تلفن همراه

بررسی امنیت Face ID در آیفون X حتی نه در حد پین کد !

امنیت Face ID

یکی از ویژگی های جدید آیفون X، قابلیت Face ID آن است که بدون وارد کردن رمز عبور و تنها با نگاه کردن به دوربین، چهره شما تشخیص داده و صفحه باز میشود ولی آیا این شیوه احراز هویت، از امنیت کافی برخوردار است؟

۱+

بعد از معرفی قابلیت جدید Face ID در آیفون X، سوالات زیادی در خصوص امنیت این روش در مقایسه با روشهای قبلی احراز هویت یعنی اثرانگشت و پس‌کد مطرح شد. به عنوان مثال آیا پلیس می تواند آیفون شخص بازداشت شده را روبروی صورتش بگیرد و آن را باز کند؟ در ادامه با بررسی امنیت Face ID با نت نوت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X و Note 8 ؛ انتهای توانمندی و ادعای اپل و سامسونگ در مقابل یکدیگر!

امنیت Face ID

قابلیت در حالت بسته بودن چشم کار نمیکند. شاید iOS 11 همانطور که میانبری برای غیرفعال کردن تاچ‌آی‌دی در اختیار کاربران قرار میدهد، برای Face ID هم چنین امکانی را فراهم کرده باشد ولی از نقطه نظر قانونی، این روش و سایر روشهای احراز هویت بیومتریک امنیت کمتری از رمز عبور دارند.

با توجه به اصلاحیه جدیدی که در قوانین دادگاه‌های ایالات متحده اتخاذ شده، پلیس این کشور حق ندارد مظنونین را تحت شرایط خاصی از طریق رمزعبور و قفلهای بیومتریک وادار به شهادت کند. رمز عبور تا زمانی که از ذهن فرد خارج نشده باشد به عنوان گواهی اثبات جرم محسوب نمی‌شود. ولی در چند مورد، مظنونین وادار به باز کردن گوشی با اثرگشت شده‌اند آن هم در شرایطی که اثرانگشت به عنوان یک گواهی فیزیکی محسوب میشود.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

تاکنون دادگاه‌ها، اثرانگشت را به عنوان یک گواهی تلقی کرده‌اند ولی هنوز در مورد تشخیص چهره به دلیل ایمنی پایین آن چنین تصمیمی نگرفته‌اند اما در صورت تایید این روش امنیتی، به احتمال زیاد همان قانون اثر انگشت برای تشخیص چهره نیز صادق خواهد بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که پس‌کد امنیت بیشتری از تاچ‌آی‌دی و یا تشخیص چهره FaceID دارد.

این آسیب‌پذیری تنها مختص امنیت Face ID اپل نیست و از همان زمان که سامسونگ این قابلیت را برای اولین بار در گوشی خود معرفی کرد به عنوان یک موضوع امنیتی مطرح بود. به هر حال تا زمانی که بتوان بین پس‌کد و Face ID به سادگی سوئیچ کرد این خطر را میتوان به میزان قابل توجهی کاهش داد ولی این موضوع وابسته به تنظیمات آیفون X است و تا عرضه گوشی در پاییز سال جاری نمیتوان جزئیات بیشتری در مورد آن ارائه داد.

بیشتر بخوانید: ویژگی های اختصاصی iPhone X ؛ بررسی مشخصات و تغییرات دهمین نسل از آیفون

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات iPhone 8, iPhone 8 plus و iPhone X ؛ کدام آیفون انتخاب بهتری است؟!

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین آیفون X ، آیفون ۸ و ۸ پلاس ؛ تفاوت و بهبود‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی!

بیشتر بخوانید: کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها ، کدامیک از امکانات آیفون ۱۰ کپی برداریست؟

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ با گلکسی S8 ؛ کدام شماره ۸ بازی را خواهد برد؟!

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و ۷ پلاس ؛ ارتقا بدهیم یا نه؟

بیشتر بخوانید: بررسی قابلیت نورپردازی پرتره در آیفون ۸ پلاس ؛ راهی دراز تا رسیدن به حد ایده آل در پیش است!

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X ؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

بیشتر بخوانید: تجربه کار با آیفون X پس از یک هفته استفاده؛ خاص‌ترین آیفون اپل پس از ۱۰ سال!!!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا