اخبار تکنولوژی

اولین جایزه نوبل واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۸ اهدا خواهد شد به…

اولین جایزه نوبل واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۸

برندگان جایزه نوبل در رشته های فیزیک، شیمی، اقتصاد، و دارو، هفته گذشته برای مراسم هفته نوبل و اهدای جوایز نوبل در استکهلم گرد هم آمدند. خبر جالب توجه این بود که HTC VIVE و Nobel Media مشارکت خود را در ساخت اولین عینک واقعیت مجازی مورد استفاده در فیزیولوژی یا پزشکی، جهت دریافت جایزه نوبل اعلام کردند.

۰

برندگان جایزه نوبل در رشته های فیزیک، شیمی، اقتصاد، و دارو، هفته گذشته برای مراسم هفته نوبل و اهدای جوایز نوبل در استکهلم گرد هم آمدند. خبر جالب توجه این بود که HTC VIVE و Nobel Media مشارکت خود را در ساخت اولین عینک واقعیت مجازی مورد استفاده در فیزیولوژی یا پزشکی، جهت دریافت جایزه نوبل اعلام کردند.

درک ریتم های شبانه روزی بدن از طریق واقعیت مجازی VR

در تجربه  “Rhythm Circadian”  یا همان (درک ریتم بدن) با استفاده از دستگاه واقعیت مجازی، تماشاگران را در سفر به سطح سلولی بدن انسان می برد، جایی که آنها قادر به تعامل با ساعت بیولوژیکی برای درک بهتر این موضوع خواهند بود.

موضوع “ریتم چرخه ای” حاصل تجسم سه دانشمند آمریکایی است که برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال جاری به خاطر کشف مکانیسم های مولکولی کنترل ریتم شبانه روزی بدن شده اند.

از طریق تجربه VR، هر کسی می تواند تجربه اینکه چگونه گیاهان، حیوانات و انسان ریتم بیولوژیکی خود را سازگار می کنند را داشته باشد، به طوری که با هماهنگی چرخه های سلولی در شب آشنا شوند. این تجربه در سراسر جهان در Viveport و در موزه نوبل در سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار خواهد گرفت.

Mattias، Fyrenius، مدیر عامل شرکت نوبل رسانه میگوید : “ریتم چرخه ای یکی دیگر از نشانه های بزرگی است که چگونه فن آوری های در حال ظهور مانند VR می تواند یک تجربه بی نظیر و یک شرایط یادگیری را فراهم کند.

به گفته ی او :””با همکاری HTC VIVE، ما با ایجاد تجربه های منحصر به فرد با استفاده از  VR،  لحظات مهم و تجربه درسی شگفت انگیزی را ایجاد کردیم که جهان می تواند از آن بهره مند شود”.

ریکارد استیبر نیز در این خصوص میگوید :”ما معتقدیم که با استفاده از دیدی که در VR  ایجاد میشود، میتوان به راحتی به اسرار فیزیولوژی و جهان فیزیک دست یافت، و میتوانید با VR  تجربه درون سلول را داشته باشید و ساعت زیستی را در محل کار سلول و یا در انفجار بزرگ (BIG BSNG) را ببینید.

این پروژه تعهد HTC Vive به یکپارچه سازی فن آوری واقعیت مجازی در آموزش و علم، و عمومی کردن این پروژه برای درک بهتر مردم از جهان اطراف را نشان می دهد.

VIVE به تازگی VIVE Arts را راه اندازی کرده است که یک طرح ابتکاری برای تغییر نحوه ایجاد و تعامل با هنرها در جهان است.

همکاری VIVE با رسانه های نوبل این را نشان می دهد که قدرت VR در شکل دادن به مفاهیم مهم آموزش و درک آن بسیار بالاست.

به زودی شاهد استفاده مفید عینک های واقعیت مجازی در حوضه سلامت خواهیم بود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا