رپرتاژ آگهی

استخراج بیت کوین کش با موبایل

۰

با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال، به دست آوردنِ آن‌ها آنقدر وسوسه‌انگیز است که با چرخی ساده در فضای مجازی، با انبوهی از مقالات مرتبط با راه‌های بدست آوردن این ارزهای گرانبها مواجه می‌شویم.

داشتن ارزهای دیجیتال اما به دو صورت امکان‌پذیر است: یا از طریق خرید آن‌ها در بستر تعاملات اینترنتی که عموما صرافی‌های معتبر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند و بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال هستند و یا از طریق پروسۀ استخراج که شکل‌های مختلفی دارد و یکی از این اَشکال، موضوع این مقاله است.

اگر به راهکار دوم بپردازیم و به سراغ استخراج رمزارزها برویم، در ذهن ما اولین جرقه‌ها مربوط به ماینرهای بزرگ است، اما در سال‌های اخیر در کنار صحبت از این ماینرهای عظیم، بحث استخراج ارزهای دیجیتال وارد فضای تازه‌ای شده و حرف استفاده از کامپیوترهای عادی و موبایل‌ها هم برای این کار به میان آمده است.

استفاده از موبایل‌ها از آنجایی مطرح شده است که چون استفاده از ماینرهای پرهزینه و عظیم برای اکثریت افراد میسر نیست، همه به دنبال راهکارهایی ساده‌تر از کار با این دستگاه‌های بزرگ برای تولید رمزارز هستند. به همین خاطر، بدست آوردن ارزهای دیجیتال بصورت شخصی، فرصت خوبی را برای افراد در به دست آوردن درآمد فراهم می‌کند و استفاده از گوشی‌های هوشمند، یکی از این راهکارهاست. در پی همین اقبال استخراج رمزارز با موبایل، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های این نوع گوشی‌ها، دست به تولید برنامه‌هایی زدند تا بتوانند به موازات ماینرهای بزرگ که سرمایه‌گذاری زیادی طلب می‌کنند، فرآیند استخراج رمزارز را بر روی موبایل محقق کنند.

بنابراین، هرچند در ابتدای ورود رمزارزها به بازار دیجیتال، استخراج آن‌ها توسط ابزارهایی مانند موبایل کاملا دور از ذهن بود، اما امروزه این امکان وجود دارد که بطور مثال، رمزارز بیت کوین را با یک دستگاه اندروید استخراج کرد. این امر برای ارز دیجیتال محبوبی نظیر بیت کوین کش هم صادق است و برنامه‌هایی موبایلی برای استخراج این رمزارز وجود دارند. در ادامه چند برنامه‌ را نام خواهیم برد. اما قبل از آن، معرفی مختصری از این رمزارز خواهیم داشت؛ برای کسانی که هنوز با آن آشنا نیستند.

بیت کوین کش (Bitcoin Cash) چیست؟

بیت کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال است که در آگوست ۲۰۱۷ از یک فورک بیت کوین ساخته شد. سیر استخراج این ارز دیجیتال مانند بیت کوین است و از الگوریتم «SHA-256» پشتیبانی می‌کند. این بدین معنی است که شما می‌توانید با کمک ماینرهایی که از این الگوریتم پشتیبانی می‌کنند، این ارز دیجیتال را نیز همانند بیت کوین استخراج کنید.

بیت کوین کش طوری طراحی شده است که بصورت رمزارزی برای تراکنش‌ها و سیستم پرداخت نقدی الکترونیکی عمل کند. حضور این ارز دیجیتال نیز به معنای حل مسئلۀ مقیاس‌پذیری بیت کوین است و از همین رو، تسهیلات بیشتری را برای تراکنش‌ها در زندگی روزمره فراهم می‌کند.

نکته مهم در مورد خرید بیت کوین کش این است که این ارز دیجیتال بیشتر رمزارزی برای خرج کردن است، تا اینکه در کیف پول‌های ارز دیجیتال نگهداری شود.

این رمز ارز تفاوت‌هایی هم با بیت کوین دارد و این تفاوت میان بیت کوین و بیت کوین کش مربوط به اندازه بلوک هر شبکه است. در حالی که بیت کوین تعداد یک میلیون واحد شبکۀ خود را حفظ می‌کند، تعداد واحد شبکۀ بیت کوین کش به ۳۲ میلیون می‌رسد. این به این معنی است که در حال حاضر معاملات در بیت کوین کش کمتر از یک پنی هزینه دارد و می‌تواند تا ۲۰۰ معاملات در هر ثانیه را پردازش کنند. هرچند هر چقدر تعداد بیشتری از کاربران وارد شبکه شوند، تعداد معاملات بصورت تصاعدی بالا رفته و هر چقدر میزان تراکنش‌های شبکه افزایش یابد، سرعت معاملات در شبکه بالطبع کندتر می‌شود.

استخراج بیت کوین کش با استفاده از گوشی

استخراج بیت کوین کش نیاز به سه چیز دارد: یک برنامه استخراج اختصاصی یا استخر استخراج که تمام کارهای این پروسه را انجام بدهد، یک کیف پول برای جمع‌آوری رمزارزهای بدست آمده و یک زیرساخت قوی برای میزبانی عملیات استخراج ارز دیجیتال.

بطور معمول تمامی این وظایف را ماینرها انجام می‌دهند، اما اگر قرار بر استفاده از موبایل برای این کار باشد، استخراج ارز دیجیتال فرآیند پر ریسکی است. از این رو که وقتی شما با موبایلتان استخراج رمزارز را آغاز می‌کنید، نرم‌افزار تخصصی استخراج ارز دیجیتال با استفادۀ مستقیم از پردازنده تلفن، فشار زیادی را بر آن وارد کرده و عملکرد عمومی سیستم گوشی را کاهش می‌دهد. به همین خاطر توصیه می‌شود که اگر به صورت جدی قصد استخراج ارز دیجیتال با موبایل را دارید، موبایلی جداگانه را به این کار اختصاص دهید.

برای استخراج رمز ارز بر روی گوشی موبایل کافی است برنامۀ مربوط به ارز دیجیتال مورد نظر خود را روی گوشی خود نصب کنید و با کمک آن، چه در گوشی‌های اندرویدی و چه در گوشی‌های آیفون خود، ماین رمزارزهای قابل استخراج با گوشی را آغاز کنید.

نکته مهمی که در استخراج رمزارز با موبایل باید همواره به آن توجه داشت، درنظر گرفتن قابلیت‌های گوشی هوشمند از نظر قدرت سخت‌افزاری است. بطور مثال استخراج بیت کوین بر روی موبایل، در مقابل با سایر ارزهای دیجیتال، با چالش‌های بیشتری مواجه بوده و امکانات بیشتری را بر روی موبایل طلب می‌کند.

در همین راستا، تعدادی از اپلیکیشن‌های استخراج رمزارز با موبایل، عبارتند از: Miner Gate، Bitcoin Miner، Mobile Miner و AA Miner. اپلیکیشنی مانند Miner Gate هم در استخراج بیت کوین و هم برای استخراج سایر ارزهای دیجیتال برروی موبایل کاربرد فراوانی دارد و اپلیکیشن‌ « AA Miner» هم نرم‌افزاری نسبتا راحت برای استخراج بدون دردسر ارز دیجیتال با گوشی است که بصورت تخصصی برای استخراج بیت کوین کش استفاده می‌شود. این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال دیگری مانند مونرو، دش، بیت کوین، بایت کوین، لایت کوین و… را نیز استخراج کنید.

الگوریتم اپلیکیشن AA Miner، برنامه CryptoNight است و مشابه با دیگر نرم‌افزارهای اندرویدیِ مخصوص استخراج ارز دیجیتال، در این اپلیکیشن هم امکان مشخص‌کردن تعداد هسته‌های درگیر میسر بوده و می‌توان امکان یا عدم امکان اجرای اپلیکیشن در پس‌زمینه را هم مشخص کرد.

از دیگر اپلیکیشن‌های مناسب برای استخراج بیت کوین کش بر روی موبایل، برنامه Free Bitcoin Cash است که اپلیکیشنی مناسب برای دریافت این ارز دیجیتال محبوب است. روش کار در این برنامه دیدن تبلیغات‌ها، نصب اپلیکیشن موبایلی و تکمیل وظایف آن است. پس از رسیدن به حداقل درآمدی که در نظر گرفته شده است، به صورت اتوماتیک به کیف پول شما بیت کوین کش شما واریز می‌شود.

سخن آخر

درست است که صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی نظیر صرافی تبدیل کمک بزرگی برای کاربران در دریافت، خرید و فروش ارزهای دیجیتال هستند، اما هستند مشتاقانی که تمایل دارند خود دست به استخراج رمزارزها بزنند. هرچند که سیستم‌های موبایل قابلیت رقابت با ماینرهای بزرگ و یا سیستم های کامپیوتری عادی را ندارند، کاربرانی هم هستند که ترجیح می‌دهند برروی گوشی‌های موبایل خود این کار را انجام بدهند و امکان صرف هزینه برای ماینرها را ندارند.

از آنجایی که در میان ارزهای دیجیتال محبوب، همیشه نام بیت کوین کش هم به چشم می‌خورد، این مقاله به معرفی چند نرم‌افرار تخصصی برای استخراج این رمزارز می‌پردازد تا بتواند راهکارهایی را به کاربران مشتاقِ استخراج این رمز ارز بر روی موبایل ارائه دهد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا