دانستنی‌های سلامتی

بهترین روش کوچک کردن شکم از نظر علمی چیست؟

بهترین روش کوچک کردن شکم

پرسشی که این روزها زیاد شنیده می شود که بهترین روش کوچک کردن شکم چیست و آیا امکان دارد فقط چربی شکم آب شود؟ چرا که بیشتر چربی های بدن در ناحیه شکم ذخیره می شود.

۱+

پرسشی که این روزها زیاد شنیده می شود که بهترین روش کوچک کردن شکم چیست و آیا امکان دارد فقط چربی شکم آب شود؟ چرا که بیشتر چربی های بدن در ناحیه شکم ذخیره می شود. امروز در نت نوشت به این پرسش پاسخ می دهیم که بهترین روش کوچک کردن شکم از نظر علمی چیست.

حتما شما هم با این مشکل برخورد کرده اید که فقط قسمت میانی بدن تان یعنی شکم و باسن و ران ها چاق شده و به دنبال راهی می گردید تا هرچه زودتر از چربی آن ها رها شوید. این نوع کاهش وزن که به کاهش وزن نقطه ای معروف است باعث شد تا محققان هم توجه خود را به آن متمرکز کنند. محققان دریافتند حتی یک برنامه فشرده شش هفته ای ورزش های شکم نمی تواند برای رفع چاقی شکم کاری اساسی بکند. حتی بررسی هایی در مورد یک برنامه سه ماهه برای ورزش های سنگین با استفاده از وزنه نیز انجام شد. باز هم نتیجه مطلوب نبود.

پس محققان به این نتیجه رسیدند که تمرکز فعالیت های ورزشی بر روی یک قسمت از بدن نمی تواند کمکی به کاهش وزن آن عضو کند. ولی وقتی تمام بدن درگیر فعالیت و چربی سوزی شود از آن جا که تمام اعضا به هم مرتبط هستند تاثیر کاهش وزن در کل بدن بهتر و بیشتر صورت می گیرد. چربی شکم هم از این قاعده مستثنی نیست.

بعضی از چربی ها از نظر سوخت و ساز فعال تر هستند و به ورزش و فعالیت های بدنی بهتر واکنش نشان می دهند. خوشبختانه چربی که در شکم جمع می شود از این دسته چربی هاست.

وقتی ورزش می کنید، هورمون هایی ترشح می شود که باعث چربی سوزی بدن می شود. پس ورزش بیشتر مساوی است با چربی سوزی بیشتر. تحقیقات نشان داد بهترین تاثیر بر روی آب شدن چربی شکم ورزش های قدرتی با فاصله زمانی و رعایت رژیم غذایی است.

از همین امروز شروع کنید. چون خبر بدی هم داریم. چربی هایی که در ناحیه شکم جمع می شود خطر ابتلا به دیابت، بیماری های قلبی، سرطان و بیماری های مزمن را به دنبال دارد.

بهترین روش کوچک کردن شکم بر اساس تحقیقات

تحقیقات نشان داده بهترین روش کوچک کردن شکم از نظر علمی انجام ورزش های قدرتی و ایروبیک یا هوازی است که بیشترین تاثیر را دارد.  پس می توانید شنا یا دوچرخه سواری کنید یا بدوید تا کل بدن تحرک داشته باشد و از ورزش های قدرتی با تمرکز بر روی عضلات شکم بهره بگیرید تا هر چه زودتر بتوانید از چربی های آن رها شوید.

در نت نوشت ورزش های زیادی برای سوزاندن چربی های شکم قرار داده ایم. می توانید با این تمرین ها شکی بدون چربی و صاف داشته باشید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا