تلفن همراه

امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی

امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی

امروزه گوشی های تلفن همراه به یکی از ابزار های واجب برای گذران زندگی روزمره بدل شده و در صورتی که شما جزو افرادی باشید که از بیماری های چشمی رنج می برند، در حین استفاده از تلفن های همراه دچار مشکل خواهید شد و دیدن متن های ریز و رنگی برایتان دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود. در این مطلب به معرفی امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی خواهیم پرداخت

۲+

امروزه گوشی های تلفن همراه به یکی از ابزار های واجب برای گذران زندگی روزمره بدل شده و در صورتی که شما جزو افرادی باشید که از بیماری های چشمی مثل آستیگماتیسم و کوررنگی رنج می برند، در حین استفاده از تلفن های همراه دچار مشکل خواهید شد و دیدن متن های ریز و رنگی برایتان دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود. شک نکنید که امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی نیز قابل استفاده بوده و می تواند مشکلات را به حداقل برساند. راه حل های سخت افزاری و اپ هایی برای رفع این مشکل طراحی شده، که به آسانی می توانید برخی از گزینه های موجود را در گوشی خود را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید چرا که به معرفی چند راهکار برای استفاده بهتر از تلفن های همراه اندروید و iOS برای افرادی خواهیم پرداخت که از مشکلات دید و چشم رنج می برند و امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X با iPhone 8 و iPhone 8 Plus ؛ آیفون‌های جدید چه تفاوتهایی با هم دارند؟

بیشتر بخوانید: تلفظ صحیح نام iPhone X ، لطفا به جای نام نادرست و گیج‌کننده iPhone X بگویید iPhone 10

امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی

تصحیح و تغییر رنگ Color Correction

درصد کمی از جمعیت جهان از کوررنگی رنج می برند. گوشی های اندروید و آیفون دارای گزینه هایی هستند که رنگ ها را برای نمایش در صفحه نمایش هایشان تغییر می دهند تا تجربه مشاهده را برای افراد مبتلا به این نوع بیماری ها، آسانتر کنند.

کور رنگی انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها طیف های مختلف رنگ را محدود می کند. بعضی از انواع رایج عبارتند از: پروتوپانوپیا (ضعف در مشاهده رنگ قرمز)، دئوترانوپی (ضعف در مشاهده رنگ سبز) و تری پاناپیا (ضعف در مشاهده رنگ آبی). اگر شما به هر کدام از این رنگ ها حساسیت دارید، می توانید طیف رنگ گوشی خود را تنظیم و اصلاح کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Redmi 5 و Redmi 5 Plus ، دو میان رده جدید از شیائومی معرفی شدند!

درگوشی های آیفون، پیدا کردن این گزینه ها می تواند کمی سخت باشد. به Settings > General رفته و  Accessibility options را انتخاب کنید، سپس Display Accommodations را انتخاب کرده و سپس Color Filters را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید لیست رنگهایی که برای چشمان شما ملایم تر است را انتخاب کنید.

در ادامه معرفی امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی باید گفت که آیفون همچنین دارای یک گزینه خاکستری مفید و کاربردی برای کسانی که دچار بیماری های نادر تر کور رنگی هستند است این گزینه خواهد توانست صفحه نمایش گوشی را با یک سایه قرمز رنگ به نمایش بگذارد. این گزینه برای افرادی که دارای چشم های حساس هستند و در نگاه کردن به صفحه نمایش تلفن معمولی در تاریکی دچار مشکل اند طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: ۷ دلیل برتری پیکسل ۲ در مقابل آیفون X !

خب در ادامه معرفی امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی به سراغ اندرویدی ها می رویم این فرآیند در اندروید هم بسیار شبیه آیفون است. به Settings خود بروید و سپس Accessibility را از منوی سیستم انتخاب کنید. همانند iOS، فیلترهای رنگ در برگه تصحیح رنگ (Color Correction) فهرست شده است. نام ها کمی متفاوت هستند، اما آنها شرایط مشابه را توصیف می کنند.

در اینجا تنها سه گزینه وجود دارد و برخی از اندرویدی ها دارای گزینه خاکستری هستند، حتما توجه داشته باشید این امکانات در گوشی های مختلف کاملا متفاوت خواهد بود.

ابعاد فونت و کاراکتر ها در صفحه نمایش

مهم نیست که صفحه نمایش گوشی شما تا چه اندازه بزرگ است. فونت ها معمولا ریز هستند. حتی اگر قدرت بینایی شما بی عیب و نففص باشد، ممکن است برای چشمان شما دشوار باشد تا به چنین کلمات کوچکی نگاه کنید. فقط نگاه کردن به صفحه نمایش های روشن عضلات چشم را دچار آسیب و سوزش می کند – مهم است که اقدامات لازم برای کاهش فشار و جلوگیری از سردرد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل برتری iPhone X بر Pixel 2 XL

یک راه برای جلوگیری از دوبینی روی صفحه نمایش این است که اندازه فونت خود را بزرگتر کنید. در اپل، گزینه های اندازه فونت اولیه نسبتا بزرگ هستند – اما برای کسانی که نیاز به فونت های بزرگ تر دارند، اندازه های بزرگتری وجود دارد که می توانند ان را انتخاب کنند.

برای کاربران اندرویدی، تنظیم اندازه قلم زیر تنظیمات نمایشگر است. زیر گزینه پیشرفته را بروید تا گزینه مورد نظر را ببینید.

امکان Text-to-Speech (متن به گفتار)

در ادامه معرفی امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی باید گفت اگر فونت بزرگتر نمی تواند به شما کمکی کند، تلفن شما دارای گزینه های گفتاری است که متن روی صفحه را برای شما می خواند.

اپل دارای یک ویژگی VoiceOver است که می تواند متن را با صدای بلند بخواند. به آسانی برای هر متنی که درصفحه نوشته شده درجه و سرعت کلام را تنظیم، و از گوش دادن به آن لذت ببرید. در منوی Accessibility دنبال VoiceOver بگردید و آن را انتخاب کنید و سوئیچ را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: ۸ دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone است!

گزینه ی text-to-speech در اندروید هم توسط گوگل طراحی شده است. درست همانند iOS، شما می توانید میزان گفتار و زبان را تنظیم کنید.

در این متن سعی شد تا برخی از امکانات اندروید و iOS برای بیماران آستیگماتیسم و کوررنگی به شما ارائه شود، آیا برنامه های مفیدی که برای برای کمک به بیماری های بصری به وسیله گوشی های هوشمند هدایت می شود را می شناسید؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 و Pixel 2 XL ؛ جدال فبلت‌های سامسونگ و گوگل

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا