اخبار تکنولوژی

اپل تولید iPhone X را کاهش می دهد؛ چرا که فروش خوبی ندارد!

اپل تولید iPhone X را کاهش می دهد

در ابتدا، به نظر می رسید که مشکل عرضه دستگاه، مسائل مربوط به تولید، به خصوص مرتبط با دوربین حساس Face ID باشد. اما اپل در طول تعطیلات سال نو سفارش های زیادی از آیفون ایکس دریافت کرده بود. در حال حاضرکه فصل کم فروش این محصول اپل آغاز شده، به نظر می رسد که قیمت هزار دلاری این دستگاه، دارد تقاضا ها را از بین می برد.

۰

چندین گزارش از آسیا می گویند: اپل حواله تولید iPhone X ، مهمترین محصول خود، را کاهش داده است. بر اساس اخبار منتشر شده از این منبع سهام اپل سقوط کرده و مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک قبلا در مورد حواله محصولات این شرکت گفته بود که “حتی اگر بخش خاصی از این اطلاعات واقعی باشد، تفسیر دقیق آن غیرممکن است ” و تغییری در فروش کلی آیفون ایجاد نخواهد کرد.

گزارش های متعددی نشان می دهند که اپل تعداد حواله های تولید iPhone X را کاهش داده است.

روز دوشنبه Nikkei گزارش داد که اپل به کارپردازان خود گفته که هدف تولید آیفون ۱۰ در سه ماه اول خود را به نصف، یعنی حدود ۲۰ میلیون واحد کاهش داده است. وال استریت ژورنال روز سه شنبه این خبر را دنبال می کند، و گزارش می دهد که برنامه ریزی اپل برای سه ماهه اول، تنها تولید ۲۰ میلیون گوشی آیفون ایکس می باشد.

این روزنامه از شخصی آشنا درباره دلیل این کاهش نقل قول می کند:”آنها زمانی که همه چیز خوب نیست، همیشه این کار را انجام می دهند.

” معاملات سهام اپل پس از گزارش Nikkei در روز دوشنبه، بیش از ۱ درصد کاهش یافت.

آیفون ۱۰ مهمترین و گران ترین محصول کنونی اپل است. این گوشی در ماه سپتامبر با قیمت ۱۰۰۰ دلار که تا به امروز بالاترین قیمت برای یک گوشی آیفون است، عرضه شد. این نیز با اولین طراحی مجدد آیفون در سه سال گذشته آمد.

در ابتدا، به نظر می رسید که مشکل عرضه دستگاه، مسائل مربوط به تولید، به خصوص مرتبط با دوربین حساس Face ID باشد. اما اپل در طول تعطیلات سال نو سفارش های زیادی از آیفون ایکس دریافت کرده بود. در حال حاضر که فصل کم فروش این محصول اپل آغاز شده، به نظر می رسد که قیمت هزار دلاری این دستگاه، دارد تقاضا ها را از بین می برد.

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک در دانشگاه آکسفورد.

مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک در دانشگاه آکسفورد.

اپل نظرات وال استریت ژورنال و Nikkei را رد می کند، اما مدیر عامل این شرکت “تیم کوک” در تماسی تلفنی در ژانویه ۲۰۱۳ در رابطه با نگرانی های مشابه ای پیرامون مولفه های خود می گوید:

“من بر این تأکید می کنم که حتی اگر بخشی از این اطلاعات واقعی باشد، تفسیر دقیق آن غیرممکن است ” و تغییری در فروش کلی و کسب و کار آیفون ایجاد نخواهد کرد، زیرا زنجیره عرضه بسیار پیچیده است و ما آشکارا منابع متعددی، برای چیزهایی که ممکن است متفاوت باشند، داریم بازده ممکن است متفاوت باشد، عملکرد تامین کننده می تواند متفاوت باشد، موقعیت های موجود ممکن است متفاوت باشد؛ ام منظور من این است که یک لیست بسیار طولانی از چیزها و کارها وجود دارد که تنها یک بخش از اطلاعات نمی تواند نماینده خوبی برای آنچه که در حال انجام است باشد.”

گزارش های این هفته از برآوردهای داخلی اپل با برآورد اخیر تحلیل گر معروف موسسه KGI Securities یعنی Ming-Chi Kuo مطابقت می کند. در یک یادداشت تحقیقاتی که در ۱۸ ژانویه توسط بیزنس اینسایدر منتشر شد، Kuo پیش بینی خود مربوط به حمل و ارسال گوشی های آیفون X در ماه ژانویه را به ۱۸ میلیون گوشی تغییر داد، انتظار می رفت که بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دستگاه آیفون ایکس بارگیری شود. او دلیل این تجدید نظر را تقاضای پایین چین بیان می کند.

Daniel Ives تحلیلگر GBH Insights به بیزنس اینسایدر می گوید:” تقاضای کم و نداشتن علاقه چین برای جذب آیفون X ، عامل اصلی کم شدن سفارش این دستگاه در ماه های مارس و ژوئن است.” حتی با کم شدن سفارشات این دستگاه در کوتاه مدت هنوز هم اپل سیری صعودی دارد، این جریان تقاضای پایه اپل را تغییر نخواهد داد.

اپل قصد دارد درآمد سه ماهه تعطیلات خود را در روز پنج شنبه اعلام کند، که در آن کل فروش آیفون از اکتبر تا دسامبر لحاظ خواهد شد. راهنمایی های درآمد برای سه ماهه بعدی را هم ارائه خواهد داد تا تحلیل گران بتوانند برآورد های مربوط به حمل و ارسال آیفون را تخمین بزنند.

منبع: www.businessinsider.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا