مبانی بورس

تحلیل تکنیکال بازار بورس سهام؛ صنایع قند و شکر، سهام قشکر و قهکمت

تحلیل تکنیکال بازار بورس سهام

دوباره بورس و دوباره تحلیل تکنیکال یک سهم دیگه. منتها امروز قصد داریم دو سهم از سهم های صنایع قند و شکر (قشکر و قهکمت) را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

۰

دوباره بورس و دوباره تحلیل تکنیکال یک سهم دیگه. منتها امروز قصد داریم دو سهم از سهم های صنایع قند و شکر (قشکر و قهکمت) را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

اولین سهم مربوط به سهم قشکر است. با نگاهی به نمودار سهم در تایم فریم ۴ ساعته می بینیم که نمودار سهم در حال نزدیک شدن به حمایت بسیار مهم ۱۸۰۰ ریالی می باشد. اهمیت مقاومت فوق از آن جهت قابل توجه است که این مقاومت با خط روند اصلی این سهم تقاطع یافته است. قیمت کنونی سهم امروز در قیمت ۱۸۶۹ ریال بسته شده است. با نگاهی به اندیکاتور RSI  می بینیم که اندیکاتور در حال نزدیک شدن به تراز ۲۰ و منطقه اشباع از فروش می باشد. همچنین دو اندیکاتور بسیار مهم استوک استیک (۹،۳،۳) و (۱۴،۹،۹) هر دو در ناحیه اشباع از فروش و زیر تراز ۲۰ می باشند. با توجه به مطالب فوق در صورتی که حمایت مهم ۱۸۰۰ ریالی و خط روند هر دو  به سمت پایین بشکند، حمایت های بعدی سهم در قیمت های ۱۶۵۰، ۱۴۷۴ و ۱۳۱۲ ریال خواهند بود. ولی در صورتی که نمودار نسبت به خط روند واکنش مثبت نشان دهد و تغییر جهت اتفاق بیفتد مقامت های پیش رو قیمت های ۲۱۰۴، ۲۱۹۰، ۲۳۰۴ و ۲۴۸۵ ریال خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قشکر

تحلیل تکنیکال قشکر

دومین سهم مورد نظر سهم قهکمت است. نمودار سهم داخل یک کانال مستطیلی افقی در حال نوسان کردن است. در حال حاضر نمودار قیمتی سهم هم زمان در حال نزدیک شدن به حمایت پایینی کانال و خط حمایت روندی خود می باشد. با نگاهی به اندیکاتورهای RSI  و استوک استیک می بینیم که اندیکاتور RSI در حال نزدیک شدن به تراز ۵۰ می باشد. همچنین اندیکاتور استوک استیک (۹،۳،۳) و (۱۴،۹،۹) هر دو در حال نزدیک شدن به منطقه اشباع از فروش می باشند. در صورتی که کانال افقی از سمت پایین شکسته شود تا حمایت ۳۴۴۰ ریال که حمایت بسیار مهم خود حرکت خواهد کرد. ولی در صورتی که کانال به سمت بالا شکسته شود اولین مقاومت پیش روی سهم ۵۷۳۶ ریال خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قهکمت

تحلیل تکنیکال قهکمت

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا