تلفن همراه

بررسی آمار فروش تلفن های همراه در سال ۲۰۱۶؛ ۱٫۵ میلیارد موبایل به فروش رفت!

آمار فروش موبایل 2016

طبق آمار های منتشر شده گلکسی نوت ۷ همچنان شرکت سامسونگ را متضرر می کند و این در حالیست که اپل در فروش چهانی گوشی های هوشمند در سه ماه اخر سال از این غول کره ی جنوبی پیشی گرفته است.

۰

طبق آمار نزدیک به ۱٫۵ میلیارد گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۶ فروخته شده که نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است. این افزایش ۵ درصدی نشان از توسعه بازی می دهد که با تمام قوا رو پیشرفت بوده و سرمایه و سود کلانی در سرتاسر دنیا در خود جای داده است.

طبق آمار های منتشر شده گلکسی نوت ۷ همچنان شرکت سامسونگ را متضرر می کند و این در حالیست که اپل در فروش چهانی گوشی های هوشمند در سه ماه اخر سال از این غول کره ی جنوبی پیشی گرفته است.

طبق ارزیابی شرکت Gartner تعداد ۷۷٫۰۴ میلیون گوشی اپل در سه ماه اخر سال فروخته شده است. این شرکت کالیفرنیایی تنها با فروش ۲۵۶ هزار گوشی بیشتر توانست جایگاه اول را از آن خود کند.

این دومین سه ماه متوالی است که سامسونگ با کاهش فروش مواجه شده و ناکامی گلکسی نوت ۷ تنها علت آن است. از لحاظ دیگر پس از سه ماه اخر سال ۲۰۱۴ این اولین بار است که شرکت اپل توانسته است در جایگاه اول قرار بگیرد و علت آن فروش خوب سال ۲۰۱۴ هم پرچمدار قبلی یعنی iPhone 6  و معرفی گوشی ۶ پلاس بود.

گرچه اکنون فروش iPhone 7 و ۷ پلاس قطعا به پیشرفت حاصل کمک کرده اما به گزارش گارتنر اپل از ضعف تقاضا برای گوشیهای هوشمند سامسونگ در بازارهای راکدی چون شمال امریکا، غرب اروپا کره جنوبی و استرالیا سود میبرد. تخمین زده شده که فروش سامسونگ درسه ماه اخر سال با کاهش هشت درصدی مواجه خواهد شد.

اما تمام خبرهای خوب مربوط به اپل نیست. چرا که سیستم عامل اندروید گوگل توانسته حدود ۸۲ درصد از سهم کل بازار را به خود اختصاص دهد که افزایش یک درصدی از ۳ ماه اخر سال ۲۰۱۵ را در پیش داشت. اپل تنها دو درصد بیشتر از این سهم را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داد و به ۱۷/۹ رسید.

ویندوز موبایل نزول هشت درصدی داشته و تنها ۳درصد از سهم بازار را در دست دارد. بلک بری هیچ درصدی از این بازار را به خود اختصاص نداده است و همجنان تصمیم بر فروش تعدادی دستگاه دارد. این شرکت اخیرا سیستم عامل BB10 خود را به اندروید تغییر داده است.

در مجموع  در سال ۲۰۱۶ اندروید با رشد ۲/۳ درصدی به فروش بالایی ۸/۸۴ دست یافته و گوشی های هوشمند در مجموع ۵ درصد افزایش فروش نسبت به ۲۰۱۵ داشته اند و تقریبا نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دستگاه فروخته اند.

رقابت در بازار چین همچنان داغ است اما به نظر میرسد که مالک برندهای Vivio,Oppo و one plus  که شرکت bbk میباشد جایگاه دوم خود را در این کشور حفظ کند. این شرکت به صورت نا محسوسی در سه ماه اخر سال از هواوی پیشی گرفته و رشد استثنایی در هند داشته است. BBK این روزها جایگاه پنجم را در بین فروشندگان برتر گوشی های هوشمند داراست.

Oppo عملکرد مستقلی از BBK دارد و این برند در سه ماه اخر سال جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است و در لیست فروشندگان برتر از BBK  پیشی گرفته است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا