اخبار تکنولوژی

پیامک ۲۵ ساله شد؛ اولین پیامک ۲۵ سال پیش ارسال شد و هنوز هم این مسیر ادامه دارد!

اولین پیامک 25 سال پیش ارسال شد

باورش کمی سخت است، اما امروز دقیقا ۲۵ سال از ارسال اولین پیامک می گذرد، حق دارید اگر احساس پیری کنید!
نکته جالب تر اینکه اولین پیامک ارسال شده متن تبریک کریسمس بوده است: “Merry Christmas.”

۲+

باورش کمی سخت است، اما امروز دقیقا ۲۵ سال از ارسال اولین پیامک می گذرد، حق دارید اگر احساس پیری کنید!
نکته جالب تر اینکه اولین پیامک ارسال شده متن تبریک کریسمس بوده است: “Merry Christmas.”

متاسفانه نمی توان آمار دقیقی از پیامک های ارسالی تاکنون جمع آوری کرد، اما طبق آمار منتشر شده تا June سال جاری میلادی، تنها در ایالات متحده ۷۸۱ میلیارد پیامک ارسال و دریافت شده است.

طی سال های گذشته اپ ها و سرویس های پیام رسان مثل واتساپ، تلگرام، ویچت، فیس بوک مسنجر و … روند ارسال پیام را برای کاربران دچار تحول اساسی کرده اند اما نکته جالب اینکه همچنان پیامک مورد استفاده کاربران است و حتی هنوز در سرتاسر دنیا بیزنیس ها و فرآیند های اقتصادی فراوانی با این روش ارتباطی در جریان است.

شاید احساس کنید این روز ها در ایران روند استفاده از این روش ارتباطی کم رنگ باشد، اما هنوز هم درصد بسیاری از کاربران تلفن همراه امکان استفاده یا توانایی کار با ابزارهای پیام رسان را نداشته و پیام رسانی را با پیامک به روش سنتی انجام می دهند.

علی رغم ایران تقریبا در تمامی دنیا اکثر بانک ها روند و تراکنش های بانکی را هنوز با پیامک به کاربران اطلاع می دهند.

جالب است بدانید روش های مختلفی که در صدر امن ترین راه های ارتباطی برای تراکنش های مالی هستند و در بستر پیامک برای کاربران فعال می باشند.

اکنون در تولد ۲۵ سالگی این سرویس، یادی می کنیم از انبوه جوک هایی که در سال های اولیه ارائه آن توسط کاربران فارسی زبان ارسال می شد و قبض های تلفن همراه همیشه آمار و ارقام زیادی را به پیامک یا همان SMS های قدیمی اختصاص می دادند.

ویدیوی خاطره انگیزی که در ادامه می بینید مربوط به پیامک خواندن های سیروس املشی در سریال طنز سه در چهار می باشد که در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی مجید صالحی ساخته شده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا