گوناگون

احساسات سگ ها از روی چهره آنها قابل درک است!

dog

سگها همانند انسانها دارای رفتار و احساسات هستند که این احساسات را می توان از روی چهره آنها تشخیص داد

۱+

رفتارهای اجتماعی تنها به انسان تعلق ندارد. حیوانات نیز همانند انسان دارای احساس و درک متقابل هستند. سگ های خانگی بیشتر از دیگر حیوانات می توانند رفتارهای اجتماعی داشته باشند.

حالات صورت سیستماتیک سگها نمایانگر احساس و میزان درک آنها از رفتار انسان و وقایع اطراف می باشد. سگها با تغییراتی که در صورتشان رخ می دهد در مواجهه با عکس العمل انسانها، احساس خود را بروز می دهند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : ۱۲ تصویر اعجاب آور از جنین حیوانات در رحم مادرها

احساسات در چهره سگها

یک مطالعه اخیر در دانشگاه هلسینکی نشان می دهد که سگهای خانگی رفتارهای اجتماعی دارند. به این صورت که با رفتار صاحبانشان یا انسانهای اطراف علاوه بر چشم، تغییراتی در صورتشان رخ می دهد که یک سری احساس از جمله ترس را نشان می دهد. این حالت به خصوص در مواجهه با تهدید بسیار بیشتر قابل درک است.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : سیرک های بدون فیل؛ سرگرمی های قدیمی رو به افول می روند!

اجزای صورت سگ

dog

با استفاده از علم ردیابی نگاه در سگها مشاهده شد که عبارات احساسی که از زبان انسان به سگ منتقل شده کاملا برای آنها قابل فهم بوده است. مناطقی مانند چشم، بینی و یا دهان در مواجه شدن با موقعیتی مانند تهدید یا ابراز عبارات خاص احساسی دستخوش تغییراتی محسوس می شوند. این تغییرات نشان می دهد که سگ ها به لحن و تغییرات اجزای صورت انسان کاملا واقف هستند.

این علم در سگها سبب نزدیک شدن حس انسان و سگ می باشد.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : دانشمندان یافته اند: اسب ها احساسات انسان ها را درک می کنند

کاوش ذهن سگ با نظریه داروین

این شواهد برای نخستین مرتبه از الگوهای نگاه مربوط به پستانداران کشف و ضبط شد. در ۱۵۰ سال پیش طبق نظریه چارلز داروین شباهت هایی در فرم و عملکردهای احساسی  انسان و حیوان وجود دارد. این ریشه های تکاملی بین انسان و حیوانات به نوعی به اشتراک گذاشته شده است.

طبق این گفته ها می توان فهمید که سگ و انسان همچون دیگر حیوانات و انسان دارای رفتارهایی مشترک در ابراز احساسات خود هستند. با این تفاوت که انسان با توجه به قوه شعور خود استنباط های خود از مسائل را با فهم و درایت بروز می دهد. در صورتی که سگها تنها قادر به درک این احساسات بوده و عکس العملشان به شیوه حیوانی خواهد بود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا