سینمای جهان

تاریخچه فیلم های گودزیلا , تاثیر عظیم تکنولوژی دیجیتال در پیشرفت صنعت سینما

تاریخچه فیلم های گودزیلا

می توان با مقایسه ای ساده در تاریخچه فیلم های گودزیلا به تاثیر عظیم تکنولوژی دیجیتال در پیشرفت صنعت سینما پی برد: تا اواخر دهه ۸۰ میلادی، در تمامی فیلم هایی که از موجود خیالی “گودزیلا” ساخته شده بود سازندگان سعی داشتند با ساخت ماکت ساختمان های شهر و عروسک های کوچک مخاطب را قانع کنند که این تصاویر، تصاویر حقیقی از حمله یک موجود غول‌آسا به شهر است.

۳+

امروزه با گسترده شدن رسانه های جمعی و دسترسی همگان به نمایشگرهای کوچک و بزرگ، انسان بیش از هر زمان دیگری به رسانه های تصویری و متحرک دسترسی دارد و تولیدات هنری و رسانه ای متحرک، بیش از هر زمان از قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب عام برخوردار است. در عین حال، پیشرفت فناوری های ساخت تصاویر و جلوه های بصری با چنان سرعت فزاینده ای رو به افزایش است که می توان به جرات گفت این فناوری ها در رده بالاترین فناوری ها در دنیای امروز، از حیث سرعت در پیشرفت هستند. در این مقاله سعی شده با بررسی تاریخچه فیلم های گودزیلا و مقایسه نسخ قدیمی با نسخه های به روز این فیلم، مختصری به نقش تکنولوژی دیجیتال در سه دهه اخیر سینما پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: Peter Hayden Dinklage یا تیریون لنیستر , نگاهی به زندگی معروف ترین کوتوله جهان

تاثیر عظیم تکنولوژی دیجیتال در پیشرفت صنعت سینما در تاریخچه فیلم های گودزیلا قابل مشاهده است!

می توان با مقایسه ای ساده در تاریخچه فیلم های گودزیلا به تاثیر عظیم تکنولوژی دیجیتال در پیشرفت صنعت سینما پی برد: تا اواخر دهه ۸۰ میلادی، در تمامی فیلم هایی که از موجود خیالی “گودزیلا” ساخته شده بود سازندگان سعی داشتند با ساخت ماکت ساختمان های شهر و عروسک های کوچک مخاطب را قانع کنند که این تصاویر، تصاویر حقیقی از حمله یک موجود غول‌آسا به شهر است.

Godzilla 1954

Godzilla 1954

در دهه ۱۹۹۰ میلادی با اوج گیری به کار گیری تکنولوژی های کامپیوتری در ساخت جلوه های دیداری، در سال های بین ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ شرکت مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ، سفارشی متفاوت از سوی شرکت ترای استار (از شرکت های متعلق به سونی) داشت. شرکت سونی قصد داشت تا تخیلات و رویاهای کارگردانان و هنرمندان خود را به شکل ویژه ای به تصویر بکشد. حاصل این همکاری بین ماکروسافت و سونی، خلق نرم افزاری بود به نام سافت ایمیج (SOFT IMAGE) که در همان سال ها، سونی با این ابزار قدرتمند توانست فیلم گودزیلا (۱۹۹۸) را به گونه ای متفاوت خلق کند.

بیشتر بخوانید: چه کسی به اژدها های Game of Thrones جان می دهد؟ پشت صحنه چه خبر است؟

Godzilla 2014

Godzilla 2014

تصاویر نفس گیر سر برآوردن گودزیلا از آبهای اقیانوس و قدم گذاشتن در شهر و تخریب ساختمان ها، چنان حقیقی و لمس شدنی بود که بینندگانی که برای اولین بار با این سطح از پیشرفت تکنولوژی مواجه شده بودند را متحیر می نمود. این تجربه در مقایسه با آنچه تا کنون روی پرده های سینما به عنوان جلوه های ویژه دیداری مشاهده کرده بودند تفاوت بسیاری داشت و همین تفاوت بر شگفتی و تاثیر پذیری مخاطب می افزود.

بیشتر بخوانید: شماره تلفن بازیگران Game of Thrones توسط هکر ها منتشر شد!

با این مقایسه ساده در تاریخچه فیلم های گودزیلا و مشاهده تاثیر استفاده از جلوه های دیداری کامپیوتری بر تولیدات رسانه ای، می توان پی برد که این تکنولوژی ها بسیار سریع تر از آنچه انسان بتواند تصور کند، باعث پیشرفت و ارتقای این صنعت شده.

هم اکنون پس از گذشت دو دهه از شکوفایی و اوج گیری جلوه های پیشرفته و نوین بصری در صنعت سینما و تلویزیون، اکنون دنیای رسانه به جایگاهی رسیده که هیچ مرزی برای خلق رویاهای یک کارگردان وجود ندارد و اکنون وقت آن رسیده که سینما گر در ویلای خود روی تپه های بِوِرلی هیلز بنشیند، با خاطری آسوده، خیال خود را پرواز دهد و بدون داشتن دغدغه در مورد به تصویر کشیدنش، طرح اثر را به سوپروایزر جلوه های ویژه تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: زنان سریال بازی تاج و تخت , نگاهی به زنان مقتدر Game of Thrones

در کادر زیر می توانید شاهد تریلر آخرین نسخه سینمایی ساخته شده از سری فیلم های گودزیلا باشید:

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا