواهد کرد، اما حریم شخصی احتمالا ارزشش را داشته باشد!

پیشنهاد این مهندس جوان به اپل این است که برای دسترسی به دوربین در اپ های مختلف در همان لحظه تایید کاربر هم لحاظ شود و بدون اجازه کاربر این اتفاق نیوفتد! این مورد شدنی است اما هم دست و پا گیر بوده و هم باید بستر توسعه با تغییرات زیادی تعداد بسیاری توسعه دهنده را به زحمت بیندازد!

توضیحات تکمیلی و اطلاعات کامل ارائه شده توسط این توسعه دهنده را اینجا در وبلاگش بخوانید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    میثم

    ۵ آبان ۱۳۹۶ at ۱۰:۳۶

    خیلی عالی بود ممنون از مطالب جالب و خوب شما

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا