تلفن همراه

مروری بر اساسی ترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ ؛ همه چیز رو به راه است!

ویژگی های اندروید 8.1

علاوه بر رفع مشکلات امنیتی متعدد، آخرین نسخه Android شامل ویژگی های متعددی است که توسعه دهندگان برای بهبود استفاده گوشی های هوشمند خود از آن استفاده خواهند کرد. با هم به مرور بهترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ در این مطلب خواهیم پرداخت.

۱+

علاوه بر رفع مشکلات امنیتی متعدد، آخرین نسخه Android شامل ویژگی های متعددی است که توسعه دهندگان برای بهبود استفاده گوشی های هوشمند خود از آن استفاده خواهند کرد. با هم به مرور بهترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ در این مطلب خواهیم پرداخت.

بررسی های انجام شده روی نسخه ۸٫۱ اندروید در گوشی Pixel 2 XL ما را بر آن داشت تا تجربیات خود را راجع به بهترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ با شما در میان بگذاریم.

اندروید ۸٫۱ یک حرکت بزرگ برای کاربران نیست بلکه پیشرفت های اصلی Android 2017 گوگل با اندروید ۸٫۰ صورت گرفت. با یک گوشی هوشمند حاوی تراشه ویژوال Core Pixel،  داستان کاملا متفاوت است.

۱) Visual Core

Visual Core اولین پردازنده مصرفی سفارشی گوگل است. این یک تراشه پردازش تصویر اختصاص داده شده است. که تنها در Pixel 2 و Pixel 2 XL موجود است. ممکن است در آینده این مورد سایر گوشی های هوشمند ظاهر شود. می توان این قابلیت و امکان پشتیبانی از آن را مهمترین و بهترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ دانست.

با استفاده از Android 8.1، تراشه Visual Core فعال شده است و نتایج ترکیب این دو، چشمگیر است. اول، عکس هایی با دامنه دینامیکی بالا (HDR) خیلی سریع تر گرفته می شود. با گرفتن یک سری عکس در کسری از ثانیه، دوربین های پیشرفته HDR عملکرد بسیار خوبی برای گرفتن طیف وسیعی از تاریک ترین سیاه و سفید ترین و سفید که سفید تر از دوربین های دیجیتال  قدیمی را از خود نشان می دهند.

با استفاده از +Google HDR، در دوربین گوشی هوشمند خود، عکسبرداری سریعی را تجربه خواهید کرد. تراشه Visual Core پنج بار سریعتر از نسل قبلی، پردازنده ها را به ثبت بهترین تصاویر نزدیک خواهد کرد. ممکن است شما سرعت را متوجه نشوید، اما آنچه شما متوجه خواهید شد این است که جزئیات بیشتری از عکس های کم نور دریافت خواهید کرد.

تا امروز فقط عکس های +HDR  را با استفاده از برنامه  photo اGoogle میتوانستیم ثبت کنیم. در حال حاضر، برنامه های کاربردی دوربین های شخص ثالث که از رابط برنامه نویسی اندروید دوربین (API) مانند Instagram و Snapchat استفاده می کنند، می توانند از پردازش بهتر +HDR  برای عکس های بهتر استفاده کنند.

ویژگی های اندروید 8.1

ویژگی های اندروید ۸٫۱

۲) شبکه عصبی API

دستگاه های بسیاری به زودی به آخرین نسخه اندروید یعنی Android 8.1 ارتقا خواهند یافت، در حال حاضر Pixel 2 و ۲ XL ارتقا یافته اند. Pixel 1 و ۱ XL، تبلت Pixel C و Nexus 6P و ۵X، می توانند از API شبکه های عصبی Google NNAPI استفاده کنند. در حالی که به عنوان یک کاربر، شما هرگز بلافاصله متوجه این پیشرفت نخواهید شد ولی توسعه دهندگان اندروید متوجه این جهش خواهند شد. NNAPI طراحی شده است تا امکان اجرای یادگیری ماشینی (ML) در دستگاه های تلفن همراه را فراهم کند که به نوبه خود، می تواند توسط TensorFlow Lite Google استفاده شود.

۳) اندازه گیری سطح باتری بلوتوث

آیا شما هم میخواهید بدانید که آیا هدست بلوتوث یا هدست شما چه زمانی خاموش میشود؟ Android 8.1  با استفاده از یک نمایشگر باتری بلوتوث در تنظیمات بلوتوث این کار را انجام میدهد. این امکان را می توان از مهمترین و ملموس ترین ویژگی های اندروید ۸٫۱ دانست.

۴) مدیریت بهتر صفحه نمایش

در بعضی از گوشی های هوشمند، مخصوصا Pixel 2 XL، صفحه نمایش ها مثل صفحه های CRT بعد از مدتی سایه هایی را ایجاد میکردند. پس از گذشت زمان، این عناصر صفحه نمایش را می‌سوزاندند ، به طوری که حضور سایه های آیکون های ثابت در آنها باقی می‌ماند.

با استفاده از Android 8.1، گوشی های هوشمند جدید متفاوت هستند. در نتیجه؟ پایان سوزانده شدن صفحه و پیکسل های مربوطه!

۵) نگاه جدید

تغییرات عمده ای در رابط کاربری وجود ندارد، اما برخی از امکانات مفید وجود دارد. pixel launcher  یکی از آنها است. این کار دسترسی راحت تر از همیشه به توابع جستجوی Google و برنامه های نصب شده را فراهم می کند. تنظیمات سریع Android اکنون شفاف هستند بنابراین شما هنوز می توانید یک اشاره از صفحه اصلی زیر آن را ببینید.

همه چیز در آندروید ۸٫۱ گام خوبی به جلو برداشته است. چیزی که من واقعا به دنبال آن هستم این است که فروشندگان گوشی های هوشمند بیشتری، آندروید ۸٫۱  را به گوشی های پرچم دار خود ببرند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا