دانستنی‌های سلامتی

بارداری در سن بالای ۳۵ سال ، خوب یا بد؟؟

بارداری در سن بالای 35 سال

بارداری در سن بالا یکی از اتفاقاتی است که امروزه در بین زنان زیاد شده است و این خود یکی از عوامل طول عمر در بین زنان است. بارداری در سن بالای ۳۵ سال علاوه بر خطر سقط جنین و نقایص احتمالی در جنین برای خود مادر نیز مشکلاتی پیش رو خواهند داشت.

۰

بالا رفتن سن ازدواج در جوامع پیشرفته جدای از مزایای تکامل رفتاری و اخلاقی معایبی در بردارد که مشکل ساز می باشد که یکی از آن ها بارداری در سن بالای ۳۵ سال است. با بالا رفتن سن باروری در زنان مشکلاتی گریبان گیر مادران و بیشتر از آن، نوزادان است. بارداری در سن بالای ۳۵ سال علاوه بر خطر سقط جنین و نقایص احتمالی در جنین برای خود مادر نیز مشکلاتی پیش رو خواهند داشت که در ادامه در نت نوشت به آن ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: علت شباهت فرزند به مادر چیست؟

طول عمر مادران و بارداری در سن بالای ۳۵ سال

به گفته محققان این احتمال وجود دارد که نوزادان متولد شده از مادران سن بالا، طول عمر بیشتر ولی سلامتی کمتری داشته باشند. زنانی که اولین فرزند خود را در سنین بالا به دنیا می آورند می توانند بیشتر از دیگر زنان عمر کنند. طی آمار به دست آمده امروزه بیشتر تولد نخستین فرزند در بین زنان چیزی حدود ۳۵ سالگی رخ می دهد. جهت بررسی سن زایمان و طول عمر مادر پژوهشگران مطالعاتی را در پیش گرفتند.

حاصل این تحقیقات اینگونه بود که ۵۴ درصد زنان که در سن بالای ۲۱ سال باردار شدند تا ۹۰ سال عمر کردند. به طوری که ۱۳٪ آنها هرگز باردار نشدند ۱۰ ٪ تنها یک فرزند داشتند و ۱۵ ٪ حداقل فرزند پنجمشان بوده است.

بیشتر بخوانید: مادران بالای ۳۰ سال کودکان با هوش تری به دنیا می آورند!

این آمار و ارقام در میان زنان سفید پوست و زنانی که بیش از دو فرزند به دنیا آورده اند بیشتر صدق می کرد. البته از دیگر شرایط زنانی که تا سن ۹۰ سالگی عمر کردند به احتمال زیاد تحصیلات عالی و ازدواج موفق و یک درآمد کافی و احتمال قوی نداشتن بیماری مزمن و عدم اضافه وزن بوده است.

ارتباط بین بارداری در سن بالای ۳۵ سال و طول عمر تنها یکی از دلایل عمر مفید می باشد. داشتن موقعیت اجتماعی مناسب و همچنین موقعیت اقتصادی می تواند در طول عمر زنان بسیار تاثیر گذار باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا