دانستنی‌های سلامتی

هزینه بچه دار شدن ؛ هزینه های بدنیا آوردن فرزند و آمادگی برای ورود عضو جدید

هزینه به دنیا آمدن بچه هزینه بچه دار شدن

پدر و مادرانی که برای نخستین مرتبه انتظار به دنیا آمدن کودکی را می کشند بد نیست بدانند که علاوه بر کودک باید انتظار مخارج زیادی را داشته باشند که تمامی این مخارج با نام هزینه به دنیا آمدن بچه خطاب می شود. مخارجی که برای کودک خود پیش بینی می کنید فقط قسمتی از برنامه شما هستند. بسیاری مخارج دیگر نیز کاملا پیش بینی نشده در انتظار شما هستند.

۰

پدر و مادرانی که برای نخستین مرتبه انتظار به دنیا آمدن کودکی را می کشند بد نیست بدانند که علاوه بر کودک باید انتظار مخارج زیادی را داشته باشند که تمامی این مخارج با نام هزینه بچه دار شدن یا هزینه به دنیا آمدن بچه خطاب می شود. مخارجی که برای کودک خود پیش بینی می کنید فقط قسمتی از برنامه شما هستند. بسیاری مخارج دیگر نیز کاملا پیش بینی نشده در انتظار شما هستند. در این مطلب با مرور تمامی گزینه های احتمالی در لیست هزینه بچه دار شدن با نت نوشت همراه باشید.

هزینه بچه دار شدن

هزینه بچه دار شدن ، به دنیا آمدن بچه و برنامه هایی مانند مهد کودک، پزشک، هزینه های مراقبتی و … حساب بانکی پدر و مادر را خالی خواهد کرد. اغلب زوجها دوست دارند کالایی را که دوست دارند پس از یک جستجوی کامل با بهترین قیمت تهیه کنند. ولی در نظر داشته باشید که با وجود یک نوزاد شما می بایست در بعضی ساعات از نزدیکترین مکان موجود به هر قیمتی که شده جنس خود را تهیه کنید. این موارد از جمله سرفصل ها و هزینه بچه دار شدن است که شما درکنار هزینه های نوزاد پیش رو خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: ترفند نگهداری از کودکان برای والدین باهوش!

لوازم اضافی نوزاد

هزینه به دنیا آمدن بچه

هزینه به دنیا آمدن بچه

شاید شما تنها یک شیشه شیر برای نوزاد خود در نظر گرفته باشید. اما همیشه شیشه تمیز و آماده نیست. شما به یک یا چند شیشه شیر، پستانک، سر شیشه ای، لوازم بهداشتی نیاز دارید. همین مورد را درباره بیشتر وسایل و لباس هایی که تهیه کردید در نظر بگیرید. صبر کنید، این ها هنوز ابتدای راه است و هزینه بچه دار شدن خیلی بیشتر از این موارد خواهد بود!

قبوض آب و گاز

همه افراد که تجربه کودکیاری دارند خوب می دانند که دمای اتاق نوزاد باید کمی گرمتر از بزرگسال باشد. شما با افزایش هزینه آب و برق مواجه خواهید شد. نوزاد علاوه بر گرمای بیشتر نیاز به شستشو و نظافت بیشتری نسبت به بزرگسال دارد. یکی از گزینه های لیست هزینه بچه دار شدن آب و گاز است که بی شک با حضور نوزاد بالا می رود.

بیشتر بخوانید: عوارض دستمال مرطوب کودک و جایگزین طبیعی آن چیست؟

هزینه های مراقبت

هزینه به دنیا آمدن بچه و هزینه های مراقبت از کودکان امروزه بسیار سنگین است. خودتان را برای هزینه پرستار کودک یا مهد کودک آماده کنید. هر چند که از مهدکودک های دولتی هم می توان استفاده کرد. اما شما هزینه مراقبتی کودک را در نظر بگیرید تا زمانی که نیاز به این کار داشتید با کمبود مواجه نشوید.

هزینه های پرستاری مادر

تغذیه با شیر مادر یک امر کاملا طبیعی و صحیح است. اما گاهی باید مانند یک پرستار مجهز باشید. یکی از گزینه های لیست هزینه بچه دار شدن اینکه ممکن است کودک شما از شیر مادر تغذیه نکند. شما مجبور به استفاده از شیرخشک، شیردوش، پدهای بهداشتی نشت شیر، یا کیسه ها  و بطری های نگهداری شیر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بوسیدن لب کودک ممنوع؛ لب و صورت کودکان را به این دلایل هرگز نبوسید!

لباس کودک

نوزادان بسیار سریع رشد می کنند. زودتر از آنچه تصور کنید لباسهایی که برای چندین ماه آنان در نظر گرفته اید برایشان کوچک است. ممکن است یک یا دو مرتبه بیشتر لباسی را نپوشیده باشد ولی دیگر قابل استفاده نباشد. می توانید آنها را هدیه بدهید ولی برای نوزادتان باید مدام لباس تهیه کنید.

هزینه های پیش بینی نشده بیمارستان

هرچه شما میزان هزینه زایمان و بستری مادر و نوزاد را در بیمارستان انتخابی بدانید. باز هم هنگام ترخیص با یک صورتحساب پیش بینی نشده مواجه خواهید شد. هزینه های پوشک اضافی، دستمال مرطوب، پستانک و دیگر مصنوعات برای شما پیش خواهد آمد.

لباسهای بارداری

هزینه به دنیا آمدن بچه

هزینه به دنیا آمدن بچه

در طول دوران بارداری حتما لباس هایی را که برای مادر نیاز بوده را تهیه کرده اید. ولی توجه داشته باشید که پس از زایمان مادر تا مدتی از لباسهای قدیمی خود نمی تواند استفاده کند. این دست لباسها هم معمولا گران قیمت هستند. بهتر است این پیش بینی را هم در هزینه بچه دار شدن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نحوه شستن اسباب بازی ؛ روش های ضدعفونی کردن اسباب بازی ها و جلوگیری از بیماری کودکان

غذای بیرون خانه

مادامی که با همسرتان تنها بودید هر غذایی را می خوردید. یا اینکه همسرتان برای پخت و پز زمان و انرژی بیشتری داشت. اما با آمدن نوزاد بیشتر زمان مادر صرف نگهداری نوزاد خواهد شد. شما بیشتر از گذشته مجبور به صرف غذای خارج از خانه هستید. ناچارا غذاهای فریز شده و یا فست فود را باید کم کنید و غذاهای سالم از بیرون تهیه کنید.

مرخصی پدر

با آمدن نوزاد پدر می بایست زمان بیشتری را در کنار خانواده باشد. این امر سبب می شود اضافه کاریها و کار تا دیر وقت را از دست بدهد. یا به حداقل برساند. با توجه به اینکه مرخصی های پدر بیشتر می شود و ممکن است کمی از درآمد او کاهش پیدا کند و این مورد ابدا نباید در لیست هزینه بچه دار شدن از قلم بیفتد!

بیشتر بخوانید: خطرات بوسیدن نوزاد ؛ هرگز اجازه ندهید کسی نوزاد شما را ببوسد!

ویزیت های متعدد پزشک

تنها بیمارستان ویزیت پزشکی نوزاد شما نیست. نوزاد چند وقت یکبار نیاز به چک آپ و کنترل پزشک دارد. اینها همه حالت عادی هستند تا زمانی که ممکن است نوزاد شما بیمار شود. در آن صورت نیز ویزیت دکتر به هزینه های شما اضافه می شود.

با توجه به این موارد هزینه بچه دار شدن که همگی یک روند عادی دارند می توانید بودجه خود را افزایش دهید. شما با حضور نوزاد زمان کمتری برای کارها و زندگی روزمره خود خواهید داشت. برای بدست آوردن بسیاری از زمانها ناچار هستید هزینه کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا