اقتصادی

ابداع کنندگان بیت کوین در جمع ۵۰ نفر از ثروتمندان جهان قرار گرفتند!

ابداع کنندگان بیت کوین

دیروز قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود یعنی (۱۹٫۷۷۱) تقریبا به ۲۰ هزار دلار رسید، که باعث شد خالق ارز دیجیتال به چهل و چهارمین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شود.اگر شما به وبسایت فوربس (لیست ثروتمندترین افراد جهان) مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که خالق بیت کوین، حتی بعد از گذشت ۸ سال از راه اندازی آن هنوز دقیقا مشخص نیست!

۰

دیروز قیمت بیت کوین به بالاترین میزان خود یعنی (۱۹٫۷۷۱) تقریبا به ۲۰ هزار دلار رسید، که باعث شد خالق ارز دیجیتال به چهل و چهارمین فرد ثروتمند دنیا تبدیل شود.

ابداع کنندگان بیت کوین در جمع ۵۰ نفر از ثروتمندان جهان قرار گرفتند!

ابداع کنندگان بیت کویت در جمع ۵۰ نفر از ثروتمندان جهان ،ارز دیجیتال DogeCoin

ارز دیجیتال DogeCoin

اگر شما به وبسایت فوربس (لیست ثروتمندترین افراد جهان) مراجعه کنید ،متوجه خواهید شد که خالق بیت کوین، حتی بعد از گذشت ۸ سال از راه اندازی آن هنوز دقیقا مشخص نیست!

در طول سالیان گذشته، بسیاری فردی به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) را به عنوان خالق بیت کوین معرفی کرده اند، این در حالی است که هنوز به طور یقین مشخص نیست چه کسی خالق بیت کوین است!

یکی از افرادی که مظنون به راه انداری بیت کوین است، ویلی لدونیرارتا (Vili Lehdonvirta) نام دارد که ساکن فنلاند است و کار طراحی گیم انجام می دهد. بسیاری معتقدند که یک متخصص رمزنگاری بنام مایکل خالق بیت کوین است و همچنین گفته می شود که بیت کوین حاصل کار یک تیم متشکل از این ۳ نفر بوده است!

نزدیک ترین گمانه زنی ها در مورد ناکاماتو، مربوط به سال ۲۰۱۵ بود که این بار مظنون یک تاجر استرالیایی به نام کریگ استیون رایت بود!
دسامبر همان سال، ماموران اداره مالیات به خانه و دفتر کار رایت در سیدنی هجوم بردند و او را دستگیر کردند، آنطور که در گزارشات آمده، علت آن اتفاق، مناقشات ادامه دار با اداره مالیات بوده است.

وبسایت‌های (Wired) و (Gizmodo) ادعا کردند که ناکاماتو یک کارآفرین استرالیایی به نام کریگ رایت است، در آن زمان رایت این ادعا را تایید نکرد، اما بعدها ادعا کرد که ناکاموتای واقعی که جهان به دنبالش است خودش است. این در حالی است که کریک رایت پس از آن موفق نشد ثابت کند که خالق بیت کوین(Bitcoin) است. زیرا او نتوانست با استفاده از روش دوم و به‌ کارگیری کلید خصوصی مربوط به اولین بلوک ثبت شده در سیستم بیت کویت را بازگشایی کند و وارد آن شود.
این همان کاری که ساتوشی واقعی توانست انجام دهد. این بلوک توسط خود ساتوشی ناکاموتو ثبت شده است و از این‌رو شخص دیگری نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد.

ما همچنان به دنبال مخترع واقعی بیت کوین هستیم!

به گزارش وبسایت کوارتز(Quartz) ارزش تخمینی ۹۸۰۰۰۰ بیت کوین در حال حاضر معادل ۱۹٫۴ میلیارد دلار است که در حال حاضر ارزش بیت کوین بالاتراز سرمایه، میلیاردر عربستان شاهزاده الولید بن طلال، و همچنین پایینتر از همسر استیو جابز، خانم لورن پاول جابز (Laurene Powell Jobs ) می باشد.

البته، به این نکته توجه داشته باشید ارزش بیت کوین در حال نوسان است، و با توجه به کاهش قیمت ارز هم اکنون که این مطلب نوشته شده است ارزش خالص ساتوشی (satoshi) به ۱۸٫۶ میلیارد دلار رسیده است!
خالق بیت کوین همچنان در رده بندی ۵۰ نفر اول ثروتمند جهان قرار دارد که با این ارزش کنونی با یک رتبه کاهش بعد از شاهزاده الولید بن طلال قرار گرفته است.

سوالی که در اینجا مطرح است، آیا هم اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری نیست؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا