تلفن همراه

بررسی گلکسی A8+ ؛ روح سری S در کالبد سری A

بررسی گلکسی A8+

چندی پیش بود که سامسونگ از گوشی جدید خود با نام A8+ رونمایی کرد. حال در این پست میخواهیم به بررسی دقیق تر این محصول بپردازیم.

۱+

چندی پیش بود که سامسونگ از گوشی جدید خود با نام گلکسی A8+ رونمایی کرد. در مطالب پیشین به بررسی مشخصات گلکسی A8+ پرداختیم، حال در این پست میخواهیم دقیق تر به  بررسی گلکسی A8+ این محصول بپردازیم، در ادامه با نت نوشت همراه باشید:

بررسی گلکسی A8+

مشخصات کلی گلکسی A8+

سامسونگ گلکسی A8+

ریز مشخصات و بررسی گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+ طراحی و سخت افزار

سامسونگ گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+

چهار سال از زمانی که سامسونگ برای اولین بار از خانواده A خود رونمایی کرد میگذرد و در حال حاضر شاهد گوشی‌های نسل چهارم این خانواده هستیم. نسل اول این خانواده در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و با خصوصیاتی چون بدنه ساخته شده از مواد مرغوب موفق شد گوشی خوب و مقرون به صرفه لقب بگیرد. در طول این سالیان، سامسونگ خصوصیاتی چون Samsung pay و “مقاومت در برابر نفوذ آب” را نیز به گوشی های A خود اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy A6 2018 : میان رده ی جدید سامسونگ

پس از معرفی گوشی های پرچمدار S8 و Note 8 از سوی سامسونگ که از طراحی چشم نواز و زیبایی بهره میبردند، حال محصول جدید سامسونگ با نام گلکسی A8+ نیز از طراحی کلی مشابهی بهره برده که البته تفاوت‌هایی را نیز داراست.

این گوشی از پنل ۶ اینچی بهره برده اما رزولوشن آن برخلاف نوت ۸ و اس ۸ پلاس QHD+ نبوده و FHD+ است. دیگر تفاوت در این زمینه این بوده که بر خلاف دو گوشی دیگر، نمایشگر این گوشی حاشیه زیادی را در اطراف خود شاهد بوده و خمیده نمیباشد.

شاید بتوان دلیل حاشیه نسبتاً زیاد در بالای نمایشگر را این گونه توصیف کرد که سامسونگ این مکان را برای قرار دادن دوربین دوگانه جلو گلکسی A8+ در نظر گرفته است. “کلید پاور” در سمت راست و “کلید مربوط به کم و زیاد کردن صدا” در سمت چپ قرار گرفته است. در پایین گوشی نیز شاهد پورت USB-C و جایگاه جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری هستیم. علاوه بر این‌ها، اسپیکر گوشی در سمت راست آن و بالای کلید پاور قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: سریعترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸

اگرچه جایگاه در نظر گرفته شده برای اسپیکر چندان جالب به نظر نمیرسد، اما صدای تولید‌شده توسط آن به اندازه کافی بلند است. با این حال این جایگاه سبب خواهد شد که در حالت استفاده از قابلیت “hands-free mode” صدای گیرنده را به وضوح کامل دریافت ننمایید.

گلکسی A8+ قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت و کارت حافظه microSD را دارد. جایگاه مربوط به سیمکارت اول در سمت راست دستگاه قرار داده شده و جایگاه سیمکارت دوم و کارت حافظه در بالای دستگاه در نظر گرفته شده است. با تمام این برداشت‌ها، میتوانیم A8+ را گوشی بسیار خوبی بدانیم.

در ادامه بررسی گلکسی A8+ این گوشی با ابعاد ۸٫۳ * ۷۵٫۷ * ۱۵۹٫۹ بلندتر، عریض‌تر و ضخیم‌تر از اس ۸ پلاسی است که از نمایشگر ۶٫۲ اینچی بهره میبرد. وزن ۱۹۱ گرمی آن نیز سبب شده است که به طرز قابل توجهی از S8+ که ۱۷۳ گرم وزن دارد سنگین‌تر به نظر برسد. وزن زیاد و بدنه بزرگ شرایطی را به وجود آورده است تا استفاده با یک دست گلکسی A8+ برای کاربر چندان مساعد نباشد. دلیل این موضوع که چرا A8+ تا این اندازه سنگین میباشد، به وضوح مشخص نیست. چراکه این گوشی نیز همچون S8+ از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره میبرد.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P20 Pro ، پرچمدار قدرتمند چینی با دوربین سه لنز ۴۰ مگاپیکسلی!

نمایشگر گلکسی A8+

سامسونگ گلکسی A8+

سامسونگ گلکسی A8+

نمایشگر ۶ اینچی Super AMOLED این گوشی اگرچه به اندازه S8+ هیجان انگیز نیست، اما با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۲۲۰ و تولید رنگهای پر جنب و جوش سبب شده است یکی از بهترین نمونه‌ها در میان رقیبان خود باشد. نمایشگر این گوشی نیز از قابلیت “همیشه روشن” یا “Always-On” و همچنین پلتفرم Gear VR سامسونگ پشتیبانی میکند.

سایر اطلاعات و نکات از گلکسی A8+

همچون گوشی سری A سال گذشته سامسونگ، گلکسی A8+ دارای گواهی IP68 میباشد و به آن معناست که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم خواهد بود. سامسونگ قابلیت Samsung Pay را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است.
اگرچه A8+ از شارژ وایرلس پشتیبانی نمیکند، اما پشتیبانی از شارژ سریع را در این گوشی شاهد میباشیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Xperia XZ2 Compact

سامسونگ گلکسی A8+

سامسونگ گلکسی A8+

سامسونگ برای کم کردن حاشیه موجود در اطراف نمایشگر S8+ و Note 8 مجبور شد که سنسور اثر انگشت را به پشت گوشی و کنار ماژول دوربین انتقال دهد و همین امر نیز گلایه و نارضایتی بسیاری از کاربران را به همراه داشت.
حال سامسونگ از بازخوردهای مخاطبان خود استقبال کرده و تا حدی این مشکل را در A8+ حل کرده است. اگرچه در این گوشی نیز سنسور اثر انگشت در پشت دوربین قرار داشته، اما مکان آن در کنار ماژول دوربین نبوده و دقیقاً زیر آن قرار گرفته است. بنابراین احتمال لمس دوربین در هنگام باز کردن قفل گوشی از طریق سنسور تا حدودی کاهش یافته است.

علیرغم این بهبود، باید اعتراف کرد که دستیابی به سنسور این گوشی به راحتی دستیابی به سنسور دیگر گوشی‌ها همچون OnePlus 5T نیست.

سامسونگ قابلیت “تشخیص چهره” را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است که اگرچه میتواند در نور کافی به خوبی عمل کند اما چندان قابل اعتماد نیست. باید اشاره کنیم که هنوز هم امن‌ترین روش برای محافظت از دستگاه سنسور اثر انگشت میباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی +HTC U12 ؛ دوربین سلفی دوگانه، لبه‌های حساس به فشار و بدنه پشتی نیمه شفاف

سامسونگ گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+

گلکسی A8+ از آخرین تراشه تولیدی سامسونگ با نام Exynos 7885 Octa بهره برده که مجهز به دو هسته Cortex A73 با عملکرد ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته Cortex A53 با سرعت ۱٫۶ گیگاهرتز میباشد.
این گوشی در بین رقیبانش سریعترین نبوده و سامسونگ نیز چنین قصدی را نداشته است. هدف سامسونگ این بوده است که یک گوشی شبیه به S8+ و Note 8 را با قیمتی پایین تر برای طرفدارانش تولید کرده و در این زمینه نیز بسیار خوب عمل کرده است. با این حال، باید بگوییم که خریدار نیمی از قیمت گوشی را تنها به دلیل طراحی آن میپردازد!
این گوشی در دو نسخه موجود است. نسخه اول از ۶ گیگابایت رم بهره برده و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی را داراست و نسخه دوم از ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره میبرد. باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز استفاده یک روزه را بدون هیچ مشکلی برای کاربر تأمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی چینی ۲۰۱۸

بررسی گلکسی A8+ نرم افزار

سامسونگ گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+

اگرچه این گوشی در ژانویه ۲۰۱۸ عرضه شده است، اما نسخه سیستم عامل آن اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا میباشد. بنابراین چنانچه با دیگر گوشی‌های سال ۲۰۱۷ سامسونگ کار کرده باشید رابط کاربری آن برای شما آشنا خواهد بود. سامسونگ شرایطی را پیش روی کاربر قرار داده است تا چنانچه علاقه‌ای به استفاده از یک برنامه از پیش نصب شده ندارد، اقدام به غیرفعال کردن یا حذف آن نماید. همچنین گزینه‌های سفارشی سازی بسیاری را برای کاربر تدارک دیده است.
در این گوشی دکمه‌ای اختصاصی برای دستیار صوتی Bixby وجود نداشته و کاربر میتواند آن را غیرفعال کند.
از دیگر ویژگی‌های این بخش میتوان به قابلیت “پیامرسان دوگانه” که به کاربر اجازه میدهد دو برنامه را به صورت همزمان اجرا کند، سوایپ کردن برای سنسور اثر انگشت، صدها تم مختلف، قابلیت “استفاده یک دست” و… اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی اندروید ۲۰۱۸

دوربین گلکسی A8+

سامسونگ گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+

نکته خاص در رابطه با گلکسی A8+ دوربین دوگانه قرار گرفته در پنل جلویی گوشی است که از دو سنسور ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی ساخته شده است. هدف اصلی دوربین دوم فراهم کردن شرایط Live Focus بوده است که چندی پیش نیز در نوت ۸ معرفی شد.
Live Focus این شرایط را برای کاربر فراهم می‌آورد تا پس زمینه عکس را تار نماید. این قابلیت برای دوربین عقب نوت ۸ در نظر گرفته شده بود، اما کاربران A8+ قادر خواهند بود تا چنین عکس‌هایی را با دوربین سلفی گوشی ثبت نمایند.

بیشتر بخوانید: مقایسه هواوی P20 Pro و گلکسی S9 Plus

سامسونگ گلکسی A8+

عکس ثبت شده با دوربین در بررسی گلکسی A8+

نکته مثبت دوربین عقب گوشی این است که لنز آن از قاب گوشی بیرون نزده و نکته منفی نیز این است که از لرزشگیر اپتیکال بهره نمیبرد. این دوربین قادر به ثبت تصاویری باکیفیت در شرایط نوری کافی است. اما کیفیت تصاویر در شرایط نوری ضعیف چنگی به دل نزده و در شرایط نوری بسیار ضعیف نیز نویز بسیاری را در تصاویر شاهد میباشیم.

بیشتر بخوانید: طراحی +Galaxy A8 سامسونگ نوید جایگاه بهتر سنسور اثر انگشت در Galaxy S9 را می دهد!

سامسونگ گلکسی A8+

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی A8+

بررسی گلکسی A8+ در یک کلام

سامسونگ تعدادی از ویژگی‌های سری S را برای A8+ در نظر گرفته است. همچنین وجود دوربین دوگانه با قابلیت Live Focus از دیگر ویژگی‌های آن میباشد. باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی حتی با استفاده سنگین نیز قادر خواهد بود تا یک روز استفاده را دوام بیاورد. علاوه بر این‌ها، بسیاری از ویژگی‌های نرم افزاری که پیش از این در S8 دیده بودیم، در این گوشی وجود دارد.

اگرچه تراشه Exynos 7885 به اندازه Snapdragon 835 قابل توجه نبوده، اما شما تفاوتی را در هنگام استفاده روزمره متوجه نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس ، کدامیک را بخریم ؟

گلکسی A8+ بخریم یا نخریم؟

اگرچه A8+ با اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا عرضه میشود اما باید اذعان داشت که بهترین گوشی سری A است که تا کنون ساخته شده است. A8+ با قیمت ۵۲۰ دلار به فروش میرسد که برابر با قیمت دیگر رقبایش همچون OnePlus 5T و Mi Mix 2 است.
ویژگی‌های برتر گلکسی A8+ را باید وجود گواهی مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، Samsung Pay و دوربین جلو دانست. نکات بارز Mi Mix 2 و OnePlus 5T را نیز باید به ترتیب “طراحی زیبای سرامیکی” و “عملکرد عالی” دانست.
اگرچه A8+ گوشی بدی نیست، اما چنانچه به دنبال خرید یک گوشی از سامسونگ هستید و هزینه کافی برای پرداخت را دارید، میتوانید چشم به راه S9 بنشینید یا گوشی هایی چون S8 و S8+ را تهیه کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا