تلفن همراه

بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ موجود در بازار را بشناسید!

بهترین موبایل چینی 2016

تلفن های همراه هوشمند چینی از یک گذشته ی تاریک که شامل کپی کردن از گوشی های iPhone و استفاده از نرم افزارهای ضعیف می شد، امروزه به یک قدرت در بازارهای جهانی تبدیل شده اند. این گوشی های تلفن همراه از نظر قیمت ارزان تر از مشابه های غربی خود می باشند هرچند که از نظر کیفیت توانایی رقابت با همتاهای غربی خود را دارند. اسمارت فون های چینی بزرگی وجود دارند که در آمریکا فروش بالایی دارند، ازجمله معروف ترین ها مدل های oneplus 3T و honor 8 Huawei است. در این مطلب قصد داریم تا برترین موبایل چینی را به شما معرفی کنیم.

۰

تلفن های همراه هوشمند چینی از یک گذشته ی تاریک که شامل کپی کردن از گوشی های iPhone و استفاده از نرم افزارهای ضعیف می شد، امروزه به یک قدرت در بازارهای جهانی تبدیل شده اند. این گوشی های تلفن همراه از نظر قیمت ارزان تر از مشابه های غربی خود می باشند هرچند که از نظر کیفیت توانایی رقابت با همتاهای غربی خود را دارند. اسمارت فون های چینی ارزشمندی وجود دارند که در آمریکا فروش بالایی دارند، ازجمله معروف ترین ها مدل های oneplus 3T و honor 8  Huawei است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ و پیکسل ۲ ، دو پرچمدار با حاشیه و نه چندان خاص از اپل و گوگل!

بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶

حرف از بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ شد، تعداد بسیاری از این گوشی های چینی هستند که در آمریکا فروش بالایی ندارند و شاید خیلی از مصرف کنندگان گوشی های همراه هوشمند از وجود آنها بی اطلاع می باشند که ما در این مقاله بهترین های آنها را به شما معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Mix 2 ؛ شیائومی طرفدارانش را با زیبایی و قیمت مناسب راضی نگاه می دارد!

Xiaomi Mi 5 و Mi 5 Pro

Xiaomi با معرفی سری پرچمدار Mi 5  توجه زیادی را به سوی خود جلب کرد. مدت زیادی طول کشید تا شیائومی این نسخه از سری Mi را روانه بازار کند اما خوشبختانه هم اکنون با استقبال خوبی در بازارهای چین و هند روبه رو است، هرچند که طبق اعلام مدیران شرکت، آنها در پی جلب بازار جهانی برای این پرچمدار می باشند.

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi 5 ؛ یک غول چینی و خوش آتیه

اولین گزینه از بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ Mi 5 Pro و Mi 5 هستند. مشخصات و طراحی این دو دستگاه بسیار تحسین برانگیز است. ورژن معمولی Mi 5 دارای یک پنل پشتی شیشه ای، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و ۳GB RAM می باشد. ورژن PRO  از یک پنل پشتی سرامیکی، ۱۲۸ GB حافظه ی داخلی و ۴ GB RAM بهره می برد. در هر دو دستگاه از پردازنده ی Snapdragon 820 و یک سیستم تثبیت تصویر نوری چهار محوره جدید استفاده شده است که مورد توجه بالایی قرار گرفته است.

اما مهم ترین نقطه ی قوت این گوشی ها شاید در قیمت باورنکردنی آنها باشد. پایین ترین قیمت مربوط به مدل ۳۲ GB می باشد که تنها با قیمت $۴۰۷٫۹۹ عرضه شد. ورژن ۶۴ GB mi 5 قراراست به قیمت $۴۵۹٫۹۹  و مدل mi 5 pro  به قیمت  $۵۱۵٫۹۹ عرضه شده و در بازار موجود هستند.

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل قانع کننده برای خرید iPhone SE به جای هر آیفون دیگر!

Xiaomi Mi Mix

امروزه، Xiaomi حتی در کپی کردن خود هم نوآوری به خرج می دهد. Xiaomi Mi Mix انقلابی در ایده ی گوشی های میان رده ای که توسط Sharp Aquos Crystal  در سال ۲۰۱۵ ساخته شد به وجود آورد(پیش از این در نت نوشت به بررسی مفصلی راجع به Xiaomi Mi Mix پرداختیم ). دستگاه نادری که بدون کمترین سر و صدایی بر ویترین مغازه ها رفت. اکنون همین ایده در دستان Xiaomi بسیار نوآورانه تر و آینده دار تر شده است. صفحه نمایش این مدل به عنوان یکی از بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ بسیار قابل توجه بوده و ۹۱٫۳% سطح گوشی را می پوشاند. گوشه های صفحه نمایش به جای تیز بودن گرد می باشد که باعث بهبود در لبه های صفحه ی گوشی می شود. ار آنجا که در سطح صفحه نمایش هیچ جای خالی موجود نیست، دوربین جلوی این گوشی همانند Aquos در پایین صفحه نمایش می باشد. این گوشی زیبا مسلما  چشم های شما رو به خود خیره خواهد کرد!

بیشتر بخوانید: ۷ نکته و ویژگی Huawei P9 که شما را برای خرید قانع می کند!

فروش این اسمارت فون از تاریخ ۴ نوامبر در چین آغاز شد. دو مدل از این گوشی وجود دارد: ۴ GB RAM و  ۱۲۸ GB حافظه،  ۶ GB RAM و ۲۵۶ GB RAM حافظه با جزئیات طلایی.

Huawei P9

در ادامه معرفی بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ به شرکت هواوی می رسیم. در چهارمین مدل سری P هواوی، این شرکت جاه طلب چینی با همکاری شرکت آلمانی Leica که در ساخت دوربین فعالیت دارد بر روی ساخت اسمارت فونی دارای دوربین پشت با توانایی فوکوس بالا بر روی تصاویر تمرکز کرده است. این اسمارت فون از سیستم دوربین پشتی دوتایی جالبی بهره می برد.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته و ویژگی Huawei P9 که شما را برای خرید قانع می کند!

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei P9

با وجود دوربین قوی و توانایی عکس برداری فوق العاده ی این گوشی، P9 همچنان در مقایسه با رقبا قیمت کمتری دارد. البته نمی توان P9  را در دسته ی گوشی های ارزان قیمت و بی کیفیت چینی به حساب آورد! ولی در کل این گوشی با قیمت ۵۵۹ دلار در زمره ی گران قیمت ها قرار نمی گیرد و برخلاف دیگر شرکت های چینی، هواوی حضور قوی و فعالی در بازار ایالات متحده ی امریکا دارد.

بر روی گوشی P9  به طور پیش فرض از اندروید Marshmallow استفاده شده است. چیپست  HiSilicon Kirin 955 و ۳ GB RAM از مشخصات فنی این گوشی می باشند. از دیگر مشخصات این گوشی خوش دست چینی می توان به حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی، قابلیت استفاده از حافظه ی microSD و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری اشاره کرد.

Huawei Mate 9

Huawei Mate 9 به عنوان یکی از بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ یک گوشی قوی از نظر حجم باتری می باشد که می تواند تحت پردازش های سنگین تا مدت طولانی برای شما کار کند و روشن بماند! البته مصرف کنندگان بیشتر بر روی ظاهر جذاب و طراحی قابل اعتماد این گوشی تکیه می کنند. صفحه ۵٫۹ اینچی این گوشی با کیفیت Full HD و تکنولوژی سنتی IPS نمایش قابل قبولی از رنگ ها را برای شما به ارمغان می آورد. شرکت هواوی نیز در این گوشی کم کم از سنت اجدادش در استفاده از لبه های تیز فاصله گرفته و به سمت منحنی وار کردن گوشه های صفحه نمایش رفته است هرچند که همانند اجدادش از طراحی معمول هواوی استفاده می کند و برتری آن فقط در لبه های فلزی براق آن است. دوربین پشتی دوتایی این گوشی نیز ساخت شرکت آلمانی Leica می باشد.

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی Huawei Mate 9 که شما را وادار به خرید می کند!

مدل Huawei Mate 9 ابتدا در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۵ در اولین ریلیز خود در بازارهای ۱۲ کشور اروپایی، آسیایی و خاور میانه به فروش رفت. انتظار می رفت که به تدریج این گوشی زیبا در بازارهای امریکا هم به فروش برود ولی تا کنون پای این دستگاه به سرزمین آیفون ها باز نشده است! Mate 9 در رنگ های متنوعی عرضه می شود: مشکی، خاکستری، نقره ای مهتاب گون، طلایی، قهوه ای چرمی و سفید سرامیکی. قیمت دستگاه ابتدا ۶۹۹ دلار اعلام شده بود که تا حدود ۷۵۰ دلار هم فروش رفت، هرچند که قیمت رسمی به دلار آمریکا برای آن تا کنون مشخص نشده است. متاسفانه این گوشی فقط در یک مدل با مشخصات ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی و ۴ گیگابایت RAM  عرضه می شود که کمپانی چینی می توانست با افزودن آپشن های مختلف دست مصرف کنندگان را برای انتخاب بازتر بگذارد.

Meizu Pro 6

وقتی که شما برای انتخاب بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ دست به کار می شوید، مطمئنا مهم ترین ویژگی مد نظر شما ویژگی ها و خصوصیات گوشی می باشد. در اصل، گوشی های چینی از نظر قیمت دست شما را در انتخاب باز می گذارند و فاکتور قیمت یک فرصت خوب را به شما در انتخاب Meizu Pro 6 می دهد. این گوشی هوشمند اگرچه ویژگی های مثبت بالایی دارد ولی دارای دو ضعف اساسی می باشد: پردازنده ۸۰۰MHZ و حافظه داخلی ۴G.

این گوشی هرچند از نظر طراحی زیبا می باشد ولی در اصل یک کپی از محصولات آیفون است. سیستم عامل این گوشی برپایه ی اندروید نسخه ۶ Marshmallow می باشد. صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با پردازنده ی MT6797T Helio X25، ۴ گیگابایت RAM و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی از مشخصات این اسمارت فون می باشد. البته دوربین پشتی ۲۱MP و دوربین جلوی ۵MP برای ثبت تصاویر زیبا کفایت می کند.

بیشتر بخوانید: اندروید خام یا نمونه های دستکاری شده، شما کدام را میپسندید؟

Lenovo ZUK Z1

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تا حالا درباره ی ZUK Z1 چیزی نشنیده اید، اما توصیه می کنیم در ادامه معرفی بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ این مطلب را از دست ندهید! این گوشی شرکت لنوو به وسیله ی یک باتری قوی با قابلیت نگه داری شارژ طولانی تقویت شده است. حسگر اثر انگشت، پردازنده ی قوی و یک دوربین عامه پسند همگی در یک اسمارت فون با قیمت فقط ۲۲۰ دلار جمع شده است!

از دیگر ویژگی های ZUK Z1 می توان به صفحه نمایش فول اچ دی ۵٫۵ اینچی، پردازنده ی قدرتمند Snapdragon 801، کاستوم رام محبوب CyanogenMod OS 12 (بر پایه Lollipop)، حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی و ۳ GB RAM و باتری قدرتمند ۴,۱۰۰ میلی آمپری اشاره کرد. گل سرسبد این مجموعه یک دوربین ۱۳MP با سنسور سونی می باشد که اصلا هم بد به نظر نمی رسد!

بیشتر بخوانید: مشخصات Pixel 2 XL ؛ نمایشگر ۶ اینچ، دوربین دوگانه، حذف جک هدفون و اسنپدراگون ۸۳۵

Lenovo Vibe P1

Lenovo Vibe P1 هم در لیست بهترین موبایل چینی ۲۰۱۶ حضور دارد و دارای مشخصاتی شگفت انگیزی است که مطمئنا تصور شما را از قیمت پایین یک گوشی ۱۶۰ دلاری نابود می کند! باورنکردنی است! با هم مرور می کنیم: ۴۹۰۰ میلی آمپر باتری که تقریبا دوبرابر قوی تر از اکثر اسمارت فون های هم رده ی خود در بازار جهانی است. فوق العاده است!

اما کار به همینجا ختم نمی شود! این موبایل دوست داشتنی لنوو از تکنولوژی شارژ سریع (fast-charging) بهره می برد تا شما را از نظر کارایی این باتری غول آسا خاطرجمع سازد. سنسور اثر انگشت، صفحه نمایش فول اچ دی ۵٫۵ اینچی و اندروید Lollipop از دیگر ویژگی های این لنووی دوست داشتنی می باشد. فراموش نکنید که قیمت آن فقط ۱۶۰ دلار است!

بیشتر بخوانید: مشخصات گلکسی J7+ ، دومین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه!

حال سوال اینجاست، چگونه از میان این اسمارت فون ها یکی را انتخاب کنیم؟

هرجا مسئله ای پیش می آید حتما راه حلی نیز وجود دارد. در این مقاله سعی شد بهترین اسمارت فون های چینی را بر پایه ی قیمت مناسب بررسی کنیم تا شما به یک دید خوب برای انتخاب گوشی مورد علاقه دست پیدا کنید. قبل از انتخاب حتما باید مطمئن شوید که کدام گوشی با توجه به نیاز شما می تواند کار شما را راه بیندازد. فروشگاه های اینترنتی معتبر زیادی موجود هستند که می توان برای بررسی کلی مشخصات گوشی و قیمت به آن ها تکیه کرد. از دنیای فناوری اطلاعات و اینترنت استفاده کنید. باهوش باشید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا