دانستنی‌های سلامتی

دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و کاملا طبیعی و افزایش قدرت بدنی

دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی

با مصرف بسیاری از مواد غذایی طبیعی می توانید انرژی خود را در طی روز چندین برابر افزایش دهید و خستگی را کنار بگذارید

۱۸+

با وجود مشغله های فکری و کاری، خستگی عضو جدا نشدنی از زندگی شده است اما می توانید دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی را برای مبارزه با این مشکل همه گیر آغاز کنید.  شما در طول یک روز پر کار می توانید با برخی از راه های مناسب بر این خستگی غلبه کنید. استفاده از مواد معدنی، آنتی اکسیدانها، الیاف و از همه مهمتر ورزش می توانید انرژی خود را چند برابر افزایش دهید. همچنین خطر ابتلا به سرطان و دیابت را نیز از بین ببرید. این بار در نت نوشت دوپینگ با مواد غذایی و افزایش قدرت بدنی را به شما خواهیم آموخت.

بیشتر بخوانید: ورزش برای رفع خستگی بدن و استرس در ۱۵ دقیقه + ویدیو

دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی

بادام

دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا افزایش قدرت بدنی

دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی

بادام یکی از بهترین های دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است. بادام یک ماده غذایی سرشار از ویتامین E، منگنز، منیزیم، تریپتوفان، فسفر و عنصر شادابی یعنی ویتامین B2 می باشد. منیزیم به شما در تولید انرژی بسیار کمک می کند. از سیستم ایمنی بدنتان هم  مراقبت می کند. با خوردن بادام عضلات شما به راحتی شل می شود و این سبب کاهش استرس بهبود خلق و خوی و خواب راحت در شما می گردد.

فلفل قرمز

فلفل حاوی یک عنصر مهم به نام کپسایسین می باشد. این عنصر باعث گرم شدن بدن همچنین سوخت و ساز بهتر می شود. فلفل قرمز یا هر ماده غذایی دیگر که سبب تولید گرما در بدن شما شود، می تواند تا ۵ درصد میزان سوخت و ساز بدن را بالا ببرد. فلفل همچنین اشتها را هم از بین می برد و سبب هضم بهتر می گردد. برای دوپینگ با مواد غذایی و افزایش قدرت بدنی حتما از فلفل قرمز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: درمان سندرم خستگی مزمن با روش های طبیعی

سبزیجات برگ سبز

شاید تعجب کنید اما یکی از بهترین مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی استفاده از سبزیجات است. سبزی هایی همچون اسفناج، منداب، کلم پیچ، کلم بروکلی از مواد غذایی شناخته شده در تولید انرژی هستند. آنها سرشار از کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، روی و ویتامینهایی همچون A، C، E و K می باشند. ویتامین C موجود در سبزیجات یک دوز بسیار خوب از آنتی اکسیدانها می باشد که بدن شما را سالم و قوی نگه می دارد.

ادویه و ترشیجات

بسیاری از ادویه جات و ترشی جات منبع خوبی برای تقویت انرژی و دوپینگ با مواد غذایی و افزایش قدرت بدنی هستند. آنها سرشار از آنتی اکسیدانها می باشند. اگر از خواص گیاه شناسی مطلع باشید می دانید که ادویه جات در کاهش فشار خون، مبارزه با عفونت ها و کاهش التهابات بسیار موثر هستند. مطالعات نشان می دهد زنجبیل یکی از بهترین مواد غذایی انرژی زا است که سوخت و ساز بدن را تا ۲۰ درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: گیاهان دارویی برای رفع خستگی مغز و بی خوابی و استرس

موز

موز یک میوه مبارز با خستگی و از بهترین های دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است. سرشار از اسیدهای آمینه و قند طبیعی می باشد. موز سر شار از فیبر است. ورزشکاران قبل از تمرینات خود موز مصرف می کنند.

دانه چیا

تخم گیاه چیا سطح انرژی شما را بالا برده و پایدار نگه می دارد. این دانه سرشار از پروتئین و چربی و فیبر است. این دانه که میزان بالایی کربوهیدرات دارد از سطح قند خون یا انسولین مراقبت کرده و مانع بالا رفتن قند خون می گردد. این خود یک عامل بازدارنده چاقی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی برای درمان استرس و خستگی روزانه

شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از این سوپر غذاها برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا است که هر چند چربی اشباع شده و شکر دارد ولی آن قدر کم است که با خوردن آن از فوایدش بیشتر بهره مند می شوید. شکلات تلخ آنتی اکسیدان زیادی دارد که فشارخون را کاهش می دهد و تقریبا جوانی پایداری برای شما به ارمغان می آورد. خبر بهتر این که به محض خوردن آن انرژی فراوانی پیدا می کنید. پس اگر خیلی اهل شیرینی خوردن هستید بهتر است شکلات تلخ را جایگزین آن‌ها استفاده کنید.

یک مشت آجیل

تحقیقات نشان داده است که خوردن آجیل یکی از روش های خوب برای کور شدن اشتها و دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است. پس اگر مدام هوس خوردن چیزی می کنید یک مشت آجیل بهترین انتخاب است. انواع دانه های روغنی آجیل یک میان وعده سالم، پر از مواد معدنی مورد نیاز بدن و سرشار از انرژی است. خوردن فقط ۷ تا ۸ عدد بادام شیرین تقریبا تمام روز شما را سرحال نگه می دارد. علاوه بر سرحال بودن خوردن دانه‌هایی مثل فندق، پسته، بادام زمینی و بادام هندی خطر بیماری های قبلی را به شدت کاهش داده و وزن شما را هم کنترل می کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی آرامبخش

انواع توت

توت ها به دلیل داشتن فیبر، آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها از میوه های بسیار سالم برای میان وعده و حفظ انرژی محسوب می شوند. اگر خیلی اهل شیرینی هستید این میان وعده فوق‌العاده را برای افزایش قدرت بدنی و دوپینگ با مواد غذایی از دست ندهید. چون هم شیرین است، هم قند خون را بالا نمی برد و هم اضافه وزن نمی آورد و البته سم زدای خوبی است.

تکه های پروتئین دار

این روزها خوشبختانه این میان وعده های تکه ای خوشمزه و پرانرژی در بازار ایران هم یافت می شود. ولی فقط از نوع خوبش خریداری کنید. این تکه‌ها که از انواع غلات و دانه های روغنی در اندازه های مختلف تولید می شوند، منبع خوبی برای افزایش سطح انرژی بدن و رفع خستگی است. ولی یادتان باشد این تکه های منبع پروتئین غذا محسوب می شوند و شما حتی می توانید آن‌ها را جایگزین یک وعده غذایی کنید. پس خیلی زیاده روی نکنید.

مرکبات

مرکبات از مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی هستند که به دلیل داشتن ویتامین C خواص بسیاری دارند که یکی از آن‌ها سرحال شدن نگه داشتن ما است. از میان انواع مرکبات نارنگی این خاصیت را بیشتر دارد. پس بد نیست گاهی میان وعده‌تان نارنگی میل کنید تا هم سرحال و پرانرژی شوید و هم بدون نگرانی از افزایش قند خون، شیرینی طبیعی اش حال روحی‌تان را خوب کند.

نان چند غله ای

اگر بتوانید یک مرتبه به جای استفاده از نان سفید از نان های درست شده از غلات گوناگون یا به اصطلاح امروز بازار چند غله ای یا روگن مصرف کنید چند کار مهم برای بدنتان انجام داده اید. احساس سیری بیشتری می کنید، دستگاه گوارش سالم تری خواهید داشت و همیشه سرحال خواهید بود.

کیوی

این میوه که جزو گروه میوه های عجیب و غریب دنیا محسوب می شود، هم به تنهایی هم به صورت اسموتی های خوشمزه می توانید آن را مصرف کنید و در لیست مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا است. کیوی سرشار از ویتامین K، ویتامین C، آنتی اکسیدان و فیبر است. این میوه نه تنها شما را فعال و سرحال نگه می دارد بلکه باعث کاهش استرس هم می شود. از دیگر مزایای کیوی دفع سموم بدن است.

ماست

برای افزایش قدرت بدنی و دوپینگ با مواد غذایی ماست میل کنید. ماست بخصوص از نوع پروبیوتیک و کم چرب به دلیل کلسیم زیاد، ویتامین ها و کربوهیدرات های پیچیده دستگاه گوارش را سالم تر کرده سیستم ایمنی بدن را تقویت و انرژی لازم بدن را تامین می کند. اگر بتوانید آن را صبحانه میل کنید یا با یکی دو خرما به عنوان میان وعده مصرف کنید تقریبا تمام روز را سرشار از انرژی هستید. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که با خوردن ماست خواب تان می گیرد بهتر است این میان وعده را بعدازظهرها استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز علاوه بر افزایش انرژی بدن باعث جوان ماندن شما هم می شود. به دلیل آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز این گیاه ضد آلودگی و سم زدا است. افرادی که زیاد خسته می شوند به جای نوشیدن نوشابه های کافئین داری مثل قهوه و چای خوب است گاهی از یکی دو فنجان چای سبز را جایگزین کرده تا کاهش وزن را هم تجربه کنند.

تخم مرغ

تخم مرغ هم از مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است. تخم مرغ یک غذای کامل است که می تواند به جای گوشت استفاده شود. پروتئین موجود در تخم مرغ یک منبع غذایی فوق‌العاده است و اگر صبح آن را مصرف کنید تقریبا بیشتر روز را سرحال و پرانرژی هستید. تخم مرغ را داروی ضد تنبلی می دانند. بهترین شکل مصرف آن برای شروع یک روز پرانرژی املت است.

حبه های سیر

سیر از جمله ماده های غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است که سبب افزایش گردش خون می‌شود. معمولا سیر به عنوان یک محرک قوی محسوب می شود. خواص ضد التهابی سیر کمک می کند بدن در برابر بیماری های مختلف مانند مشکلات قلبی بسیار مقاوم شود. همچنین سیر عروق خونی را تحریک می‌کند و جریان خون را بهبود می بخشد. این دو عامل سبب می شود که سیر در رده نخست ماده های غذایی محرک جنسی به شمار رود.

ریشه زنجبیل

زنجبیل از جمله ریشه های بسیار قوی و گرم است. زنجبیل نیز اثری کاملا مشابه با سیر در افزایش انرژی و افزایش قدرت بدنی دارد. این ریشه در افزایش گردش خون بسیار موثر است. مطالعات نشان داده است که زنجبیل در تولید اسپرم تاثیرگذار است. همچنین می تواند تستوسترون را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: خواص ریشه زنجبیل

مارچوبه

مارچوبه از جمله مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است که مواد مغذی بسیاری در خود دارد. در بسیاری از دستورالعمل های پزشکی، مارچوبه به عنوان یک غذای افزایش دهنده میل جنسی به کار رفته است. این سبزی غنی شده از ویتامین E می باشد که در تولید اسپرم دخیل است.

برگ های سبز اسفناج

مواد معدنی موجود در اسفناج، از مواد غذایی برای  دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی است که در سلامت جنسی شما تاثیر گذار است. اسفناج از سبزیجاتی است که از دیر باز مورد استفاده بشر بوده است. طعم اسفناج بین رومیان و مصریان همواره محبوب و دوست داشتنی بوده است. اسفناج میزان بسیار بالایی آنتی اکسیدان دارد که در برابر بلوک های آلاینده محیط زیست بسیار مقاوم است و در افزایش میل جنسی تاثیر می گذارد.

چغندر قند

یکی از مواد غذایی برای دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی که در افزایش اکسید نیتریک کمک می کند، چغندر قند است. نیترات موجود در چغندر قند در معده به اکسید نیتریک تبدیل می شود. این اکسید همان ماده ای است که در افزایش جریان خون در ناحیه اندام های تناسلی تاثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که چغندر قند کمک می کند تا زمان طولانی انرژی و قدرت در بدن شما باقی بماند.

توت فرنگی

توت فرنگی یک میوه پرخاصیت است که علاوه بر اینکه در لیست دوپینگ با مواد غذایی انرژی زا و افزایش قدرت بدنی قرار دارد، در سلامت جنسی تاثیر می گذارد. این میوه سرشار از ویتامین C و فولات است که هر دو در افزایش درصد باروری بسیار تاثیر گذار هستند.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی

منبع: thewindowsclub.com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا