تلفن همراه

بررسی Mi Mix 2 ؛ شیائومی طرفدارانش را با زیبایی و قیمت مناسب راضی نگاه می دارد!

بررسی Mi Mix 2
۰

شرکت چینی شیائومی چندی پیش از نسل دوم گوشی MI MIX یعنی MI MIX 2 رونمایی کرد. Mi Mix 2 یگ گوشی با نمایشگر کم حاشیه بوده و نسبت صفحه نمایش به بدنه آن ۹۱٫۳ درصد میباشد. شیائومی در نظر دارد تا Mi Mix 2 را در ۴۲ بازار در سرتاسر جهان عرضه کند. نکته ای که در بررسی Mi Mix 2 این گوشی را از سایر رقبای هم رده متمایز میکند، قیمت کمتر آن نسبت به دیگر گوشی های بازار است. در ادامه با بررسی Mi Mix 2 همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ ، دو پرچمدار با حاشیه و نه چندان خاص از اپل و گوگل!

بررسی Mi Mix 2

پیش از بررسی Mi Mix 2 راجع به نسخه های این گوشی باید گفت که نسخه ۶۴ گیگابایتی با ۶ گیگابایت رم، ۵۰۰ دلار در چین قیمت خواهد داشت. شیائومی در نظر دارد تا می میکس ۲ را در سایر نقاط جهان نیز با همین قیمت به فروش برساند.

نگاهی به خصوصیات کلی گوشی Mi Mix 2

مشخصات Mi Mix 2

مشخصات Mi Mix 2

طراحی

در بررسی Mi Mix 2 میتوان گفت Mi Mix 2 از سه سمت چپ، راست و بالا تقریباً بی حاشیه بوده و همین امر صفحه نمایش آن را برای استفاده های مالتی مدیا همچون تماشای ویدئو بسیار مناسب کرده است. شیائومی در قسمت پایین گوشی، حاشیه ای بزرگتر از دیگر قسمت ها را در نظر گرفته است تا بتواند دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی و چراغ LED مربوط به اعلانها را در آن قرار دهد.

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل قانع کننده برای خرید iPhone SE به جای هر آیفون دیگر!

اگرچه نسبت صفحه نمایش به بدنه در نسل اول Mi Mix عدد بسیار قابل توجه ۹۱٫۳ درصد بود، اما نمایشگر بزرگ ۶٫۴۴ اینچی، استفاده از گوشی با یک دست را، بسیار مشکل میکرد. حال در بررسی Mi Mix 2 باید گفت شیائومی اندازه نمایشگر را در Mi Mix 2، به ۵٫۹۹ اینچ کاهش داده است، تا استفاده از گوشی با یک دست، بسیار راحت تر و لذت بخش تر باشد. از خصوصیات قابل توجه این صفحه نمایش، این بوده که نسبت تصویر در آن ۹ به  ۱۸ میباشد.

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

طراحی پشت گوشی نسبت به نسل قبل تفاوتی نکرده است، اما لبه های گوشی منحنی شکل شده اند، و همین موضوع سبب شده است که در دست گرفتن آن، احساس خوبی را به کاربر انتقال دهد. در قسمت عقب، لایه ای باریک از طلای ۱۸ عیار در اطراف لنز دوربین قرار گرفته و همچون نسل قبل، جمله “Mix designed by Xiaomi” را در پشت گوشی شاهد میباشیم.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته و ویژگی Huawei P9 که شما را برای خرید قانع می کند!

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

در بررسی Mi Mix 2 باید گفت سایر قسمت های گوشی به جز قسمت عقب که از سرامیک ساخته شده است، از جنس آلومینیوم میباشد. اسپیکر گوشی در قسمت پایین و در کنار پورت USB-C قرار گرفته است. همچنین جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری و سنسور مادون قرمز را در این گوشی شاهد نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ موجود در بازار را بشناسید!

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

گوشی های بدون حاشیه رقیب، همچون Essential و iPhone X قسمت بالای گوشی را برای قرار دادن ماژول دوربین جلو در نظر گرفته اند. حال آنکه شیائومی دوربین جلو را در قسمت پایین و سمت راست گوشی قرار داده است. شیائومی در نسل اول Mi Mix نیز، قسمت پایین گوشی را برای قرار دادن دوربین جلو استفاده کرده بود، با این تفاوت که در این نسل سنسور دوربین کوچکتر شده است. جایگاه دوربین گویای آن است که مشکلات موجود در نسل پیشین، در این نسل نیز ادامه خواهد داشت. به این منظور که که برای گرفتن عکس های سلفی، باید گوشی را حداقل تا چانه بالا برده و همین امر استفاده از آن را بسیار سخت میکند، و حتی ممکن است افراد بسیاری از استفاده از آن صرف نظر کنند!

بیشتر بخوانید: اندروید خام یا نمونه های دستکاری شده، شما کدام را میپسندید؟

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

صفحه نمایش

نمایشگر این گوشی از نوع LCD و با کیفیت FHD+ 1080 * 2160 میباشد که اگرچه به خوبی پنل های AMOLED استفاده شده در گوشی های سامسونگ نیست، اما یکی از بهترین نمایشگرهای LCD است که میتوان در بازار پیدا کرد. تولید رنگ در این نمایشگر بسیار دقیق میباشد و همچنین در تنظیمات، گزینه ای برای تنظیم دمای رنگ نمایشگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مشخصات Pixel 2 XL ؛ نمایشگر ۶ اینچ، دوربین دوگانه، حذف جک هدفون و اسنپدراگون ۸۳۵

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

روشنایی گوشی به اندازه ای بالا هست که استفاده از آن در زیر نور مستقیم خورشید، مشکلی برای کاربر ایجاد نکند. همچنین در بررسی Mi Mix 2 باید گفت کاربر میتواند سطح روشنایی را برای استفاده در شب، تا یک نیت کاهش دهد. شیائومی همچنین یک فیلتر آبی رنگ را، به منظور “حالت مطالعه” در گوشی در نظر گرفته است.

سخت افزار

شیائومی تراشه قدرتمند ۱۰ نانومتری Snapdragon 835 را برای این گوشی در نظر گرفته است و مدل پایه آن نیز مجهز به ۶ گیگابایت رم میباشد. MI MIX 2 به اندازه ای کافی قدرتمند بوده و هیچ گونه کندی یا لگ را در هنگام استفاده، مشاهده نخواهید کرد.

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی J7+ ، دومین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه!

باتری

گوشی های شیائومی به دلیل “میزان عمر بالا باتری” شناخته شده اند و MI MIX 2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ظرفیت باتری این گوشی ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و چنانچه داده دستگاه نیز روشن باشد، به آسانی یک روز را در کنار شما دوام خواهد آورد. همچنین این گوشی از نسل سوم شارژ سریع بهره میبرد که به آن معناست که گوشی در زمانی نسبتاً کم و به سرعت شارژ خواهد شد.

نرم افزار

در بخش نرم افزار بررسی Mi Mix 2 باید گفت که این گوشی از نسخه آخر رابط کاربری شیائومی با نام MIUI 9 بهره میبرد که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۷٫۱٫۲ نوقا میباشد. کاربر میتواند هر قسمت از رابط کاربری را، با استفاده از تم های مختلف، تغییر دهد. لازم به ذکر میباشد که شیائومی گنجینه ای از صدها تم مختلف را در فروشگاه MI Store تدارک دیده است.

شیائومی گزینه های مختلفی همچون حالت استفاده از یک دست، میانبرهای سریع بر روی صفحه نمایش و اجرای هم زمان دو برنامه را در رابط کاربری این گوشی تعبیه کرده است.

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

در حال حاضر هنگامی که گوشی قفل است، اعلانها به صورت کامل نمایش داده نخواهند شد. اما از آنجا که عرضه جهانی این گوشی، در ماه آینده است، انتظار میرود تا آن زمان این مشکل حل شده باشد.

دوربین

در ادامه بررسی Mi Mix 2 به بخش هیجان انگیز دوربین می رسیم، رفته رفته شرکتهای مختلف، اقدام به استفاده از دوربین های دوگانه، در قسمت عقب گوشی گرفته اند. اگرچه شیائومی گوشی Mi 6 را با دوربین دوگانه به بازار عرضه کرد، اما در گوشی MI MIX 2 تصمیم به استفاده از همان دوربین تکی گرفته است.

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

دوربین Mi Mix 2 همانند Mi 6، دوازده مگاپیکسل کیفیت داشته و وجود لرزش گیر اپتیکال چهار محوره از خصوصیات بارز آن است. این دوربین توانایی آن را داشته که با کیفیت ۴K و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. اگرچه دوربین Mi Mix 2 قادر به ثب تصاویر خارق العاده ای در شرایط نوری کافی است، اما در شرایط نوری ضعیف، قضیه تا حدودی فرق کرده و جزئیات تصویر، به خوبی عکس های گرفته شده در روز نمیباشند.

کلام آخر

Mi Mix 2 در سه مدل با حافظه های داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. شیائومی در نظر دارد تا در کنار این مدلها، یک نسخه ویژه با بدنه سرامیکی و مقدار رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت را نیز به بازار عرضه کند. این نسخه در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت ۷۲۰ دلار برای خرید در دسترس خواهد بود.

شیائومی Mi Mix 2

شیائومی Mi Mix 2

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ آیا این محصول رقابتی و جدید شرکت چینی، تا آن اندازه جذاب است تا نظر مثبت شما را برای خرید به خود جلب کند؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا