مبانی بورس

تحلیل تکنیکال بازار سهام؛ شرکت کاشی سازی الوند (کلوند)

تحلیل تکنیکال سهام کلوند

هم اکنون سهم روی مقاومت مهم خود قرار دارد. افراد ریسک گریز می توانند تا زمان قطعی شدن شکست مقاومت ۲۵۰۰ ریالی و تقاطع قطعی اندیکاتور استوک استیک با خط تراز ۲۰ منتظر سیگنال قطعی خرید بمانند.

۱+

امروز قصد داریم به معرفی و تحلیل یکی از سهم های حاضر در صنایع کاشی و سرامیک بپردازیم. شرکت کاشی سازی الوند با نماد کلوند این روزها تحت تاثیر اخبار و شایعات زیادی قرار گرفته است. لذا بر آن شدیم امروز از لحاظ تکنیکال به بررسی این سهم بپردازیم.

این روزها از افزایش ۲۰۰ درصدی افزایش سرمایه از سود انباشته شرکت کاشی سازی الوند (کلوند) خبرهایی به گوش می رسد. با رجوع به گزارش مالی سال ۹۵ این شرکت مشاهده می کنیم با مقدار تقریبی ۱۱ میلیارد تومان سود انباشته، افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی از این طریق کمی بعید به نظر می رسد. همچنین این روزها با آرامش نسبی در عراق باز هم بحث صادرات کاشی و سرامیک به این کشور داغ شده است. طبق گفته امینی کارشناس فروش شرکت کاشی سازی الوند، عراق یکی از مهم ترین اهداف صادراتی این شرکت می باشد. علاوه بر عراق، پاکستان، عمان، انگلستان، آلمان ، لهستان و کنیا نیز از بازارهای جدید صادراتی این شرکت نام برده می شوند. لذا به نظر می رسد در گزارشات ۹ ماهه و ۱۲ ماهه این شرکت بتوان آثار صادرات محصولات این شرکت را مشاهده کرد.

حال با نگاهی به نمودار قیمتی این سهم یک نظم روند قیمتی در نمودار این سهم را مشاهده می کنیم. در تایم فریم ۴ ساعته با ترسیم فیبوناچی می بینیم که قیمت روی تراز اصلاحی ۶۱ درصد واکنش مثبت نشان داده است و طی دو روز گذشته تغییر روند نزولی چند هفته ای خود را پایان داده است. هم چنین با توجه به رفتار مشاهده قیمت در روزهای گذشته می بینیم نظم حرکتی این قیمت در حال تکرار شدن است. همچنین با رسم اندیکاتورهای استوک استیک (۱۴،۹،۹) و (۹،۳،۳) مشاهده می کنیم هر دو اندیکاتور در ناحیه اشباع از فروش قرار دارند و در حال قطع کردن تراز ۲۰ این اندیکاتور هستند. همچنین با نگاهی به اندیکاتور RSI می بینیم که نمودار با برخورد به خط تراز ۵۰ به سمت تراز ۷۰ برگشته است. با تجمیع تمامی تائیدیه ها از طریق اندیکاتورها و صف خرید میلیونی روز گذشته به نظر می رسد روند نزولی اصلاحی این سهم به پایان رسیده باشد. هم اکنون سهم روی مقاومت مهم خود قرار دارد. افراد ریسک گریز می توانند تا زمان قطعی شدن شکست مقاومت ۲۵۰۰ ریالی و تقاطع قطعی اندیکاتور استوک استیک با خط تراز ۲۰ منتظر سیگنال قطعی خرید بمانند.

نمودار تحلیل تکنیکال کلوند

نمودار تحلیل تکنیکال کلوند

مقاومت ها:

۱= ۲۵۰۰ ریال

۲- ۲۷۵۱ ریال

۳- ۲۹۹۰ ریال

حمایت ها:

۱- ۲۱۶۰ ریال

۲- ۲۰۰۰ ریال

۳- ۱۸۸۳ ریال

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا