تلفن همراه

با بودجه حدود ۲ میلیون تومان کدام گوشی تلفن همراه را انتخاب کنیم؟

گوشی با قیمت حدودی 2 میلیون تومان
۲+

اگر ۱۰ سال پیش یا بیشتر تصمیم به خرید تلفن همراه می گرفتید، احتمالا انتخاب شما برند نوکیا و یا سونی اریکسون بود، در غیر این صورت هم تقریبا انتخاب شما با توجه به سلیقه تان مشخص بود. انتخاب از همین چند برند محدود هم با توجه به بودجه ای که در اختیار داشتید کاری نسبتا ساده به نظر می آمد، زیرا تنوع زیادی در بین تلفن های همراه وجود نداشت و هر کمپانی با گذشت زمان گوشی های بهتر با مشخصات و البته قیمت بالاتر به بازار عرضه می کرد. اما امروزه اوضاع کاملا متفاوت است. برندهای مختلف سعی در قبضه کردن بازار اسمارت فون ها را دارند، مفاهیم جدیدی در دنیای گوشی های تلفن همراه معرفی شده اند و البته هر برند هم گوشی های خود را در سری های مختلف روانه ی بازار می کنند. فبلت ها و پرچمدارها و میان رده ها و… کار شما را برای انتخاب بهترین اسمارت فون در یک رنج قیمتی مشخص سخت می کنند. در این مقاله سعی داریم کمی کار شما را در انتخاب بین برندهای معروف مختلف در رنج قیمتی حدود ۲ میلیون تومان کمی راحت تر کنیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید.

Samsung galaxy A8 (2018) 32GB

Samsung galaxy A8

Samsung galaxy A8

اول به میان رده ی جدید سامسونگ می پردازیم، موبایلی خوش دست که در اولین نظر بهبود طراحی و ساخت زیباتر آن نسبت به سلف خود یعنی مدل A7 به چشم بیننده می آید. ترکیب زیبای فلز و شیشه، سطح براق، لبه های صیقل خورده و حاشیه ی کم در قسمت بالا و پایین صفحه نمایش در کنار هم باعث زیباتر شدن A8 نسبت به مدل های قدیمی سری A شده است. حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه و فناوری تشخیص چهره ی A8 امتحان خود را به خوبی پس داده اند. گواهینامه ی IP68 باعث می شود که تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱٫۵ متری زیر آب گوشی شما به مشکلی برنخورد. گرد و غبار وارد دستگاه شما نمی شود و استفاده از محافظ Corning Gorilla Glass موجب محافظت صفحه نمایش ۵٫۶ اینچی دستگاه شما با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۲۰ پیکسل و فناوری  Super AMOLED در برابر ضربه و خط وخش می شود. سامسونگ در این مدل از اسمارت فون های خود از تراشه ی Exynos 7885 Octa به همراه ۴GB رم استفاده کرده است که باعث می شود از عملکرد مطلوب و بدون لگ این تلفن همراه حتی در استفاده های سنگین مطمئن باشید. پردازنده ی مرکزی از ۴ هسته با فرکانس ۲٫۲GHz و ۴ هسته با فرکانس ۱٫۶GHz تشکیل شده است. GPU این دستگاه Mali-G71 است که دست شما را در اجرای سنگین ترین بازی ها با بالاترین کیفیت به کلی باز می گذارد. این دستگاه دو سیمکارته از شبکه ی ۴G بهره می برد و نسخه ی جدید و پرسرعت بلوتوث ۵ در آن خودنمایی می کند. A8 با دو حافظه ی داخلی ۳۲ و ۶۴ معرفی شده که البته می توان حافظه ی آن را با اضافه کردن حافظه ی جانبی تا ۲۵۶GB افزایش داد. اندروید نوقا، نسخه ی پیش فرض ۷٫۱٫۱ به طور پیش فرض بر روی آن نصب است که برای یک اسمارت فون سال ۲۰۱۸ کمی نگران کننده است، اما شما نگران نباشید! زیرا امکان ارتقای اندروید این دستگاه به نسخه ی ۸ هم وجود دارد. باتری ۳۰۰۰mAh برای این مدل سامسونگ درنظر گرفته شده است که شاید می توانست کمی قوی تر باشد، ولی استفاده از فناوری شارژ سریع باعث می شود این مشکل کوچک خم درنظر شما جلوه نکند.

Samsung galaxy A8

Samsung galaxy A8

به قسمت جذاب A8 می رسیم، یعنی دوربین! دوربین سلفی A8 دارای دو سنسور ۸ و ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم یکسان و زاویه تصویربرداری مختلف می باشد. با سلفی A8 می توانید تصاویر پرتره با پشت صحنه ی مات بگیرید و با استفاده از افکت های نرم افزاری کیفیت سلفی خود را بهبود ببخشید.

دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی دارای فناوری فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز و فلش LED می باشد. این دوربین هیچ ویژگی خاص دیگری ندارد، مگر دریچه دیافراگم f/1.7 که امکان عکس برداری در محیط های کم نور را به شما می دهد. کیفیت فیلم برداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه خوب است، اما شاید از چنین تلفن همراهی در این سطح و در سال ۲۰۱۸ انتظار کیفیت بالاتر می رفت.

به طور کلی A8 با کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبا در حد پرچمدارهای سامسونگ، سخت افزار قوی، دوربین خوب و دیگر امکانات اضافی گزینه ای مناسب برای خرید و نمونه ای از یک اسمارت فون نسبتا کامل می باشد، هرچند که شاید کمی قیمت آن نسبت به ارزش خریدش بالاتر به نظر برسد.

مزایا: طراحی زیبا، فناوری تشخیص چهره، نرم افزار و سخت افزار قوی

معایب: وزن بالا، قیمت نسبتا بالا (حدود ۲٫۱ میلیون تومان)

Huawei honor 9

Huawei honor 9

Huawei honor 9

گوشی ۵٫۱۵ اینچی هواوی با بدنه ی یکپارچه ی فلزی در آوریل ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. honor9 واقعا زیباست! باز هم ترکیب فلز و شیشه که همراه با زوایای مناسب در سرتاسر گوشی و انحناهای چشم نواز قاب پشتی با چشم شما بازی می کند. باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری، صفحه نمایش لمسی خازنی LTPS IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل (در حدود ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ) و نسخه ی پیش فرض اندروید ۷ برای این گوشی مناسب به نظر می رسند. سخت افزار honor 9 واقعا قوی است، تراشه ی HiSilicon Kirin 960 فرکانسی بالاتر از تراشه ی موجود در A8 دارد (۴x2.4 GHz Cortex-A73 & 4×1.8 GHz Cortex-A53) و ترکیب آن با رم ۴ گیگابایتی و GPU مدل Mali-G71 M‍P8 اجرای هر نوع برنامه و بازی و ویدیویی را برای آن مثل آب خوردن ساده می کند. حافظه ی داخلی ۶۴ گیگی آنر۹ به نظر کافی است، هرچند که می توان با استفاده از حافظه ی جانبی microSD آن را تا ۲۵۶ گیگ افزایش داد. دوربین اصلی Dual آنر۹ با داشتن دو لنز ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی بسیار قوی عمل می کند. دوربین دوتایی آنر۹ به این صورت است که یک لنز عکس رنگی و دیگری عکس سیاه و سفید گرفته، با ترکیب این دو یک عکس باکیفیت و با کنتراست بالا به عنوان خروجی به شما ارائه می شود. زوم اپتیکال ۲ برابری، فلش LED و فیلم برداری با کیفیت ۲۱۶۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه باعث شده تا دوربین اصلی آنر۹ را بسیار قوی ارزیابی کنیم. اما دوربین سلفی این گوشی به خوبی دوربین اصلی نیست. استفاده از دوربین ثانویه ی ۸ مگاپیکسلی با نسبت کانونی لنز f/2.0 کمی دور از انتظار می باشد، هرچند که سلفی آنر۹ در محیط های با نور مناسب خوب عمل می کند.

Huawei honor 9

Huawei honor 9

به طور کلی آنر۹ با این که نسبت به A8 قدیمی تر است، ولی سخت افزار آن کمی قدرتمندتر بوده و طراحی آن هم زیبا و چشم نواز است. آنر۹ سبک تر و البته کوچکتر از A8 می باشد. ضمنا آنر۹ از محافظت صفحه نمایش Corning Gorilla Glass 3 و قابلیت شارژ سریع (۴۰ درصد در ۳۰ دقیقه) نیز بهره می برد. قیمت این گوشی در بازار هم اکنون چیزی در حدود ۱٫۹ میلیون تومان می باشد.

مزایا: سخت افزار خیلی خوب، دوربین اصلی دوتایی قوی

معایب: سلفی متوسط، نداشتن گواهینامه ی محافظت در برابر آب و گرد و غبار

Xiaomi Mi 6 – Dual SIM – ۱۲۸GB

Xiaomi Mi 6

Xiaomi Mi 6

شرکت چینی شیائومی که چند صباحی است نامی از خود دربین بزرگان دنیای اسمارت فون ها بر سر زبان ها انداخته است، با معرفی گوشی فلزی Mi 6 در آوریل ۲۰۱۷ باعث حیرت بسیاری از دوستداران دنیای تلفن های همراه هوشمند شد. سخت افزار Mi 6 فوق العاده قوی است، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (بدون پشتیبانی از کارت حافظه ی خارجی)، ۶ گیگابایت رم و استفاده از تراشه ی Snapdragon 835 بهره گرفته شده از پردازنده ی مرکزی هشت هسته‌ای با سرعت ۲٫۴۵ و ۱٫۹ و استفاده از پردازنده ی گرافیکی Adreno 540 GPU ، این موبایل را تبدیل به اسمارت فونی بسیار قوی در حد یک پرچمدار صاحب نام می کند. هرچند که رم ۶ گیگابایتی نباید زیاد هم فریبنده باشد، زیرا به نظر می آید ۴ گیگابایت رم برای هر نوع استفاده ای از یک اسمارت فون در دنیای امروزی کافی باشد، ولی باز هم وقتی نام پردازنده ی  Snapdragon 835 به میان می آید، باید به احترام آن ایستاد! صفحه نمایش فول اچ دی ۵٫۱۵ اینچی، اندروید نوقا نسخه ی ۷٫۱، باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت ۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعت، بلوتوث نسخه ی ۵ و داشتن حسگر اثر انگشت از دیگر ویژگی های این اسمارت فون می باشد.

Xiaomi Mi 6

Xiaomi Mi 6

دوربین Mi 6 حرف زیادی برای گفتن دارد، دوربین اصلی دوتایی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر در چهار محور، دارای دریچه‌ی دیافراگم f/1.8 و فناوری فلش Dual Tone LED قابلیت بالایی در ثبت تصاویر از خود نشان می دهد. فیلمبرداری با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را هم حتما می دانید که فوق العاده است! دوربین سلفی Mi 6 اما همانند آنر۹ از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده می کند، هرچند خیلی قدرتمند نیست ولی تصاویر مطلوبی را در شرایط مناسب ثبت می کند. به طور کلی گوشی های شیائومی با قیمت پایین تر سعی بر رقابت با همتاهای معروف تر و قدیمی تر خود دارند، هرچند که از نظر برخی تعمیرکاران تلفن های همراه، شیائومی کیفیت ساخت مناسبی ندارد، هرچند که من شخصا با این حرف مخالفم! شیائومی Mi 6 با قیمت حدودا ۱٫۹ میلیون تومان هنوز هم حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

مزایا: سخت افزار فوق العاده قوی، باتری قدرتمند، دوربین اصلی خوب

معایب: طراحی نه چندان زیبا با حاشیه های زیاد، دوربین سلفی متوسط، نداشتن محافظ صفحه نمایش و گواهینامه ی محافظت در برابر آب و گرد و غبار

حرف آخر

به طور کلی انتخاب تلفن همراه امری سلیقه ای می باشد و هر شخص برای انتخاب خود آیتم های خاصی را مد نظر قرار می دهد. ما در این بخش سعی کردیم به طور خلاصه ویژگی های مثبت و منفی ۳ گوشی معروف در رنج قیمتی حدود ۲ میلیون تومان را برای شما بیان کرده و به مقایسه ی آن ها بپردازیم، اما در آخر انتخاب با خود شماست! تصمیم بگیرید که کدام ویژگی برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است، سخت افزار؟ دوربین؟ یا غیره… با نظرات خود ما را یاری بفرمایید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا