تلفن همراه

انفجار گلکسی نوت ۷ می تواند برای هر گوشی هوشمندی رخ دهد!

انفجار نوت 7

متاسفانه نسخه جایگزین شده از سوی سامسونگ به نام Galaxy Note 7s هم دچار سانحه انفجار شد! و سرانجام سامسونگ خط تولید Note 7 را به طور کامل متوقف کرد و دیگر خبری از گلکسی نوت ۷ در کار نخواهد بود.

۰

حتما در جریان انفجار های متعدد و پر سروصدای گلکسی نوت ۷ سامسونگ بوده و هستید، طی هفته پیش این جریان به داغ ترین موضوعات دنیای فناوری بدل شده است. متاسفانه نسخه جایگزین شده از سوی سامسونگ به نام Galaxy Note 7s هم دچار سانحه انفجار شد! و سرانجام سامسونگ خط تولید Note 7 را به طور کامل متوقف کرد و دیگر خبری از گلکسی نوت ۷ در کار نخواهد بود.

سامسونگ برای ختم قائله پیش آمده دست به توقف تولید این گوشی زد، اما همانطور که پیش از این هم برایتان گفته ایم، دلیل اصلی انفجار نوت ۷ باتری تعبیه شده در این گوشی و سیستم انتقال جریان برق داخلی آن است. بله درست است، باتری لیتیومی که در تمامی نمونه های گوشی های تلفن همراه کنونی وجود دارد از همین نوع بوده و احتمال ترکیدن یا بهتر بگوییم احتمال انفجار برای سایر گوشی های تلفن همراه هم وجود داشته و دارد!

پیش از این هم جریان انفجار برای سایر گوشی های تلفن همراه تولیدی شرکت های دیگر رخ داده، حتی اپل هم با نمونه iPhone 4 دچار این مشکل شد که حتی در برهه ای همراه داشتن این گوشی تلفن در پرواز ها ممنوع شده بود.

همانطور که پیش از این گفتیم باتری های قرار گرفته شده در تمامی گوشی های کنونی همگی از نوع لیتیوم بوده و در اثر فشار بالای کاری و یا بالا بودن و تداوم جریان و میزان برق ورودی احتمال انفجار وجود داشته و دارد. این اتفاق همانطور که گفتیم در گوشی های مختلفی رخ داده و به عقیده مراجع علمی طراحان سامسونگ بعلت گنجاندن عملکرد متفاوت و بالا اینبار با اعمال فشار و وظایف بالا به باتری در گوشی های نوت ۷ جریان ناخوشایند انفجار را زمینه چینی کرده و اکنون این کمپانی را در معرض ضرر های میلیاردی قرار داده اند.

به عقیده کارشناسان این قائله به این زودی های ختم نخواهد شد و باز هم باید شاهد انفجار های دستگاه های مختلف باشیم. با پیشرفت دستگاه های تلفن و گنجاندن چندین و چند قابلیت و توانایی، فشار بر روی باتری و سیستم انتقال قدرت بیشتر و بیشتر شده و تا جایگزینی سیستم های انتقال جریان کنونی با نمونه های ابداعی و تازه معرفی شده این جریان رفع نخواهد شد.

پیش از این در مطلبی به بررسی و معرفی نسل های آینده باتری ها در گوشی های تلفن همراه پرداختیم.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا