تلفن همراه

بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

بررسی دوربین گلکسی نوت ۸
۰

گوشی گلکسی نوت ۸، اولین گوشی پرچمدار سامسونگ است که از دوربین دوگانه بهره میبرد. اگرچه شرکت های دیگر زودتر از سامسونگ دست به کار شده و دوربین های دوگانه را در محصولات خود استفاده کرده اند، اما این اولین بار است که سامسونگ دست به استفاده از دوربین دوگانه برای یک پرچمدار زده است و میتوان نقطه عطف گلکسی نوت ۸ را دوربین آن دانست. در ادامه با بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

بررسی دوربین گلکسی نوت ۸

زوم اپتیکال

برای شروع بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ باید گفت همچون دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس، دوربین های دوگانه نوت ۸ نیز دارای دیافراگم متفاوتی هستند. سامسونگ برای این منظور کلیدی تحت عنوان ۲x را در نظر گرفته که امکان جا به جایی بین دو لنز را برای کاربر فراهم میکند. البته هنگامی که کاربر قصد بزرگنمایی بیش از ۲x را داشته باشد، دوربین به صورت خودکار سوئیچ بین لنزها را انجام میدهد.

علاوه بر زوم اپتیکال ۲x، نوت ۸ از زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر پشتیبانی میکند. در این شرایط تصاویر دارای رزولوشن ۶۰۰ * ۸۰۰ میباشند. تصاویر با کیفیت را میشود تا بزرگنمایی ۴x از دوربین نوت ۸ انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت 8

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت ۸

گشادگی (دیافراگم)

گشادگی یک دوربین تعیین کننده میزان نوری است که به سنسور میرسد و هر چه مقدار آن کوچکتر باشد، میزان نور رسیده به سنسور، بیشتر خواهد بود. نور بیشتر نیز باعث میشود که سرعت عکسبرداری بیشتر شده و نویز و تاری کمتری را در تصاویر نهایی شاهد باشیم. در ادامه بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ باید گفت دریچه گشادگی یکی از لنزهای نوت ۸ f / 1.7 و دیگری f / 2.4 میباشد و این یعنی اینکه دیافراگم یکی از لنزها دو برابر دیگری بوده و نور رسیده به دیافراگم کوچکتر دو برابر بزرگتر میباشد که این مهم برای عکسبرداری با لنز تله فوتو بسیار مناسب است.

دریچه های گشادگی آیفون ۷ پلاس f / 1.8 و f / 2.8 بوده و بنابراین عکسبرداری با لنز تله فوتو یکی از مشکل های آیفون ۷ پلاس میباشد. به عبارت ساده تر، شکنندگی و نویز کمتری را در تصاویر نهایی گرفته شده با نوت ۸ شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت 8

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت ۸

لرزش گیر اپتیکال

لرزش گیر اپتیکال، یکی از تفاوت های بسیار مهم در بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ و مقایسه آن با آیفون ۷ پلاس میباشد. در حالی که تنها، دوربین اصلی آیفون ۷ پلاس مجهز به لرزش گیر اپتیکال بوده، در نوت ۸ هر دو دوربین مجهز به لرزش گیر اپتیکال میباشند. این یکی از ویژگی های بسیار خوب گوشی بوده و باعث میشود که هنگام عکس برداری از فاصله های بیشتر، کیفیت بهتری را در تصاویر نهایی شاهد باشیم. طبق اطلاعات اولیه که از کار با دوربین این گوشی متوجه میشویم این است که لنز دوم فوکوس خودکار ۲x را ندارد و شاید دلیل آن این است که دیافراگم لنز تله فوتو برای این منظور بهینه سازی نشده است. به هر حال، پس از هر گونه اطلاعات بیشتر در این مورد آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت 8

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین نوت ۸

حالت بوکه یا پرتره

همانند دیگر اسمارت فون های دارای دوربین دوگانه، در ادامه بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ باید بگوییم که دوربین نوت ۸ نیز دارای حالت پرتره میباشد. نوت ۸ یک تصویر را با هر دو لنز از سوژه گرفته و این سبب میشود که پیش زمینه و پس زمینه را از یکدیگر متمایز کرده و شرایط پس زمینه را برای یک حالته پرتره DSLR با کیفیت، فراهم نماید.

این نوع عکس برداری قابلیت جدیدی نبوده، اما چیزی که سامسونگ را از دیگر رقبا متمایز میکند این است که به کاربر اجازه میدهد شدت اثر بوکه را تنظیم نماید. تنها گوشی دیگری که چنین ویژگی را دارد، گوشی نوکیا ۸ است. همچنین نوت ۸، تصاویر اصلی را بدون تغییر ذخیره کرده تا چنانچه بعداً به آنها نیاز داشتید، قابلیت استفاده از آنها را به ساده ترین شکل داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

دوربین نوت 8

دوربین نوت ۸

دوربین جلو

در ادامه بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ به سراغ دوربین جلو می رویم، دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.7 بوده و قابلیت فوکوس خودکار را دارد. اما خصوصیاتی مانند دوربین دوگانه یا فلش سلفی را در دوربین جلو شاهد نیستیم.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

نتیجه گیری نهایی

با توجه به نکات ذکر شده در مورد دوربین گلکسی نوت ۸، متوجه میشویم که دوربین این گوشی بهترین کیفیت حال حاضر را در رقابت با دیگر اسمارت فونها دارد. اما ذکر این نکته ضروری است که سامسونگ بدون اینکه نوآوری خاصی را در این زمینه به وجود آورده باشد، صرفاً مسیر اپل را دنبال کرده است. با این حال باید منتظر ماند و دید، اپل چه ویژگی هایی را برای دوربین آیفون ۸ در نظر گرفته است!

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

سامسونگ گلکسی نوت8

سامسونگ گلکسی نوت۸

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا