موسیقی

اولافور آرنالدز، موزیسین ایسلندی به ایران می آید. “And They Have Escaped the Weight of Darkness”

اولافور آرنالدز

.Woah. A strange but a surprisingly beautiful cover of Near Light-Eastern Arnalds

۵+

اولافور آرنالدز” موسیقیدان ایسلندی که در میان نسل جوان ایرانی بسیار محبوب است در پاییز امسال در تهران به روی صحنه می‌رود. آرنالدز به دعوت “عمارت روبه‌رو” آذر ماه در تهران روی صحنه خواهد رفت. عمارت روبه‌رو واقع در خیایان انقلاب، نرسیده به چهارراه ولیعصر به عنوان مجموعه‌ای مستقل با دعوت از هنرمندان بین‌المللی در زمینه‌ی گسترش هنر معاصر در ایران فعالیت جدی می‌کند. اعضای عمارت معتقدند که هنرمندان می توانند از طریق زبان هنر، برای هدایت و تغییر جامعه به سمت صلح و دوستی تاثیر گذار باشند. 

آرنالدز ۳۱ ساله تاکنون سه آلبوم شخصی منتشر کرده و در هشت اثر با هنرمندان دیگر مثل “نیلز فرام” و “آرنو دان” همکاری داشته است. آرنالدز در سال ۲۰۱۴ برای ساختن موسیقی متن سریال مشهور شبکه بی.بی.سی جایزه ی بفتا را دریافت کرد که جایزه‌ای معادل اسکار در کشور انگلیس است. او تاکنون برای اثرهای تصویری (فیلم‌های کوتاه و بلند و سریال تلویزیونی) موسیقی متن ساخته است.

آرنالدز اولین آلبومش را با عنوان “Eulogy for Evolution” در ۲۱ سالگی منتشر کرد و به‌ واسطه ی توجهی که منتقدان به این آلبوم داشتند راه خودش را در مسیر تولید موسیقی باز کرد. این آلبوم اخیرا توسط نیلز فرام ریمستر شده است. در سال ۲۰۱۰ آلبوم دومش با نام “…And They Have Escaped the Weight of Darkness” منتشر شد و پس از این بود که همکاری‌های متعدد او با هنرمندان دیگر آغاز شد. آرنالدز در سال ۲۰۱۳ هم آلبوم ” For Now I Am Winter” را ارائه داد. بعد از این با “آلیس سارا اوت”، پیانیست دو رگه ی آلمانی-ژاپنی پروژه‌ای روی آثار “شوپن” آغاز کرد که ماحصل آلبوم مشترکی بود با عنوان “The Chopin Project” و در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

آرنالدز که در آغازِ کار، نوازندۀ درامز یک گروه متال بود در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین چهره‌های موسیقی الکترونیک و امیبنت است و تجربه‌هایی هم در جریان موسیقی نیوکلاسیک دارد. او سازهای پیانو، گیتار، درامز و بانجو را به خوبی می‌نوازد. 

جالب است که چند سال پیش “ماهان فرزاد” بداهه‌ی کمانچه “کیهان کلهر” را با موزیک Near Light اولافور آرنالدز میکس کرد. در طول آهنگ، مناجات “سید جواد ذبیحی” و صدای “علیرضا قربانی” و همایون شجریان نیز شنیده می شود. ریمیکس به گوش اولافور آرنالدز رسید و در توئیترش این آهنگ رو منتشر کرد و گفت:

.Woah. A strange but a surprisingly beautiful cover of Near Light-Eastern Arnalds

در کنار شیلر گروه موسیقی الکترونیک که به زودی در آذر ماه در تهران در سالن وزارت کشور روی صحنه می‌رود، آرنالدز هم هنرمند بسیار فعالی است که چهره‌ی دیگری از جریان موسیقی الکترونیک امروز جهان را در ایران نمایش می‌دهد. شیلر نماینده جریان پاپیولار موسیقی امبینت و الکترونیک است و آرنالدز نماینده جریان مستقل‌ این موسیقی است. برگزاری این دو برنامه در تهران می‌تواند دریچه‌ی خوبی باشد برای بیشتر آشنا شدن جوانان ایران با موسیقی روز دنیا. 

نکته‌ی جالب توجه کنسرت آرنالدز که هنوز اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر نشده مکان احتمالی برگزاری آن است. سالن عمارت رو‌به‌رو بسیار کوچک است و نهایتا ۱۰۰ نفر گنجایش دارد و جای چندان مناسبی برای اجرای هنرمند محبوبی مثل آرنالدز نیست. باید منتظر بود و دید که در اخبار آتی چه تصمیمی برای کنسرت این هنرمند ایسلندی گرفته شده است.

اولافور آرنالدز - موزیسین ایسلندی تبار

اولافور آرنالدز – موزیسین ایسلندی تبار

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا