رپرتاژ آگهی

از کجا تیرآهن بخریم؟ آشنایی با آهن اسپات

۰

در ساخت یک ساختمان فاکتورهای زیادی دخیل هستند که اگر هریک از این فاکتورها به درستی انجام نشوند و یا از همه مهم‌تر مصالح مورد استفاده مقاومت و استحکام لازم را نداشته باشند ممکن است به آن سازه در حوادث طبیعی خسارات جبران‌ناپذیری وارد شود و مصرف‌کننده محتمل ضررهای فراوانی شود.

حال فرض کنید که یک پروژه ساختمانی در دست دارید. برای اجرای این پروژه نیازمند انواع تیرآهن در حجم بالایی هستید؛ بنابراین لازم است که از برندهای مطرح و همچنین نکات مهمی که باید در هنگام خرید این محصول رعایت کنید، آگاه شوید.

در صورت نداشتن آگاهی در خصوص این مسائل ممکن است با خطا و یا اشتباه جبران‌ناپذیری روبرو شوید و بدین صورت تمامی محاسبات شما به هم می‌ریزد. اما باید بگوییم که اصلا نیازی به نگرانی در این مورد نیست. در مجموعه آهن اسپات با ارائه مقالات به روز در وبلاگ، در اگاهی از مصالح باکیفیت و مرغوب به شما کمک میکند.

 

از کجا تیرآهن بخریم؟

همان‌طور که می‌دانید تیرآهن به علت اینکه وظیفه مهمی در تحمل بار و وزن سازه بر عهده دارد، اکثر تولیدکنندگان تمامی موارد استاندارد را در زمان تولید این محصول رعایت می‌کنند.

هر کارخانه تولید تیرآهن در ایران باتوجه‌به وزن، تیرآهن‌های متنوعی را تولید می‌کنند که این امر خود به‌تنهایی حساسیت و نیاز به‌دقت در خرید تیرآهن را افزایش می‌دهد. در ادامه برندهای مطرحی که تیرآهن را مطابق با استاندارد و با استفاده از مواد اولیه مرغوبی که این محصول را تولید می‌کنند در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم.

تیرآهن ذوب‌آهن

کارخانه ذوب‌آهن در سال ۱۳۴۴ در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان تأسیس شد. از محصولات فولاد ساختمانی و صنعتی این کارخانه می‌توان به تیرآهن اشاره کرد که در استانداردهای مختلف ipe و inp تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

از راه‌های تشخیص تیرآهن اصل و تقلبی این برند می‌توان به ارم حک شده بر روی این محصول اشاره کرد. کارخانه ذوب‌آهن به‌منظور تفکیک دادن محصولات خود از سایر محصولات کارخانه‌های دیگر، ارم ESCO را با فاصله دو متر از یکدیگر بر روی محصول خود حک کرده است.

تیرآهن ذوب‌آهن با سایز ۱۲ تا ۳۰ میلیمتر در بازار موجود می‌باشد. همچنین وزن این محصول مطابق با جدول اشتال است.

تیرآهن کرمانشاه

تیرآهن کرمانشاه متعلق به کارخانه جهان فولاد غرب است. این مجتمع در سال ۱۳۸۲ در ۳۵ کیلومتری شهر کرمانشاه تأسیس شده است. باتوجه‌به راهنمای خرید تیرآهن، این کارخانه تیرآهن را به دو صورت نیم پهن با استاندارد ipe و همچنین به‌صورت عریض با استاندارد ipb تولید می‌کند.

این کارخانه برای جلب اعتماد مشتریان خود ارم JFCO را بر روی محصولات خود حک نموده است. همچنین سایز تیرآهن‌های این مجتمع ۱۴ و ۱۶ می‌باشد که از نظر وزنی به چند دسته سبک، متوسط و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند.

تیرآهن فایکو

کارخانه فایکو در سال ۱۳۳۹ در شهرستان مازندران تأسیس شد که به نام فولاد البرز ایرانیان نیز شناخته می‌شود. سایز تیرآهن‌های تولیدی این کارخانه  ۱۴ تا ۲۴ است که معمولاً طول تیرآهن فایکو ۱۲ متر می‌باشد. از جمله محصولات پرمصرف این مجموعه، دو نوع تیرآهن IPE و INP است.

آرم اختصاصی حک شده بر روی تیرآهن‌های این مجموعه به‌صورت   FAICO می‌باشد که نشان‌دهنده برند این شرکت است. ضمنا باید گفت این کارخانه یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع پروفیل با قیمت مناسب در کشور است.

نکات کلیدی در خرید تیرآهن

قبل از خرید تیرآهن موردنظر بهتر است سایز، ابعاد و بسیاری از ویژگی‌های آن را بادقت بررسی نمایید. این موضوع علاوه بر تیرآهن در مورد دیگر محصولات فولادی نیز صدق می‌کند. این امر به شما کمک می‌کند تا خریدی دقیق‌تر داشته و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید تیرآهن استعلام قیمت است. همان‌طور که می‌دانید قیمت آهن‌آلات به دلیل عوامل مختلف، همواره در حال نوسان است. هزینه حمل‌ونقل، نرخ دلار، کاهش یا افزایش عرضه و تقاضا همگی در قیمت نهایی محصولات فولادی اثرگذار هستند.

نحوه پیش بینی روند کاهش یا افزایش قیمت میلگرد امروز در آهن اسپات بسیار راحت است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت آهن اسپات هر لحظه قیمت‌های تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی را استعلام بگیرید.

همچنین لازم است که خرید تیرآهن موردنظر خود از کارخانه و برندهای معتبر و باسابقه انجام دهید. زیرا این شرکت‌ها دارای معاملات روزانه بسیاری هستند و مشتریان متنوعی دارند و بدین صورت می‌توانید خریدی مطمئن و امنی داشته باشید.

در پایان نیز باید گفت که در فرایند هر خریدی ممکن است اشتباهاتی رخ دهد؛ بنابراین برای جلوگیری از اشتباهاتی که موجب هدررفت زمان می‌شود، بهتر است قبل از خرید با فروشنده و یا کارشناسان فروش هماهنگی‌های لازم را داشته باشید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا درباره برندهای معتبری که با خرید از آنان صاحب محصولات فولادی باکیفیت و مرغوبی می‌شوید، اطلاعات مناسبی را به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین قبل از خرید تیرآهن و سایر مقاطع فولادی لازم است یک سری نکات رعایت شود تا از هزینه‌های اضافی و هدررفت زمان جلوگیری شود که به طور مختصر هر یک از این نکات را در این مطلب شرح داده ایم.

نکته پایانی این مقاله این است که شما می‌توانید با کمک مجموعه آهن اسپات انتخابی هوشمندانه و مناسبی در خرید خود داشته باشید؛ لذا برای استعلام قیمت به‌روز تیرآهن و آگاهی از اخبار آهن‌آلات سری به وب‌سایت آهن اسپات بزنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا