اخبار تکنولوژی

نگاهی به اسناد فاش شده اپل! گارانتی آیفون از چه مشکلاتی پشتیبانی میکند؟

۰

متخصصان اپل بر اساس یک سری از دستورالعمل ها، تصمیم میگیرند که چگونه با دستگاهی که به منظور تعمیر برای آنها ارسال شده است برخورد کنند. در نهایت تصمیم آنهاست که مشخص میکند دستگاه معیوب باید تعمیر شده یا اینکه به صورت کلی با دستگاهی جدید جایگزین شود. میشود گفت تشخیص این فرایند که چه موقع دستگاه باید تعمیر شده یا به طور کلی با دستگاهی جدید جایگزین شود، از دایره شناخت متخصصان اپل خارج است.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که گارانتی اپل، تنها مشکلاتی خاص را تحت پوشش قرار میدهد.

سند بیست و دو صفحه ای که به تازگی در Dropbox منتشر شده، روشن میکند که چگونه اپل، رفتار متخصصان تعمیر و سرویس پشتیبانی خود را برای گرفتن تصمیمی جهت گیری شده، در قبال آیفون های نیاز به تعمیر سوق میدهد.

این سند همچنین مشخص میکند که: اگر دستگاه تحت گارانتی و یا عدم پوشش گارانتی قابل تعمیر بوده، یا اینکه به طور کلی باید با محصولی جدید جایگزین شود، مشکل دستگاه را، غیر قابل تعمیر در نظر بگیرند.

طبق گفته های متخصصان اپل، این مورد “راهنمای بازرسی بصری-مکانیکی” یا “VMI” نام داشته و طبق اطلاعات فرد منتشر کننده، این VMI به طور خاص به آیفون ۶، آیفون ۶s، آیفون ۷ و البته مدل های پلاس آنها اشاره دارد.

گارانتی آیفون

گارانتی آیفون

یکی از تکنیسین های اپل در این رابطه میگوید: “اکثر ما به این راهنمایی مراجعه نمیکنیم مگر اینکه با مشکلی عجیب و غریب رو به رو باشیم.”

حال آنکه به گفته تکنیسینی دیگر: “VMI نیمی از آموزش های مورد نیاز برای تکنیسین های اپل را در بر داشته و از آن، برای بازرسی فیزیکی بیشتر و تعیین هزینه آسیب استفاده میشود.”

نگاهی دقیق تر به سند منتشر شده، مشکلات مختلفی که تحت پوشش گارانتی بوده و همچنین مشکلاتی که گارانتی از آنها پشتیبانی نمیکند را به ما نشان خواهد داد. به عنوان مثال، مشکلاتی از قبیل نفوذ آب تحت پوشش گارانتی نبوده اما کاربر با پرداخت پول میتواند این مشکل را خارج از گارانتی تعمیر کند. حال آنکه تعمیر شیشه ترک خورده جلو تحت پوشش گارانتی قرار میگیرد.

گارانتی آیفون

گارانتی آیفون

همچنین طبق اظهارات یکی از خرده فروشان اپل: “همیشه مشکلاتی از این قبیل که تحت پوشش گارانتی قرار نمیگیرند وجود دارد. اما گوشی تحت پوشش گارانتی را به هر طریقی تعویض خواهیم کرد.”

لازم به ذکر است که از موارد پوشش داده شده تحت گارانتی آیفون میشود به: فوم ناهموار زیر دوربین FaceTime، پیکسل‌های شکسته شده صفحه نمایش، گرد و خاک و خُرده‌های زیر صفحه نمایش و تَرَک های کوچک روی شیشه جلو اشاره کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا