رپرتاژ آگهی

تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیر ویدئو پروژکتور

اگر شما به دنبال تعمیر ویدئو پروژکتور هستید باید آن را به دست متخصص این کار بسپارید و نه آن که خود بدون تخصص اقدام به این کار کنید. در همین راستا، آن چه که در ادامه می‌آید (از اجزای ویدئو پروژکتور گرفته تا حل مشکلات ویدئو پروژکتور) صرفاً برای آشنایی شما با اجزای ویدئو پروژکتور و مشکلات احتمالی ویدئو پروژکتور است و نه چیزی دیگر.

۰

تعمیر هر وسیله و یا دستگاه تخصصی را باید به دست متخصص سپرد چرا که این متخصص است که بر تمامی سیستم‌ها و اجزای آن دستگاه مسلط است و می‌تواند در کم‌ترین زمان و بدون دغدغه اقدام به تعمیر وسیله کند. اما یک فرد غیر متخصص اگر اقدام به تعمیر دستگاه تخصصی کند نه تنها احتمالاً کار مثبتی از پیش نخواهد برد بلکه حتی امکان آن که اوضاع وسیله‌ی معیوب را بدتر کند نیز وجود دارد. بنابراین اگر شما به دنبال تعمیر ویدئو پروژکتور هستید باید آن را به دست متخصص این کار بسپارید و نه آن که خود بدون تخصص اقدام به این کار کنید. در همین راستا، آن چه که در ادامه می‌آید (از اجزای ویدئو پروژکتور گرفته تا حل مشکلات ویدئو پروژکتور) صرفاً برای آشنایی شما با اجزای ویدئو پروژکتور و مشکلات احتمالی ویدئو پروژکتور است و نه چیزی دیگر.


آریا گستر ایرانیان

تعمیر ویدئو پروژکتور

مرکز تخصصی دستگاه های اداری، بزرگترین واردکننده و توزیع کننده قطعات ویدئو دیتا پروژکتور در ایران با بیش از سه هزار مدل لامپ دیتا پروژکتور
۰۲۱-۸۶۰۷۲۴۰۶
نشانی شرکت: تهران-خردمند جنوبی-تقاطع خردمند و آذرشهر-جنب بانک ملی-پلاک۳۲-واحد۶۲


اجزای ویدئو پروژکتور

درست است که شما به دنبال راه حلی برای تعمیر ویدئو پروژکتور هستید و به همین دلیل هم وارد این صفحه شده‌اید، اما اگر با اجزای ویدئو پروژکتور آشنا نباشید هیچ کاری از پیش نخواهید برد. بنابراین پیش از آن که به مشکلات و علل مشکلات ویدئو پروژکتور پرداخته شود، بهتر است مروری بر اجزای ویدئو پروژکتور داشته باشیم.

یک ویدئو پروژکتور به طور کلی از اجزای زیر برخوردار است:

  • پاور (پاور قطعه‌ی مشترک تمامی دستگاه‌های برقی بوده و وظیفه‌ی اصلی آن کاهش ولتاژ ورودی است)
  • برد اصلی (ولتاژی که از پاور خارج می‌شود به برد اصلی می‌رسد. در برد اصلی کارهای متعددی انجام می‌شود که یکی از آن‌ها آنالیز باینری تصاویر و آماده کردن آن‌ها جهت پخش است. اگر غیر متخصص هستید به هیچ عنوان نباید به برد اصلی دست بزنید، چرا که این قطعه از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است و حتماً باید متخصص اقدام به تعمیر آن کند)
  • لامپ ویدئو پروژکتور (این جزء ویدئو پروژکتور قابل تعمیر نیست و هر چند مدت یک بار باید تعویض شود)
  • برد بالاست (برد بالاست [BALLAST BOARD] قطعه‌ای است که لامپ ویدئو پروژکتور را تغذیه می‌کند. به خاطر داشته باشید که لامپ هر ویدئو پروژکتور با ویدئو پروژکتور دیگر متفاوت است، هم‌چنین برد بالاست هر ویدئو پروژکتور هم با برد بالاست ویدئو پروژکتور دیگر تفاوت دارد)
  • لنز (یکی دیگر از قطعات ویدئو پروژکتور لنز است. لنز قطعه‌ای است که تصاویر از آن جهت نمایش به کاربر خارج می‌شوند. لنزها از لحاظ اندازه، عدسی و … انواع مختلفی دارند اما به طور کلی لنزها را به دو دسته‌ی معمولی و واید تقسیم می‌کنند. لنزهای واید برخی مشکلات لنزهای معمولی را ندارند)
  • کالرویل (قطعه‌ای دایره‌ای است که از یک موتور برخوردار بوده و اطراف آن فیلترهای رنگی قرار دارند. با برخورد نور لامپ به هر یک از این فیلترهای رنگی نور به همان رنگ در تصویر اصلی تشکیل می‌شود، البته در این بین یک قطعه‌ی دیگر که دارای تعداد بسیار زیادی آینه است نیز کمک می‌کند. نام این قطعه‌ی پر از آینه‌های کوچک DMD است. ذکر این نکته لازم است که در برخی ویدئو پروژکتورها به جای آن که تأمین رنگ توسط کالرویل انجام شود توسط قطعه‌ای دیگر با نام اپتیک یا تونل نور انجام می‌شود)

از آن جا که هدف اصلی از ذکر اجزای ویدئو پروژکتور صرفاً آشنا کردن شما با اجزا است، لذا خیلی وارد بحث حرفه‌ای نمی‌شویم. اگر به دنبال تعمیر ویدئو پروژکتور هستید می‌توانید از متخصصین این کار کمک بگیرید. متخصصین تیم آریا گستر ایرانیان تجربه و تبحری بالا در زمینه‌ی تعمیر ویدئو پروژکتور دارند. می‌توانید از تجربه و تبحر آن‌ها در زمینه‌ی تعمیر ویدئو پروژکتور استفاده کنید.


آریا گستر ایرانیان

تعمیر ویدئو پروژکتور

مرکز تخصصی دستگاه های اداری، بزرگترین واردکننده و توزیع کننده قطعات ویدئو دیتا پروژکتور در ایران با بیش از سه هزار مدل لامپ دیتا پروژکتور
۰۲۱-۸۶۰۷۲۴۰۶
نشانی شرکت: تهران-خردمند جنوبی-تقاطع خردمند و آذرشهر-جنب بانک ملی-پلاک۳۲-واحد۶۲


برخی مشکلات ویدئو پروژکتور و علت آن‌ها

در ادامه سعی می‌شود به برخی از مشکلات رایج ویدئو پروژکتورها اشاره شود و پس از آن علل احتمالی نیز مورد بحث قرار گیرند. باری دیگر تأکید می‌شود که چه شما و چه هر فرد غیر متخصص دیگر ممکن است موجب خرابیِ بیش‌تر ویدئو پروژکتور شوید و بنابراین باید حتماً دستگاه را جهت تعمیر به متخصص بسپارید. آن چه که در ادامه می‌آید صرفاً برای آشنایی بیش‌تر است:

  • وجود نقطه نقطه‌های کوچک در تصویر (این مشکل در اغلب موارد ناشی از خرابی DMD است)
  • داغ شدن ویدئو پروژکتور و خاموش شدن (این مشکل نیز مشکلی ست که کم اتفاق نمی‌افتد. در اغلب موارد یا حرارت سنج دستگاه دچار مشکل شده که طبیعتاً با خراب شدن حرارت سنج، دستگاه به اشتباه حرارتِ خود را بالا تشخیص داده و خاموش می‌شود، یا فن دستگاه از کار افتاده و یا آن که فن سالم است ولی آی‌سی درایور دستگاه دستور به چرخیدن فن نمی‌دهد. هر یک از این موارد می‌توانند موجب داغ شدن دستگاه و سپس خاموش شدن آن شوند. تشخیص علت اصلی مشکل صرفاً کار متخصص است)
  • پرش رنگ (این مشکل با پرش تصویر تفاوت دارد. پرش رنگ عمدتاً ناشی از ایراد پیدا کردن کالر ویل است)
  • روشن شدن دستگاه ولی عدم انتشار نور (گاهی دستگاه روشن می‌شود ولی قادر به تابیدن نور روی پرده نیست. در این وضعیت، عمدتاً مشکل به لامپ دستگاه مرتبط است. یا آن که لامپ خراب شده و یا آن که منبغ تغذیه لامپ یا همان برد بالاست دچار آسیب شده است)
  • عدم پخش تصاویر VGA و HDMI (علل مختلفی ممکن است موجب این ایراد شوند. در وهله‌ی اول ممکن است رزولوشن پخش دستگاه منبع با ویدئو پروژکتور منطبق نباشد، علاوه بر این ممکن است کابل تصویر درست کار نکند و یا آن که پورت دستگاه دچار مشکل شده باشد. اگر هر یک از موارد فوق به درستی کار کنند احتمالاً مشکل ناشی از برد اصلی است)

تمام مشکلات احتمالی ویدئو پروژکتور در موارد بالا خلاصه نمی‌شوند و آن چه که گفته شد صرفاً برخی موارد ساده جهت آشنایی شما با اجزا و مشکلات ویدئو پروژکتور بود.

جهت تعمیر ویدئو پروژکتور می‌توانید دستگاه‌تان را به متخصصین تیم آریا گستر ایرانیان بسپارید.

 


آریا گستر ایرانیان

تعمیر ویدئو پروژکتور

مرکز تخصصی دستگاه های اداری، بزرگترین واردکننده و توزیع کننده قطعات ویدئو دیتا پروژکتور در ایران با بیش از سه هزار مدل لامپ دیتا پروژکتور
۰۲۱-۸۶۰۷۲۴۰۶
نشانی شرکت: تهران-خردمند جنوبی-تقاطع خردمند و آذرشهر-جنب بانک ملی-پلاک۳۲-واحد۶۲


برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا