سینمای جهان

فیلم Manhattan Night شب منهتن کاری از برایان دیکابلیس

هنرنمایی Adrien Brody و Yvonne Strahovski در Manhattan Night
۲۰+

برایان دیکابلیس فیلم سینمایی شب منهتن یا Manhattan Night محصول سال ۲۰۱۶ را با اقتباس از رمان شب منهتن اثر کالین هریسون را کارگردانی کرده است. آدرین برودی و استیون کلینسکی نیز تهیه‌کنندگان فیلم هستند. برودی علاوه بر بازیگر به عنوان تهیه کننده هم در فیلم فعالیت می‌کند. در ادامه با معرفی فیلم Manhattan Night با نت نوشت همراه باشید.

فیلم Manhattan Night کاری از برایان دیکابلیس

پورتر رن با بازی آدرین برودی Adrien Brody نویسنده‌ی نشریات نسبتاً سطح پایین نیویورک است. او مدام به‌ دنبال حقیقت در پرونده‌های رسوایی، ضرب‌ و‌ شتم و قتل می‌گردد. پورتر به همراه همسرش لیزا با بازی جنیفر بیلز Jennifer Beals و دو فرزندش زندگی می‌کند. شوهر و پدری دوست داشتنی است و زندگی ایده‌آلی دارد.

روزی سروکله‌ی زنی غریبه به نام “کارولین” با بازی ایوون استراهوفسکی Yvonne Strahovski پیدا می‌شود که از او برای تحقیق در مورد پرونده‌ی قتل مشکوک همسر فیلمسازش، دعوت می‌کند. سیمون با بازی “کمپبل اسکات” فیلمسازی است که به طرز مشکوکی کشته شده است. پورتر می‌پذیرد و تلاش برای جستجو آغاز می‌شود و این ابتدای ماجرای فیلم شب منهتن Manhattan Night کاری از برایان دیکابلیس است.

پوستر فیلم Manhattan Night کاری از برایان دیکابلیس

پوستر فیلم Manhattan Night کاری از برایان دیکابلیس

بیشتر بخوانید: برداشتی از فیلم Begin Again دوباره شروع کن فیلمی از جان کارنی

در فیلم Manhattan Night پورتر نویسنده‌ای است که تشنه‌ی یافتن حقیقت و رسوا کردن بدنامان است. در چهره‌اش نشانه‌ای از خوشحالی و شادمانی دیده نمی‌شود، گویی به زندگی یکنواخت‌ و تکراری‌اش خو کرده است. پورتر غمی نهفته دارد، او به دنبال یافتن هیجان به پیشنهاد زن اغواگر تن می‌دهد. سایمونِ مقتول شخصیتی سادیستیک دارد و از آزار اطرافیانی که دوستشان دارد لذت می‌برد، او ذهنی شکاک دارد و ثبات شخصیتی ندارد.

او با ضبط تصاویر خود و اطرافیانش در پی یافتن تصویر حقیقی از خود و دیگران است. او بارها خود و اطرافیانش را در آزمون‌های مختلفی مورد پرسش و سنجش قرار می‌دهد. این پرسش و یافتن با نوعی رفتار بیمارگونه‌ی سادیسمی همراه است که باعث آزار همسرش می‌شود و سایمون در مقابل، حاضر به ترک این جنون لذت‌بخش دیگر آزاری نیست. غافل از آن که کارولین به دنبال فرصتی برای انتقام است.

بعد از مرگ سایمون، پورتر مامور کشف حقیقت می‌شود و در این راه پر خطر تاوان‌هایی را هم می‌پردازد. به گونه‌ای که وقتی این ماجرا بعد از فراز و نشیب‌های بسیار تمام می‌شود، دیگر پورتر آن آدم سابق نیست. او قدر داشته‌هایش را بیشتر می‌داند و دو دستی به آن‌ها می‌چسبد. او آرامش داشتن خانواده را به هر چیزی ترجیح می‌دهد هر چند که گهگاه باز ذهن‌اش سمت و سوی دیگری هم می‌رود.
شهر نیویورک که منهتن یکی از بخش‌های پنج گانه‌ی آن است با همه‌ی زرق و برق‌هایش، سیاه است و این سیاهی بر زندگی ساکنانش سایه‌ی سیاهی‌اند اخته است. شهری که در شب منهتن به تصویر کشیده می‌شود به هیچ وجه شاد و رنگی نیست. در ادامه‌ی فیلم، پورتر مجبور به قبول ماموریتی می‌شود که هابز به او می‌دهد هابز یک سرمایه‌دار است که قدرت بیکار کردن پورتر را دارد.

فیلم Manhattan Night پر از تصاویر تاریک و خشن است. بازی عالی کمبل اسکات Campbell Scott در نقش یک انسان روان پریش با شخصیتی حساس و رفتاری بیمار گونه و آدرین برودی Adrien Brody در نمایش غمگین بودن و استیصال انسان شهری دربند زن و فرزند تحسین برانگیز است. البته که برودی در فیلم‌های قبلی‌اش مانند فیلم “پیانیست” اثری از “رومن پولانسکی” که جوایز متعددی را برای او به ارمغان آورده هم خوش درخشیده است.
با شب منهتن این شعر از احمد شاملو به ذهن متبادر می‌شود:

گاه آن که ما را به حقیقت می‌رساند
خود از آن عاریست.

۴ دیدگاه

4 دیدگاه

  1. Avatar

    تینا

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹ at ۱۸:۳۵

    مررسی.
    این فیلمو چند بار دیدم خیلی عالی بود

    ۲+
  2. Avatar

    mina

    ۸ فروردین ۱۴۰۰ at ۲۲:۳۷

    موافقم.
    فیلم خیلی خوب و قشنگی بود

    ۰
  3. Avatar

    فودی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ at ۱۷:۳۳

    با سلام
    لطفا باز هم پست بگذارید مطالبی خوبی رو مینویسید موفق باشید
    با تشکر

    ۱+
  4. Avatar

    ابراهیم وحیدی

    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ at ۱۸:۳۸

    فیلم خیلی خوبیه و باید بگم مرخرفترین معرفی یا نقدی بود که تا خالا خوندم هیچ ارتباطی با ذات فیلم نداشت.

    ۲+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا