علمی

تصاویر منتخب مسابقه حیات وحش دنیا در سال ۲۰۱۷ را اینجا ببینید!

برترین تصاویر حیات وحش سال 2017

موزه طبیعی لندن هر سال مسابقه‌ای عکاسی با موضوع حیات وحش برگزار میکند. در این پست تعدادی از تصاویر منتخب و زیبای این مسابقه را قرار داده‌ایم.

۰

حتی اگر طوفانها و آتش‌سوزیها خسارات زیادی به بار بیاورند، بازهم جاذبه‌های طبیعی، زیبایی وصف ناپذیری دارند. هر ساله مسابقات عکاسی مختلفی در سراسر دنیا برگزار میشود. یکی از مسابقات مطرح در این زمینه، عکاسی حیات وحش – زیرنظر موزه طبیعی لندن است – که اخیرا عکسهای برنده منتشر شده‌اند . در مسابقه امسال، از بین ۵۰ هزار عکس از ۹۲ کشور دنیا، ۱۰۰ عکس به عنوان تصاویر برتر برگزیده شد که ما در اینجا تصاویر منتخب هر گروه را برای شما قرار داده‌ایم. دو عدد از این عکسها توسط کودکانی در رنج سنی ۱۱ تا ۱۴ سال گرفته شده است.

 

تصویر یک روباه قطبی که تخم یک غاز برفی را دزدیده است. این عکس در جزیره ونگل در اقیانوس منجمد شمالی گرفته شده است.

توله خرس قهوه‌ای در حال مبارزه نمایشی با مادرش. (پارک ملی دریاچه کلارک آلاسکا، این تصویر را یک کودک برداشته است.)

برترین تصاویر حیات وحش سال 2017

تصویری از یک عقاب در یک روز بارانی که کاکلش را به این روز انداخته (حیات وحش جزیره Amaknak آلاسکا)

این سیاهگوش ایبریایی در پارک طبیعی سیرا واقع در اسپانیا زندگی میکند، گربه سانی نادر است که مهمترین غذایش خرگوشها هستند. این عکس را نیز یک کودک برداشته است.

نام این پرنده زیبا کتزال است. عکسی که میبنید در جنگ ابری کاستاریکا واقع در سان گرادو دی دوتا گرفته شده، کتزال، جوجه‌های خود را هر روز با میوه‌ها و حشرات تغذیه میکند و در موعد مقرر، با نزدیک کردن غذا به لانه، آنها را وادار به پرواز میکند.

تصویری از یک فرشته دریایی در حال جفت‌گیری، این عکس در دریایی واقع در اکتوتسک خاور دور روسیه گرفته شده.

تعجب نکنید، این یک کاکتوس ساگارویی است که بعد از ۲۰۰ سال رشد بی‌وقفه در جزیره ساحلی سونور آریزونا به این اندازه رسیده؛ رشد این کاکتوس برای جذب بیشتر آب باران است.

توله ببر سوماترایی که توسط جنگل‌بانی از دام یک شکارچی حیات وحش در استان آچه واقع در جزیره سوماترای اندونزی نجات یافته است.

اسب دریایی کوچکی که بعد از رها شدن در ساحل دریا در جزیره سومباوا اندونزی زباله‌ای را به دست آورده است. این زباله‌ها در نتیجه جزر و مد آب در ساحل جمع میشوند.

تصویر زیبایی از یک فک ودل و توله‌اش در آبهای زیر یخ واقع در شرق قاره جنوبگان

همزیستی مسالمت آمیز دلقک‌ماهی با شقایق دریایی در لمبه استریت واقع در سولاوسی اندونزی، این ماهیها انگلهایی که موجب کپک شقایق میشوند را از آن دور میکنند و در عوض شقایق دریایی آنها از دست مهاجمان محافظت میکند. شاخکهای این گیاه سمی است و مهاجمین جرات نزدیک شدن به آن را ندارند.

فیلی که در ماسایی مارا – منطقه حفاظت شده‌ای در جنوب غربی کنیا – بعد از سیراب کردن اهالی قبیله خود، به دوربین عکاس خیره شده است. او احتمالا رئیس قبیله است.

این هم تصویر زیبایی از یک سنجاب قرمز در جنوب سوئد که به صورت خلاقانه‌ای در لحظه استراحتش به هنگام جستجو برای غذا ثبت شده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا