تیاتر ایران

اختتامیه سی و ششم تئاتر فجر ؛ “به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است”

اختتامیه سی و ششم تئاتر فجر

در اختتامیه‌ی سی و ششمین جشنواره‌ی تئاتر فجر در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در تالار وحدت برگزیدگان در چهار بخش مسابقه‌ی بین‌الملل، مسابقه‌‌ی ایران الف، مسابقه‌ی ایران ب و مسابقه‌ی (آف استیج) خارج از صحنه (مسابقه‌ی تئاتر خیابانی و مسابقه‌ی اجرا در مکان‌های نامتعارف) اعلام شدند. در ادامه با لیست برندگان و دریافت کنندگان جوایز سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر همراه نت نوشت باشید.

۲+

در اختتامیه‌ی سی و ششمین جشنواره‌ی تئاتر فجر در روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در تالار وحدت برگزیدگان در چهار بخش مسابقه‌ی بین‌الملل، مسابقه‌‌ی ایران الف، مسابقه‌ی ایران ب و مسابقه‌ی (آف استیج) خارج از صحنه (مسابقه‌ی تئاتر خیابانی و مسابقه‌ی اجرا در مکان‌های نامتعارف) اعلام شدند. در ادامه با لیست برندگان و دریافت کنندگان جوایز سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر همراه نت نوشت باشید.

در بخش ویژه آرای هیات داوران سازمان امور هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به نمایش‌های هفت عصر هفتم پاییز/ ایوب آقاخانی، آبی‌ترین آسمان زمین/ محمد قاسمی، دی و بهمن شصت هزار و پنج/ سیاوش عالی‌پور تعلق گرفت. در این بخش از تئاتر فجر تندیس و لوح تقدیر به نمایش‌های روایت یک مرگ در خانواده/ وحید درویشی، هفت روز از تیر شصت/ کامران شهلایی و محمد لارتی تعلق گرفت.

در موسیقی در بخش‌های مسابقه‌ی تئاتر ایران بخش ب: میلاد قنبری برای نمایش پیانیستولوژی، مسابقه تئاتر ایران بخش الف: آنکیدو دارش و باران احصایی برای نمایش آکواریوم، مسابقه بین الملل: جرون ویتز و والنتاین دایننس برای نمایش دهن گنده (بلژیک) توانستند جوایز را از آن خود کنند.

در طراحی لباس در بخش مسابقه بین الملل تئاتر فجر: ندا نصر برای نمایش فهرست مردگان توانست به جایزه دست یابد. گفتنی است داوران در بخش‌های آف استیج، مسابقه تئاتر ایران بخش‌های الف و ب انتخابی در بخش طراحی لباس نداشتند.
در طراحی صحنه در آف استیجِ بخش خیابانی: رضا ثلاثی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون، در مسابقه ایران ب: شهاب افتخاری برای نمایش پیانیستولوژی، در مسابقه ایران الف: سعید حسنلو برای نمایش و چند داستان دیگر، در مسابقه بین الملل: اشکان خیل‌نژاد برای نمایش پسران تاریخ توانستند جوایز را از آن خود کنند.

در بخش بازیگری زن در مسابقه تئاتر ایران ب: از گروه بازیگران نمایش شلتر تقدیر شد. مهسا غفوریان بازیگر نمایش پیانیستولوژی از شهر مشهد نیز مورد تقدیر داوران قرار گرفت. در این بخش لوح تقدیر و تندیس به ستاره پسیانی برای نمایش صد در صد تعلق گرفت. در مسابقه تئاتر ایران الف: از معصومه رحمانی برای نمایش آناکارنینا تقدیر شد. لوح تقدیر و تندیس هم به معصومه کریمی برای نمایش چند داستان دیگر تعلق گرفت. در بخش مسابقه بین الملل: دیپلم افتخار و تندیس به کاتیا بورکل برای نمایش هملت تعلق گرفت. در بخش آف استیج در بخش مکان‌های نامتعارف: آوا درویشی و پرستو قربانی نمایش نرگس توانستند جوایز را از آن خود کنند.

در بخش بازیگری مرد در مسابقه تئاتر ایران ب: از سعید بادینی نمایش آیفون و هوتن شکیبا برای نمایش صد در صد تقدیر شد. دیپلم افتخار و تندیس به مهران امام بخش برای نمایش ماراساد، علی ملاحی محمد برای نمایش اعداد در بیابان تعلق گرفت. در مسابقه تئاتر ایران الف: از فرزین محدث برای نمایش شب دشنه‌های بلند و حسین محب اهری برای نمایش خسیس تقدیر شد. دیپلم افتخار و تندیس: به بهنام شرفی برای نمایش آبی مایل به صورتی تعلق گرفت. در مسابقه بین الملل: دیپلم افتخار و تندیس به مرتضی اسماعیل کاشی برای نمایش مفیستو تعلق گرفت. هیات داوران در بخش آف استیج انتخابی نداشتند.

در بهترین بازیگری مسابقه خارج از صحنه (تئاتر خیابانی): که بازیگری زن و مرد از هم تفکیک نشده بود،  لوح تقدیر به گروه بازیگران نمایش تولیدی لیلی و مجنون و جایزه ویژه‌ی خلاقیت مسابقه خارج از صحنه (تئاتر خیابانی): به آرام ساعدپناه و آزادروز جنگ برای موسیقی نمایش آیینه زندگی تعلق گرفت.

در بخش نمایشنامه نویسی در مسابقه تئاتر ایران ب: از کیوان سررشته و لیلا حکمت‌نیا برای نمایش مانوس تقدیر شد. دیپلم افتخار و تندیس به ساناز بیان برای نمایش شلتر تعلق گرفت. در مسابقه تئاتر ایران الف: علیرضا نادری برای نمایش کوکوی کبوتران حرم دیپلم افتخار و تندیس را از آن خود کرد. در مسابقه بین الملل: دیپلم افتخار و تندیس به مهدی ضیاچمنی برای نمایش حذفیات تعلق گرفت.

در بهترین ایده و کارگردانی در بخش مسابقه آف استیج بخش خیابانی: دیپلم افتخار و تندیس به پژمان شاهوردی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون تعلق گرفت. در مسابقه تئاتر ایران ب: از محمد نیازی برای نمایش پیانیستولوژی تقدیر شد. دیپلم افتخار و تندیس به امین میری برای نمایش شلتر تعلق گرفت. در مسابقه تئاتر ایران الف: از آرش عباسی برای نمایش آناکارنینا و سیامک احصایی برای نمایش آکواریوم تقدیر شد. دیپلم افتخار و تندیس به پیام لاریان برای نمایش و چند داستان دیگر تعلق گرفت. در مسابقه بین الملل: دیپلم افتخار و تندیس: به اشکان خیل نژاد برای نمایش پسران تاریخ تعلق گرفت. هیات داوران تقدیر ویژه خود را به مسعود دلخواه کارگردان نمایش مفیستو اهدا کرد.

جایزه‌ی ویژه در بخش آف استیج، خیابانی: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و حمایت از تولید اثر در سال آینده به پژمان شاهوردی برای نمایش تولیدی لیلی و مجنون تعلق گرفت. در بخش مسابقه خارج از صحنه، مکان‌های نامتعارف: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به حسین توازنی زاده برای نمایش نرگس تعلق گرفت. در بخش مسابقه ایران ب: دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به امین میری برای نمایش شلتر و در بخش مسابقه ایران الف: دیپلم افتخار و تندیس جشنواره: به محمد نیازی برای نمایش پیانیستولوژی تعلق گرفت.

در بخش ایده: جایزه به سعید بهنام برای اجرای طلوع آفتاب ساعت هفت و چهارده دقیقه و در مسابقه بین الملل آف استیج: به دیریس ورهوفن برای نمایش مناظر مجرم تعلق گرفت. هیات داوران برای تلاش صادقانه گروهی در استفاده از صحنه: از پیام لاریان برای نمایش و چند داستان دیگر تقدیر کردند. هیات داوران به دلیل پرداختن به یک آسیب اجتماعی از نمایش آبی مایل به صورتی نیز تقدیر کردند.

برای بهترین نمایش در بخش مسابقه بین الملل: از پسران تاریخ به کارگردانی اشکان خیل نژاد تقدیر شد. تندیس به گروه نمایش ملانکولی از فرانسه اهدا شد. به پاس قدردانی از اجرایی شگفت‌انگیز و ویژه در شهر تهران، هیأت داوران جایزه ویژه خود را نیز به کمپانی ریمینی پروتکل اهدا کردند.

 

در ادامه‌ی مراسم آیین بزرگداشت از سه پیشکسوت فرهنگ، تئاتر و ادبیات آقایان احمد دامود، هوشنگ آزادی‌ور و جمشید خانیان انجام شد.

به امید جشنواره تئاتر فجر پر رونق‌تر، پربارتر و با برنامه‌ریزی بیشتر در سال‌های آینده.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا