علمی

کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان به انگلیسی ترجمه و چاپ شد!

کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان

برای اولین بار نوشته های هیروگلیف (حروف هیروگلیف عبارتند از تصاویری که هریک نشان دهنده شیئ یا مفهوم می باشند) به زبان انگلیسی ترجمه شده اند تا در دسترس همگان قرار بگیرند.

۵+

مسلما یکی از پر رمز و راز ترین امپراطوری های باستان, امپراتوری مصر می باشد که هنوز هم تکه های بسیاری از پازل آن پیدا نشده است. همیشه دانستن درباره مصر باستان جذاب بوده و نوشتن درباره این تمدن بزرگ بسیار هیجان انگیز! در ادامه با معرفی کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان که به انگلیسی ترجمه و چاپ شده با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حقایقی شگفت آور از کیهان ؛ تلسکوپ ناسا می تواند به ۱۳ میلیارد سال پیش بنگرد!

کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان

تحقیقات بسیاری درباره مصر باستان انجام شده است و باستان شناسان بارها  آثار نویسندگان مصر باستان را مورد مطالعه قرار داده اند. با توجه به مطلبی که اخیرا گاردین منتشر کرده است, برای اولین بار نوشته های هیروگلیف (حروف هیروگلیف عبارتند از تصاویری که هریک نشان دهنده شیء یا مفهوم می باشند) یا کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان به زبان انگلیسی ترجمه شده اند تا در دسترس همگان قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان

کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان که The Egyptian Book of the Dead نام دارد درباره مراسم تدفین در مصر باستان نوشته شده است, به زبان های زنده دنیا ترجمه شده است. اما, نمی توان این نوشته ها را ادبی دانست. در واقع این متن مانند تمامی نوشته هایی که تا به حال از مصر باستان بدست آمده اند, تنها به آداب و مراسم دینی اشاره دارد. در واقع می توان گفت در متون باستانی مصر اثری که بتواند همتای آثار هومر یونانی و یا پیلوس اوویدیوس رومی باشد, وجود ندارد.

رمزگشا و مترجم متون باستانی و کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان Toby Wilkinson, امیدوار است بتواند با توجه به نوشته های هیروگلیف مردمانی که حدود ۳۵۰۰ سال پیش می زیسته اند, در قالب یک کتاب ادبی به طور گسترده تری آداب و رسوم و سنن مصریان باستان را به دنیا بشناساند. این کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان قرار است مجموعه ای شامل آوازها, هجویات, داستان کوتاهی درباره یک کشتی غرق شده (شاید چیزی شبیه تایتانیک!) , نامه یک کشاورز به خانواده اش, نبردها و بلایای طبیعی و بسیاری چیزهای دیگر باشد.

بیشتر بخوانید: کشف قدیمی ترین فسیل جهان با قدمت ۳٫۷ میلیارد سال در گرینلند

اکنون این کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان در انگلستان به چاپ رسیده و در سال ۲۰۱۷ نیز در آمریکا چاپ خواهد شد. ما نیز باید منتظر یک مترجم باشیم تا بوسیله او از اطلاعات مطمئنا با ارزش این کتاب بهره مند شویم.

بیشتر بخوانید: صحبت کردن دلفین ها واقعیت دارد ؛ نتایج جالب محققان در این رابطه!

بیشتر بخوانید: با بزرگترین و قدرتمندترین آسانسور جهان آشنا شوید! +ویدئو

بیشتر بخوانید: بیابانی زدایی با گوجه فرنگی ؛ به لطف انرژی خورشیدی و آب دریا

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا