دانستنی‌های سلامتی

اگر زیاد بیمار می‌شوید و زیاد درد می‌کشید، این مطلب برای شماست!

تغییر شیوه زندگی

تغییرات اساسی در شیوه زندگی ممکن است به نظرتان غیر ضروری برسد اما ابزاری قدرتمند هستند که می توانند در مدیریت و مقابله با درد فیزیکی و عاطفی به شما کمک شایانی داشته باشند.

درد در هر جنبه از زندگی تاثیر می گذارد. دردهای فیزیکی ناشی از بیماری های مختلف ممکن است با کمک داروها، کنترل و یا درمان شوند اما زندگی با درد می تواند سلامت روانی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

داشتن ذهنی قوی برای یک بدن قوی تنها به دست خود شما صورت می گیرد. می توانید با تضعیف و یا تقویت بدنتان، بر روی ذهن نیز تاثیر داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال ذهنی قوی هستید سعی کنید با تغییر شیوه زندگی زندگی‌تان را بهتر و سالم تر کنید.

۱+

روان سالم در بدن سالم. در صورتی که بتوانید بدنی سالم و شاداب داشته باشید شیوه زندگی بهتری خواهید داشت و روحیه شما برای ادامه دادن به یک زندگی سالم، بهتر خواهد بود. با تغییر شیوه زندگی ، مراقبت های لازم را از خود به عمل آورید تا بتوانید جسمتان را سلامت نگه دارید. یکی از مراقبت های مهم که می توان به کمک آن جسمی سالم داشت این است که دردهای خود را کاهش دهید. از لحاظ جسمانی فعال باشید و یک رژیم غذایی سالم را دنبال کنید. عادات خوب خود را بیشتر کنید تا بتوانید روابط اجتماعی بهتر و سالم تری را داشته باشید.

تغییرات اساسی در شیوه زندگی ممکن است به نظرتان غیر ضروری برسد اما ابزاری قدرتمند هستند که می توانند در مدیریت و مقابله با درد فیزیکی و عاطفی به شما کمک شایانی داشته باشند.

درد در هر جنبه از زندگی تاثیر می گذارد. دردهای فیزیکی ناشی از بیماری های مختلف ممکن است با کمک داروها، کنترل و یا درمان شوند اما زندگی با درد می تواند سلامت روانی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد.

داشتن ذهنی قوی برای یک بدن قوی تنها به دست خود شما صورت می گیرد. می توانید با تضعیف و یا تقویت بدنتان، بر روی ذهن نیز تاثیر داشته باشید. بنابراین اگر به دنبال ذهنی قوی هستید سعی کنید با تغییر شیوه زندگی زندگی‌تان را بهتر و سالم تر کنید.

به بدن خود گوش دهید

Listen-To-Your-Body1

ممکن است که بیشتر نشانه های بدنتان را نا دیده بگیرید و برای مدتی نسبت به آن ها بی اهمیت باشید. چرا که شما بیش از حد مشغول زندگی روزمره، کار، روابط و . . . هستید. با این حال بسیاری از نشانه ها و علائم قوی هستند که شما را نسبت به یک وضعیت جسمانی تهدید می کنند.

به بدن خود توجه کنید. تا بتوانید در صورت مشکل به درمان آن بپردازید. نسبت به دردهای جسمی یا عاطفی خود بی توجهی نداشته باشید. بکوشید آن ها را مدیریت کنید.

عوامل استرس زا را تشخیص دهید

درد و استرس دو عامل وابسته به یکدیگر هستند که اثرات سوء بر روی سلامتی دارند. درد می تواند منجر به استرس شود و یا برعکس. مهم است که بتوانید سطح استرس خود را پایین آورید و برای کاهش استرس راه های مختلفی را امتحان کنید.

معمولا با تغییراتی بر رویکرد، می توان اضطراب را حل کرد.

همیشه فعال باشید

هر چه بیشتر ساکن باشید و بر روی یک مسئله منفی تمرکز کنید، سلامتی شما بیشتر تحت تهدید قرار می گیرد. سعی کنید فعالیت بدنی خود را به صورت مداوم پیگیری کنید. هیچ مرحله ای از زندگی فعالیت های خود را کنار نگذارید.

این کار به شما تمرین منظم و انرژی می دهد. اگر ورزش در خانه برایتان راحت تر است این کار را حتما انجام دهید در غیر این صورت حتما در یک کلاس یا گروه ورزشی ثبت نام کرده و آن را دنبال کنید.

رژیم غذایی سالم و مداوم داشته باشید

Follow-A-Healthy-Diet

برای لذت بردن از مزایای هر گونه فعالیت بدنی، مهم است که حتما یک رژیم غذایی سالم و مستمر داشته باشید. روز خود را با غذاهای سالم و مغذی شروع کنید. آب به اندازه کافی بنوشید، از نوشیدنی های شیرین مانند چای، سودا و کافئین ها دوری کنید که منجر به افسردگی خواهند شد.

رژیم های غذایی سالم ذهن شما را تقویت می کنند و احتمال مبارزه با درد روانی را افزایش می دهند.

بهبود چرخه خواب

Improve-Your-Sleep-Cycles

خواب برای بدن به اندازه فعالیت بدنی، اهمیت دارد. داشتن یک چرخه خواب منظم و سالم برای بدن بسیا رضروری است. چرا که بعد از خواب احساس انرژی و روحیه مثبت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

دردهای فیزیکی و یا ذهنی عملکرد خواب را مختل خواهد کرد. موقعیت خواب خود را منظم و مناسب کنید تا بتوانید هر روز خواب کافی و سالم داشته باشید.

مطمئن شوید که روزانه ۶ الی ۸ ساعت خواب با کیفیت دارید.

پشتیبانی عاطفی

گاهی اوقات همه چیز برای سلامتی بدن مهیا است، و شما تنها به یک پشتیبان عاطفی نیاز دارید. این بدان معنا نیست که شما ضعیف هستید. بلکه درخواست همراهی و همدلی عاطفی از طرف دیگران را دارید.
کمک کردن به دیگران و کمک گرفتن از آن ها احساس رضایتمندی بیشتری نسبت به زندگی خواهد داشت. مشکلات عاطفی و احساسی خود را بررسی کنید و بکوشید به تنهایی و یا با کمک دیگران آن ها را حل کنید. سلامتی نه تنها در جسم بلکه در روان نیز می بایست وجود داشته باشد تا دردهای عاطفی و درهای جسمانی از بین بروند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا