تکنولوژی

تاثیرات زندگی در فضا بر روی انسان ها در اقامت های طولانی قابل ردیابی است!

Space travel

زندگی در کرات دیگر همواره مورد تحقیقات دانشمندان بوده و هست آزمایشات ژنتیکی ناسا بر روی دوقلوها اثرات پروازهای فضایی و طولانی مدت بر بدن انسان را چنان نشان می دهد که گویا علاوه بر تغییرات زیست شناسی بر روی بدن تغییراتی در ژن نیز ممکن است رخ دهد

۰

سفر به فضا و یا زندگی در کرات دیگر از جمله آرزوهای بشر می باشد. اما خوب می دانیم که برای این سفرهای طولانی و متفاوت می بایست انسان آمادگی های لازم را پیدا کند. یافته های اولیه ناسا که بنا به نتایج رسمی مطالعات بیوتکنولوژی پزشکی ابن سینا صورت گرفته است نشان از تغییرات جالبی در بدن انسان می دهد.

بدن انسان هنگام سفرهای فضایی تحت تاثیر فضا، تغییرات زیادی در ژن پیدا می کند.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : امریکایی ها مشغول تدوین قانون برای ماموریت های فضایی هستند

آزمایشات بر روی دوقلوها

Space travel

ایستگاه فضایی بین المللی اسکات در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ طی ۳۴۰ روز تحقیقات متوالی به نتایج جالبی دست پیدا کردند. برادران دوقلو اسکات و مارک که جهت این آزمایشات انتخاب شده بودند در حالت بی وزنی برای مدت طولانی در ایستگاه فضایی زندگی داشتند.

آزمایشات بیولوژیکی متعددی در این دوران و قبل از اسکان برادران در ایستگاه فضایی صورت گرفت. می دانید  که دوقلوها از بسیاری لحاظ بیولوژیک و ژنتیک همسان می باشند.

اما نمونه های آزمایشگاهی نشان می داد که بدن اسکات و مارک دستخوش تغییراتی شده است. این تغییرات حتی در ژن این دو برادر تاثیر داشته است. اسکات و مارک پس از بازگشت به زمین تحت تاثیر تغییرات DNA قرار گرفته بودند. اندازه تلومرها در این دو برادر افزایش و کاهش داشت. مولکولهای شناخته شده در رده متیل ها به مولکول های DNA آنها اضافه شده بود. در همین راستا تغییرات DNA دوقلوها هم مانند دیگر افراد رخ داده بود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : بزرگترین تلسکوپ رادیویی جهان در چین برای گوش دادن به صدای آدم فضایی ها افتتاح شد!

اقامت طولانی در حالت بی وزنی

ناسا طی این تحقیقات مشتاق به یادگیری بیشتر در مورد اثرات اقامت های طولانی مدت در حالت بی وزنی است. چرا که آژانس فضایی در حال حاضر حرکتی به سمت ماموریت طولانی مدت انسان به مریخ در سال ۲۰۳۰ دارد. بسیاری افراد تمایل به هزینه های زیاد در این گونه سفرهای فضایی دارند. شاید بتوان با راه کارهای بهتری اثرات این سفرهای طولانی مدت را کمتر کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا