معرفی اپ

معرفی اپ: مایکروسافت برای ارتباط با بیماران ALS دست به کار شد! Gaze Speak

اپ بیماری ALS

شرکت مایکروسافت برنامه Gaze Speak را برای بیمارانی که از ALS رنج میبرند تولید کرد تا آنها بتوانند با کمک چشمانشان ارتباط برقرار کنند.

۰

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک  یا بیماری لو گهریگ (ALS) بیماری عصبی است که سلول های عصبی، شامل نورون ها را در مغز و نخاع مورد حمله قرار میدهد و گاهی سبب میشود تنها ابزار ارتباطی بیماران چشمانشان باشد. برنامه ی Gaze Speak  توسط حرکات چشمان بیماران میتواند هرآنچه آنها سعی در بیانش را دارند پیش بینی کند. این برنامه الفبا را به چهار دسته تقسیم کرده و در صفحه نمایش نشان میدهد, این دسته بندی توسط برچسب هایی که در پشت دستگاه قرار داده شده برای بیماران قابل مشاهده است و پاسخ های ثبت شده با نگاه آنها به این دسته بندی که در بالا, پایین, چپ و راست وجود دارد, مطابقت داده میشود.

Xiaoyi Zhang  در حالیکه در بخش تحقیقات مایکروسافت تنها یک انترن بود,  این اپ را توسعه داد. او توضیح میدهد:

برای مثال زمانیکه بیمار قصد در بیان واژه ی task  دارد, ابتدا برای انتخاب گروه t به پایین نگاه کرده و سپس برای انتخاب گروه a به بالا نگاه میکند و همینطور ادامه میدهد.

Gaze Speak  همچنین از متون و واژه های پیش فرض استفاده میکند تا واژه ی مد نظر بیمار را زودتر پیش بینی کند. هر بار برنامه واژه را حدس زده و محتمل ترین آنها را با صدای بلند میخواند.

در مقایسه با روشی که عموما برای برقراری ارتباط با این بیماران استفاده میشود (نوشتن واژگان روی تخته و دنبال کردن حرکات چشم بیمار), Gaze Speak  تنها در۷۸ ثانیه میتواند یک جمله را کامل کند. این در حالیست که روش معمول به ۱۲۳ ثانیه برای کامل کردن یک  جمله نیاز دارد. کار با جملات پیش فرض در ۶۲ ثانیه در مقایسه با کار با مفسرین برای شخص بسیار سریعتر خواهد بود.

این شرکت حمایت خوبی را در گذشته در چالش سطل آب یخ به خود جلب کرد و همچنان در حال افزودن بخش هایی ویژه ی معلولین به محصولات خود میباشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا