ارز دیجیتال

مصرف برق استخراج بیت کوین چقدر است؟

مصرف برق استخراج بیت کوین

موسسه “مورگان استنلی” روز چهار شنبه به مشتریان خود اخطار داد که مصرف برق حاصل از استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۸ بیشتر از میزان مصرف کل کشور آرژانتین خواهد شد. و نیز می تواند بیشتر از انرژی مورد نیاز برای استفاده خودرهای برقی در سال ۲۰۲۵ باشد.

۱+

موسسه خدمات مالی چند ملیتی “مورگان استنلی” روز چهارشنبه به مشتریان خود اخطار داد که مصرف برق استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۸، بیشتر از میزان مصرف برق کل کشور آرژانتین می شود. و نیز می تواند بیشتر از انرژی مورد نیاز برای استفاده خودروهای برقی در سال ۲۰۲۵ باشد. این ارز دیجیتال ۰٫۶ درصد از میزان مصرف برق جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ آن‌چه که باید در مورد ارز دیجیتال بدانید

مصرف برق استخراج بیت کوین چقدر است ؟

آیا با وجود این ارز و دیگر تکنولوژی های مربوط به بلاک چین ها که مطمئنا در طول زمان اهمیت بیشتری پیدا می کنند، افکار و ایده ها را از سمت پروژه خودروهای برقی دور خواهند شد؟ اما در عمل، ما انتظار داریم که این فناوری های نوین بتوانند همگام با زمان پیش بروند.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول بیت کوین چیست؟

این موسسه تخمین می زند که انرژی مورد نیاز یا همان مصرف برق استخراج بیت کوین ، که قبل از این در سال ۲۰۱۷ برای بیش از ۱۵۹ کشور تخمین زده شده بود، بیش از ۰٫۶ درصد از میزان جهانی را تشکیل دهد به نظر می رسد تاکنون هیچ تاثیری بر صنایع همگانی انرژی نداشته است.

برای استخراج موفقیت آمیز یک سکه (اضافه کردن آن به دفتر کار بلاک چین) در سیستم ” proof of work ” (سیستمی که بیت کوین با آن کار می کند) نیاز به انجام تعداد زیادی از محاسبات می باشد، که این امر منجر به استفاده بیشتر از انرژی می شود. در حال حاضر این کار ۰٫۲ درصد از میزان مصرف جهانی را شامل می شود. طبق آمار وب سایت blockchain.info حساب های بیت کوین در مجموع ۶۲٫۶ درصد از کل حساب های تمام انواع ارزهای دیجیتال موجود در بازار را به خود اختصاص داده اند. پس احتمالا میزان مصرف انرژی توسط ارزهای دیجیتال بالاتر از این می رود.

بیشتر بخوانید: تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست؟

تحقیقات توسط موسسه «مورگان استنلی» راجع به مصرف برق استخراج بیت کوین

تحقیقات توسط موسسه «مورگان استنلی» راجع به مصرف برق استخراج بیت کوین

استخراج کنندگان بیت کوین، قبلا به مناطقی از جهان که برق و نیروی کار ارزانی دارند، مانند چین و کره جنوبی هجوم برده اند، اما این موسسه هشدار می دهد که این امر می تواند تحت تأثیر مقررات قرار گیرد، همانطور که در هفته جاری در کره جنوبی اتفاق افتاده است.

گزارش شده که استخراج کنندگان از چین به خاطر قوانین زمان بری و سختیی که این کشور اقتدار طلب برای معامله و استخراج ارزهای دیجیتال دارد لحاظ می کند، فرار می کنند. این حرکت زمان معاملات بیت کوین را افزایش می دهد، که اغلب می تواند بیش از ۱۰ دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: آلت کوین های پولساز! با بهترین مشتقات بیت کوین جهت سرمایه گذاری آشنا شوید

با این حال، “مورگان استنلی” می گوید، مکان هایی زیادی وجود دارند که استخراج بیت کوین در آنها سود آور است، مانند ایالت های غرب میانه و شمال غربی ایلات متحده، که هم سطح با آن می توان برای جایگزین کردن انرژی های تجدید پذیر تلاش کرد.

مطالبات بیت کوین ممکن است یک فرصت تجاری جدید برای توسعه دهندگان انرژی تجدید پذیر باشد. سوال اصلی این است که آیا این می تواند برای بخش صنایع همگانی جهان مثبت باشد یا نه؟ در ادامه می گوید:” غول های نفتی (شرکت های بزرگ نفتی جهان یا Big Oil ) در حال حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر هستند.

بیت کوین سال ۲۰۱۷ منفجر شد و ارزش آن بیش از ۱۴۰۰ درصد افزایش یافت. اما ارزش این ارز دیجیتال در شروع سال ۲۰۱۸ با روندی آهسته فقط ۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال DogeCoin با شوخی استارت خورد، اکنون بیش از ۱ میلیارد دلار ارزش دارد!

نمودار افزایش ارزش بیت کوین

نمودار افزایش ارزش بیت کوین

منبع: businessinsider.com

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا