دانستنی‌های سلامتی

اگر برای تشخیص بیماری‌هایتان از اینترنت استفاده می کنید! به سایبرکندریا مبتلا هستید!

سایبرکندریا (Cyberchondria)

«سایبرکندریا» اضطراب حاصل از جستجوی فرد در اینترنت برای ارزیابی سلامتی اش است. این روز ها با گسترش اینترنت، بیماری سایبرکندریا هم رواج بیشتری پیدا کرده است.

۱+

اگر شما برای ارزیابی سلامت خود به اینترنت وابسته اید، احتمالا دچار بیماری «سایبرکندریا » (Cyberchondria) هستید!

طبق نتایج به دست آمده از تحقیقات محققان کالج امپریال لندن در ماه سپتامبر، هزینه رفت و آمد به کلینیک ها و درمان سر پایی بیماران دچار اضطراب های ناشی از اینترنت، تنها در یک سال حدود ۴۲۰ میلیون پوند بوده است.

اگر شما در نتیجه جستجوی ارزیابی سلامتی خود در اینترنت دچار اضطراب شده اید. این را بدانید که تنها نیستید.

نتایج یکی از تحقیقات در آمریکا نشان می دهد که  ۳۵درصد از مردم آمریکا از اینترنت (از سایت هایی مانند: WebMD، Clinic Mayo و Health Everyday ) برای ارزیابی سلامت خود استفاده می کنند.

اما همگی خوب میدانی که تشخیص های اینترنتی می تواند معضلات خاص خودش را داشته باشد، برای مثال: در جستجوی سریع گوگل برای کلمه (cough) سرفه، از بین کلماتی که پیش بینی می کند ممکن است شما کلمه (buffet) بوفه را انتخاب کنید.

نتیجه جستجوی برای کلمه “cough” درسیستم نگارشی WEBMD  ممکن است به بیشتر از پنجاه کلمه با معنی های مختلف برسدو نتیجه های متفاوتی داشته باشد.

یک تشخیص اینترنتی می تواند اعتقاد شما را از یک ناراحتی کوچک مثل مشکل در انگشتتان به یک مشکل بزرگ مانند تومور نخاعی و یا سکته مغزی سوق دهد.

دسترسی به اطلاعات در اینترنت و ترس های مفرط درباره سلامتی، که به صورت مواردی خاص ظاهر می شود، را بیماری سایبرکندریا (Cyberchondria) می نامند. اگر همیشه زمانی که ساعت ها از اینترنت استفاده می کنید به دنبال توصیه های سلامت می گردید، اگر از مبتلا شدن به بیماری های مختلف ترس دارید، و یا هنگام خواندن مطالب تشخیص سلامت در اینترنت معمولا دچار اضطراب می شوید، شما به این بیماری مبتلا هستید.

سایبرکندریا (Cyberchondria) یک بیماری نسبتا جدید است (این اصطلاح در اوایل دهه ۲۰۰۰ ساخته شد)، اما با گسترش اینترنت با سرعت بالا و تلفن های هوشمند، نمونه های Cyberchondria در حال افزایش است. در ماه سپتامبر، محققان کالج امپریال لندن تخمین زده اند که رفتن به کلینیک های بیمارستان ها و درمان های سرپایی بخاطر اضطراب های سلامتی ناشی از جستجو در اینترنت تنها در یک سال ۴۲۰ میلیون یورو هزینه در بر داشته است.

راه حل پیشنهادی برای جلوگیری از Cyberchondria از سوی محققان «کالج سلطنتی جراحان» در ایرلند این است که افراد تشخیص های اینترنتی خود را با آمار مربوط به شیوع بیماری یادداشت کنند. با این حال، پزشکان و محققان معتقدند که اطلاعات بهداشتی آنلاین، چیز بدی نیستند؛

با این حال، اگر شما فکر می کنید جستجو های اینترنتی علائم بیماری شما را بدتر می کند، بهتر است که بی خیال تشخیص اینترنت شوید و به پزشک مراجعه کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا