آموزشی

ترابردپذیری چیست ، راهنمای استفاده از ترابردپذیری (آموزش تغییر اپراتور بدون تعویض شماره)

ترابردپذیری چیست ؟

بر اساس این طرح که در حال حاضر به مدت یک ماه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد، کاربران می توانند بدون آنکه شماره تلفن همراه خود را تغییر دهند، از پوشش یک اپراتور خارج شده و به جمع کاربران یک اپراتور دیگر بپیوندند.

۰

در روزهای گذشته بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، طرح آزمایشی ترابردپذیری شماره های همراه را صادر کرد. بر اساس این طرح که در حال حاضر به مدت یک ماه به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد، کاربران می توانند بدون آنکه شماره تلفن همراه خود را تغییر دهند، از پوشش یک اپراتور خارج شده و به جمع کاربران یک اپراتور دیگر بپیوندند. در ادامه با ارائه پاسخ به سوال ترابردپذیری چیست ؟ و راهنمای استفاده از ترابردپذیری با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۸ نکته کاربردی گوشی هوشمند که کمتر کسی می‌داند!

بر اساس توضیحات ارائه شده، در حال حاضر هر یک از اپراتورها به صورت روزانه می توانند حداکثر ۵۰۰ عملیات ترابرد را در طرح MNP انجام دهند و البته به مدت یک هفته نیز حق انجام تبلیغاتی در این زمینه ندارند. اگر قصد دارید از طرح ترابرد پذیری استفاده کنید و از یک اپراتور به اپراتور دیگری مهاجرت کنید، در ادامه با آموزش این کار با ما همراه باشید.

ترابردپذیری چیست ؟

برای تکمیل توضیحات درباره طرح ترابردپذیری یا MNP ذکر این نکته کافی به نظر می رسد که فرض کنید شما یکی از کاربران همراه اول هستید و به دلیل نوع پوشش دهی محل زندگیتان و دریافت سرویس های بهتر از رایتل، علاقه دارید از خدمات این اپراتور استفاده کنید. اما بزرگترین مانع بر سر راه شما، تغییر شماره همراه است که باعث می شود مجبور باشید این تغییر را به اطلاع تک تک مخاطبینتان برسانید. اما با طرح ترابردپذیری می توانید بدون اینکه شماره همراهتان را تغییر دهید، از پوشش یک اپراتور خارج شده و به جمع کاربران اپراتور دیگری بپیوندید. فرآیند انجام این کار در هر یک از اپراتورها به صورت زیر است:

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع به USB type-C را اینجا بخوانید

ترابردپذیری چیست ؟

ترابردپذیری در همراه اول

ترابرد پذیری در همراه اول

اگر قصد دارید از اپراتورهای ایرانسل یا رایتل به جمع کاربران همراه اول بپیوندید، ابتدا به آدرس join.mci.ir مراجعه کنید. در این صفحه ابتدا می بایست شماره همراه خود را وارد کرده و بر روی بررسی شماره همراه کلیک کنید. پس از این کار یک رمز عبور به شماره شما ارسال خواهد شد که می بایست آن را در کادر جدید وارد کنید. با این کار شما به صفحه درج اطلاعات هویتی وارد خواهید شد و پس از تکمیل فیلد های مورد نظر (نام، نام خانوادگی و…) و ثبت اطلاعات، مجددا پیامک دیگری برای شما ارسال شده و اطلاع داده خواهد شد که ظرف ۳ تا ۵ روز آینده فرآیند انتقال شما به همراه اول انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: هک مودم وایرلس خانگی با اپ اندروید + راهکار ارتقاء امنیتی

ترابردپذیری در ایرانسل

ترابردپذیری در ایرانسل

ترابرد پذیری در ایرانسل

اگر تصمیم دارید از خدمات اپراتور دوم استفاده کنید می بایست کار خود را از آدرس اینترنتی  eform.irancell.ir/Portal/Home/?188479/MNP آغاز کنید. متاسفانه هنوز سیستم درخواست الکترونیکی همانند آنچه در وب سایت همراه اول مشاهده می شود توسط ایرانسل راه اندازی نشده و متقاضیان می بایست با مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل و پر کردن فرم مربوط به ترابرد شماره های موبایل، یک سیمکارت غیر فعال دریافت کنند. سپس پیامکی به شماره قبلی آنها فرستاده خواهد شد و از کاربر درخواست می شود تقاضای ترابرد شماره خود را تایید کند. پس از این کار و گذشت مدتی، پیامک دیگری برای اعلام تائید عملیات برای کاربر ارسال شده و سیمکارتی که از مرکز خدمات دریافت شده بود فعال می شود. بر اساس توضیحات ایرانسل هزینه این کار برای کاربران ۳۰۰۰ تومان می باشد.

بیشتر بخوانید: بازی مخفی اندروید را از دست ندهید، دایناسور و فلپی برد

ترابردپذیری در رایتل

ترابردپذیری در رایتل

ترابرد پذیری در رایتل

آن دسته از کاربرانی که قصد دارند از این پس از سرویس های رایتل استفاده کنند می بایست بین ساعت های ۸ تا ۱۷ به آدرس اینترنتی www.rightel.ir/mnp مراجعه کرده و در این بخش روی درخواست ترابردپذیری شماره کلیک کنند. در پنجره جدید تعداد محدودی از اطلاعات شخصی از کاربر درخواست شده و سایر فرآیندها به صورت خودکار انجام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بازیابی اطلاعات حذف شده در اندروید با اپلیکیشن Dr. Fone

بیشتر بخوانید: بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی , راهنمای کامل برای گوش های معمولی و روت نشده

منبع +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا