رپرتاژ آگهی

انواع دستگاه جوجه کشی بر اساس ظرفیت

۴+

دستگاه های جوجه کشی را می توان بر اساس پارامترهای مختلف دسته بندی کرد . برخی از مهم ترین پارامترها عبارتند از: قیمت، ظرفیت (سایز)، تخصصی بودن برای یک پرنده و… در این مقاله اساس دسته بندی ما ظرفیت یا همان سایز دستگاه ها می باشد که به بررسی آن پرداخته ایم.

ماشین های جوجه کشی را می توان بر اساس ظرفیت به سه دسته کلی خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم کرد.

دستگاه های جوجه کشی خانگی

معمولا دستگاه جوجه کشی خانگی ظرفیتی بین ۱۲ تا ۲۱۰ عدد تخم مرغ نطفه دار دارد. این نوع از دستگاه ها همانطور که از اسمشان مشخص است بیشتر در منازل مورد استفاده قرار می گیرد. عواملی مانند کسب درآمد و یا کسب تجربه دلایلی هستند که باعث این اتفاق شده اند. معمولا افراد یک دستگاه با ظرفیت کم تهیه می کنند تا با جوجه کشی مصنوعی در منزلشان بدون این که نیاز باشد مکانی را اجاره کنند درآمدی داشته باشند. با این کار تجربه شان نیز در این کار بیشتر می شود تا بتوانند در آینده یک مرکز نیمه صنعتی یا صنعتی جوجه کشی  راه اندازی کنند و درآمد عالی داشته باشند. البته انکوباتورهای خانگی در آزمایشگاه ها و یا مدارس کاربرد آزمایشی و آموزشی نیز دارد.

دستگاه جوجه کشی خانگی

دستگاه جوجه کشی خانگی

ماشین های جوجه کشی نیمه صنعتی

به دستگاه هایی که ظرفیت بین ۲۱۰ تا ۹۰۰ عدد تخم نطفه دار مرغ دارند دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی گویند. این نوع از دستگاه ها مناسب افرادی می باشند که مدتی با یک دستگاه جوجه کشی خانگی به کار جوجه کشی پرداخته اند و تجربه کافی برای گسترش کار خود دارند.

دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی

دستگاه جوجه کشی نیمه صنعتی

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه های جوجه کشی صنعتی اغلب در مراکز جوجه کشی بزرگ که به صورت انبوه به تولید جوجه یکروزه مشغول هستند مورد استفاده می گیرند. ظرفیت این دستگاه ها از ۹۰۰ عدد تخم نطفه دار مرغ شروع می شود و تا ۱۰۰۰۰۰ عدد تخم نطفه دار با بالاتر نیز تولید می شود.

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه جوجه کشی صنعتی

قیمت دستگاه های جوجه کشی خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی

به طور کلی قیمت دستگاه های خانگی با کیفیت حدود ۶۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۴۰۰۰۰۰ تومان، دستگاه های نیمه صنعتی ۱۷۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان و ماشین های جوجه کشی صنعتی ۳۰۰۰۰۰۰ تا… می باشد.

البته بهتر است بدانید قیمت دستگاه جوجه کشی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از آن عوامل ظرفیت آن می باشد. در ظاهر هر چه ظرفیت یا سایز دستگاه بیشتر می شود قیمت آن نیز افزایش می یابد. اما نکته قابل توجه آنجا می باشد که با تقسیم قیمت دستگاه بر ظرفیتش پی میبریم که در واقع میزان هزینه ای که در دستگاه های بزرگتر برای هر تخم پرداخت می شود نسبت به دستگاه های کوچک بسیار به صرفه تر می باشد.

به عنوان مثال قیمت یک دستگاه خانگی قیمت مناسب با ظرفیت ۸۴ عدد تخم مرغ در بازار حدود ۸۰۰۰۰۰ تومان می باشد. به ازای هر تخم نطفه دار حدود ۹۵۰۰ تومان. قیمت یک عدد ماشین جوجه کشی نیمه صنعتی با ظرفیت ۵۸۸ عدد تخم مرغ نیز حدود ۱۹۰۰۰۰۰ تومان می باشد. به ازای هر تخم نطفه دار ۳۲۰۰ تومان. همانطور که مشاهده کردید ۶۳۰۰ تومان تفاوت قیمت وجود دارد.

خرید دستگاه جوجه کشی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چطور یک دستگاه جوجه کشی بخریم؟

برای خرید دستگاه جوجه کشی روش های مختلفی وجود دارد. البته ما پیشنهاد می کنیم هنگام خرید دستگاه عوامل زیر را در نظر بگیرید:

ظرفیت دستگاهی که میخواهید را مشخص کنید

میزان سرمایه خود را برای خرید دستگاه مشخص کنید

دستگاه جوجه کشی بخرید که مصرف انرژی بالایی نداشته باشد

دستگاهی بخرید که گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی داشته باشد

به سیستم کنترل دستگاه توجه ویژه داشته باشد ( سیستم کنترل دستگاه جوجه کشی باید کاملا حرفه ای باشد)

و…

گارانتی دستگاه جوجه کشی

گارانتی دستگاه جوجه کشی

ماشین جوجه کشی را باید از شرکت های معتبر تولید کننده تهیه کنید. شرکت های متعددی در ایران به فروش دستگاه جوجه کشی مشغول هستند. اما برخی از آن ها معتبر نیستند یا گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی ندارند. برخی هم برای فروش از گفتن هر نوع دروغی به خریدار دریغ نمی کنند. یکی از بزرگترین دروغ های آن ها تضمین جوجه درآوری می باشند. بهتر است بدانید که دستگاه جوجه کشی یکی از عوامل کوچک تاثیر گذار در جوجه درآوری می باشد. تاثیر گذارترین عامل، میزان کیفیت تخم نطفه دار می باشد. حال چطور برخی از شرکت ها و فروشندگان بدون آنکه اطلاعی از کیفیت تخم نطفه داری که شما قرار است در دستگاه قرار دهید داشته باشند به شما ضمانت جوجه درآوری بالا می دهند؟؟؟

اما چطور یک شرکت معتبر تولید کننده دستگاه جوجه کشی را پیدا کنیم؟

یکی از بهترین روش ها پرس و جو کردن از افرادی که در شهر، روستا یا محله خودتان به جوجه کشی مشغول هستند می باشد. اگر افرادی با سابقه در این کار باشند حتما شرکت های معتبر را خواهند شناخت و احتمال زیاد از دستگاه های همان شرکت استفاده خواهند کرد.

یکی دیگر از روش ها مراجعه حضوری به شرکت ها یا تماس تلفنی  برای مشاوره در خرید می باشد. اکثر شرکت های معتبر به مشاوره حضوری یا تلفنی برای راه اندازی مزارع و جوجه کشی مشغول هستند. اگر شرکتی مشاوره کامل در این امر به شما ارائه نکرد شک نکنید که آن شرکت معتبر نیست. این نوع شرکت ها اگر هم بعد از واریز هزینه به شما دستگاه جوجه کشی تحویل دهند، مطمئن باشید که دستگاه هایشان در طول کار شما را با مشکلات فراوانی روبرو می کند و هیچ گونه پشتیبانی و خدماتی از طرف فروشنده نخواهد داشت.

خرید اینترنتی دستگاه جوجه کشی

امروزه خرید اینترنتی در بین مردم بسیار باب شده است. خرید اینترنتی دستگاه جوجه کشی نیز در این میان به طور چشم گیری افزایش پیدا کرده است. البته در خرید اینترنتی ماشین جوجه کشی باید مراقب باشید تا به دام کلاه بردارن نیافتید. پیشنهاد می کنیم قبل از این که از سایتی خرید را انجام دهید حتما با واحد فروش تماس گرفته و مشاوره ای در زمینه خرید دریافت کنید. همچنین توجه کنید سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی (Enamad) و نماد ساماندهی باشد.

خرید اینترنتی دستگاه جوجه کشی

خرید اینترنتی دستگاه جوجه کشی

در ایران سایت های زیادی هستند که به صورت اینترنتی دستگاه جوجه کشی میفروشند که ما یکی از معروفترین و معتبرترین آن ها را به شما معرفی می کنیم. شرکت بلدرچین دماوند با داشتن چندین سال سابقه در حوزه تولید انواع ماشین جوجه کشی حرفه ای ( دستگاه جوجه کشی خانگی، نیمه صنعتی، صنعتی، دستگاه جوجه کشی ارزان قیمت و…) و ارائه مشاوره راه اندازی مزارع پرورش پرندگان دارای سایت معتبری می باشد که توانسته است نماد اعتماد دو ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیک را دریافت کند. آدرس سایت این شرکت https://dquail.com می باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا