تلفن همراه

بررسی Moto X4 ، میان‌رده ای قدرتمند با ویژگی‌هایی قابل توجه!

بررسی Moto X4

بعد از وقفه ای کوتاه مدت، شرکت موتورولا نسل چهارم گوشی Moto X را معرفی کرد. اگرچه این گوشی به عنوان یک گوشی پرچمدار مطرح نیست (در حال حاضر Moto Z2 عنوان پرچمدار موتورولا را در اختیار دارد) اما در بازار گوشی های میان رده، گوشی قابل توجهی است. در ادامه با بررسی Moto X4 با نت نوشت همراه باشید.

۱+

بعد از وقفه ای کوتاه مدت، شرکت موتورولا نسل چهارم گوشی Moto X را معرفی کرد. اگرچه این گوشی به عنوان یک گوشی پرچمدار مطرح نیست (در حال حاضر Moto Z2 عنوان پرچمدار موتورولا را در اختیار دارد) اما در بازار گوشی های میان رده، گوشی قابل توجهی است. در ادامه با بررسی Moto X4 با نت نوشت همراه باشید.

بررسی Moto X4

از ویژگی های برجسته Moto X، میتوان به: دوربین دوگانه جدید و همچنین پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا اشاره کرد. این گوشی با قیمت ۳۹۹ یورو و از اول ماه سپتامبر، در اروپا قابل دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی LG V30 ، بازگشت سری V با طراحی خیره کننده!

Moto X4

Moto X4

موتورولا در تصمیمی جاه طلبانه، از ترکیب شیشه و فلز برای ساخت بدنه گوشی استفاده کرده است و همچنین محافظ آن از نوع Gorilla Glass 4 میباشد. در بررسی Moto X4 از دیگر خصوصیات گوشی، میتوان به داشتن گواهی IP68 اشاره کرد که مقاوم به نفوذ آب و گرد و غبار است و از این نظر رتبه بهتری را نسبت به پرچمدار موتورولا یعنی “Z2” کسب کرده است.

همان گونه که میدانیم ماژول های موتو زد (Moto Mods) تنها برای سری زد در دسترس بوده، و این گوشی از این ماژول ها پشتیبانی نمیکند.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشخصات Mi Mix 2 ؛ پرچمدار زیبا و بدون حاشیه شیائومی به نسخه دوم رسید!

Moto X4

Moto X4

پردازنده، صفحه نمایش و باطری Moto X4

پردازنده و صفحه نمایش Moto X نسبت به قیمتی که میپردازید، کیفیت بیشتری را ارائه میدهند. پردازنده این گوشی از نوع اسنپدراگون ۶۳۰ بوده و صفحه نمایش آن دارای رزولوشن ۱۰۸۰p میباشد. موتورولا باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت را نیز برای این گوشی در نظر گرفته است که به گفته آن با هر بار شارژ، قابلیت استفاده برای ۲۴ ساعت را داراست. در بررسی Moto X4 باید گفت همچنین یک شارژر ۱۵ وات TurboPower نیز برای آن در نظر گرفته شده است که با ۱۵ دقیقه شارژ، ۶ ساعت استفاده از گوشی را برای شما فراهم میکند.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Note 3 ؛ برادر بزرگتر برای شیائومی Mi 6 با پردازنده‌ای متفاوت

Moto X4

Moto X4

دوربین Moto X4

در بررسی Moto X4 می توان گفت دوربین از ویژگی های برجسته این گوشی میباشد. بر خلاف Moto Z2 Force که از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی که یکی مربوط به سنسورهای رنگی و دیگری مربوط به رنگ های سیاه و سفید میباشد استفاده کرده است، Moto X4 از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی که با یک دوربین ۸ مگاپیکسلی که داری زاویه دید گسترده میباشد بهره برده است. هر دو دوربین عکس های رنگی را ثبت میکنند. دوربین اصلی دارای فوکوس اتوماتیک دو پیکسل بوده و همچنین دارای دریچه دیافراگم f/2.0 و گام پیکسلی ۱٫۴ میکرون پیکسل است.

دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز، زاویه دید ۱۲۰ درجه را فراهم کرده و دارای دریچه دیافراگم f/2.2 و گام پیکسلی ۱٫۱۲ میکرون پیکسل میباشد. به گفته موتورولا، این نوع طراحی سبب شده است که فوکوس انتخابی و جلوه بهتر رنگ ها را در تصویر نهایی شاهد باشیم.

دوربین جلو نیز ۱۶ مگاپیکسلی بوده و دارای حالت “adaptive low-light mode” میباشد، که سبب میشود در نور کم، عکس های با کیفیت تری را شاهد باشیم. در ادامه بررسی Moto X4 باید گفت علاوه بر این ها، موتورولا هوش بیشتری را برای دوربین گوشی در نظر گرفته است. به این منظور که میتواند اشیاء را بهتر تشخیص داده و این امر به بهتر شدن عکس نهایی می انجامد.

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi A1 ؛ آیفون ۷ به سبک چینی ها و البته با قیمت مناسب!

Moto X4

Moto X4

پشتیبانی از دستیار صوتی شرکت آمازون موسوم به الکسا

از دیگر ویژگی های قابل توجه در بررسی Moto X4 ، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا بدون استفاده از دست و تنها با فرمان صوتی است. حتی هنگامی که گوشی قفل است و تنها با یک فرمان صوتی قادر خواهید بود که الکسا را فراخوانی کنید. این ویژگی دقیقاً مشابه دستیار صوتی الکسا ست که پیشتر در گوشی HTC U11 شاهدش بوده ایم. X4 همچنین از دستیار صوتی گوگل پشتیبانی خواهد کرد و به گفته موتورولا، به زودی شاهد پشتیبانی دیگر گوشی های موتورولا از دستیار صوتی الکسا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ ، آیا پرچمدار نوکیا در مقابل آیفون حرفی برای گفتن دارد؟

Moto X4

Moto X4

کلام آخر راجع به Moto X4

Moto X4 یک گوشی قدرتمند و دارای ویژگی های حائز اهمیت است. قیمت این گوشی چیزی حدود ۴۷۵ دلار میباشد که نزدیک به قیمت گوشی Z2 Play است. این گوشی در رنگ های مشکی و آبی استرلینگ (که البته نقره ای به نظر میرسد) در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین نوکیا ۸ ؛ قابلیت Bothie چه مقدار به کار خواهد آمد؟!

Moto X4

Moto X4

بیشتر بخوانید: گوشی انعطاف پذیر hybrid Royole ؛ با تکنولوژی گوشی‌های انعطاف پذیر آشنا شوید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا