علمی

ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA و تغییرات غیر قابل توضیح ژنتیکی فضانوردان

ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA

تحقیقات بسیار زیادی راجع به تاثیر حضور در فضا و قرار گیری انسان در جو زمین صورت گرفته و همواره ناسا با پشتکار تمام در این زمینه گام های بسیار ارزشمندی را به نام خودش ثبت کرده است.

۵+

تحقیقات بسیار زیادی راجع به تاثیر حضور در فضا و قرار گیری انسان در جو زمین صورت گرفته و همواره ناسا با پشتکار تمام در این زمینه گام های بسیار ارزشمندی را به نام خودش ثبت کرده است. یکی از این تحقیقات که نتایج جالبی را هم در پی داشته می توان به انتخاب دو برادر دوقلو که از موارد همسان و بسیار شبیه به هم هستند و ارسال یکی از آنها به ایستگاه فضایی نام برد. در ادامه با جزییات جالبی از ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ تصاویر اسرارآمیز از مکان های متروک در جهان

ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA

Scott Kelly و Mark Kelly نام این دو برادر دوقلو است که اسکات اسفند دو سال پیش پس از گذشت ۱ سال از حضور در فضا به زمین بازگشته و گویا رشد ۲ سانتی متری در قدش نظرات مختلفی را به همراه داشته است!

اسکات دقیقا ۳۴۰ روز را در ایستگاه فضایی بین المللی حاضر بود و این فرصت برای محققان ناسا یک شرایط ویژه را جهت بررسی دقیق DNA ها و همچنین تاثیر محیط و همه عوامل استرس زا بر بدن انسان فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: گیاهان نورانی و درخشان به جای لامپ روی میز کار شما در آینده نزدیک!

بیشتر بخوانید: سالانه ۴۳ کیلوگرم طلا از طریق فاضلاب های کشور سوئیس دفع می شود !

در بررسی های انجام شده در ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA از قابل مشاهده ترین تغییرات می توان به افزایش قد اسکات اشاره کرد. این تغییرات به آسانی توانسته کنجکاوی محققان را برانگیخته و اکنون دیگر به خوبی میدانیم که حضور در فضا تاثیرات غیر قابل انکاری بر ژن های فرد مسافر خواهد داشت.

کریستوفر میسون محقق اصلی تیم مطالعه ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA می گوید این تحقیق تغییرات سیستم بیولوژیکی انسان را در پاسخ به حضور در فضا به آسانی نمایش می دهد.

بیشتر بخوانید: تولید انرژی از بدن انسان ؛ ترس از جایگزین شدن با ربات‌ها منجر به کشف یک منبع انرژی پنهان شد!

تا پیش از این تاثیراتی مثل کشش ستون فقرات، کاهش عضلات بدن و از بین رفتن چرخه خواب در حضور طولانی مدت افراد حاضر در فضا ثبت شده بود، اما مطالعات جدید نشان از تغییرات DNA و مواردی بسیار دیگر دارد که بدون شک می توان توسط بررسی این دوقلو های همسان این اطلاعات را قابل قبول تر خواند.

Scott Kelly یکی از دو برادر دوقلو که به فضا رفت - ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA

Scott Kelly یکی از دو برادر دوقلو که به فضا رفت – ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA

آقای میسون اعتقاد دارد که تغییرات صدها هزار ژن و روشن و خاموش شدن هر یک از آنها بلافاصله پس از حضور فرد فضانورد در فضا آغاز شده و تا چند هفته پس از حضور در زمین ادامه خواهد داشت. این تاثیرات را با بررسی و مطالعه دقیق می توان شناسایی و در ماموریت های بعدی برای فضانوردان لحاظ کرد.

بیشتر بخوانید: کنه دراکولایی از عصر دایناسورها در فسیل های ۹۹ میلیون ساله !!!

باهم به بررسی چند مورد از تاثیرات ثبت شده از ارسال یکی از دو برادر دوقلو به فضا توسط NASA در ادامه خواهیم پرداخت:

  • تلومر (یا (Telomere) پایانه فیزیکی کروموزم‌های خطی می‌باشد که از یک توالی غیر کد کننده تشکیل یافته است) های اسکات با طولی بیشتر ثبت شدند که پس از حضور در زمین دوباره به حالت ابتدایی بازگشتند.
    به گفته متخصصان کوتاهتر شدن تلومر ها به طور کلی نشان از پیر شدن فرد است، که البته تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. اما پیش بینی ها با توجه ها به ورزش مناسب و کالری دریافتی کم برای فضانوردان می تواند نتایج جالبی را رقم بزند!
  • بیان ژنتیکی بدن اسکات در موارد بسیار زیادی دچار تغییرات شده است. ژن های اسکات در دو سطح متیلاسون هم شاهد افزایش بوده و هم کاهش را نشان می دهد. به گفته محققان این مورد نشان از یک انفجار ژنی در بدن فضانورد است.

بیشتر بخوانید: معجزه چشم های میگوی آخوندکی در تشخیص سرطان!

  • این اطلاعات ثبت شده فرضیه همیشگی مبنی بر تاثیر تغییرات محیط بر تغییرات ژنتیکی را کاملا تایید خواهد کرد.
  • باکتری های روده در دو فرد ساختاری کاملا متفاوت را به خود گرفته اند! باکتری های روده به هضم غذا کمک می کنند و گویا تفاوت ثبت شده در این دوقلو ها بسیار زیاد و غیر قابل چشم پوشی است که تا حدودی می تواند به رژیم های مختلف و محیط های متفاوت بستگی داشته باشد.
  • دانشمندان ژنی به نام “ژن فضایی” را جستجو می کنند که با با توالی RNA در گلوبول های سفید دوقلو ها قابل ردیابی است! محققان بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ ملکول RNA را یافته اند که در دو برادر متفاوت بوده و البته موارد زیادی مربوط به ویژگی های اختصاصی هر یک می باشد، اما در مواردی این ژن ها می توانند نشانی یا علامتی از ژن فضایی را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: پیچیده ترین تقاطع دنیا ؛ بدون شک در این میدان از سوئیدون انگلستان گم خواهید شد!

بیشتر بخوانید: برج چوبی گلخانه ای به نام جنگل سفید با نمایی منحصربه‌فرد بزودی در پاریس رونمایی می شود!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا