تکنولوژی

تلویزیون جی‌پلاس بخریم یا نه؟ کارشناسان سرای ایرانی پاسخ می‌دهند!

تلویزیون جی‌پلاس بخریم یا نه؟ (3)
۰

گلدیران یکی از شرکت‌های معتبر است که از سال‌های دور در زمینه تولید سیستم‌های صوتی و تصویری، لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع با برند ال‌جی همکاری داشته و توانسته تجربیات ارزشمندی در این زمینه بدست آورد. با خروج برندهای کره‌ای لوازم خانگی، گلدیران برند جی‌پلاس را ثبت و به بازار معرفی کرد. در سبد محصولات جی‌پلاس، انواع سیستم‌های صوتی و تصویری، لوازم خانگی، رایانه، گوشی تلفن همراه و … دیده می‌شود که همه آن‌ها با بهترین تجهیزات روز دنیا و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساخته شده‌اند. یکی از محصولات جی‌پلاس، تلویزیون‌های هوشمند آن است که به دلیل کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما با توجه به این‌که مدل‌های مختلفی از آن در بازار موجود است، شاید انتخاب مدل مناسب کمی سخت و گیج‌کننده باشد. به همین دلیل در اینجا قصد داریم تا یک راهنمای خرید تلویزیون جی‌پلاس حسب اطلاعات و تجربیات کارشناسان سرای ایرانی به شما ارائه کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

کیفیت تصویر تلویزیون جی‌پلاس

از فاکتورهای مهمی که در کیفیت تلویزیون تاثیر می‌گذارد، رزولوشن است. رزولوشن همان تعداد پیکسل‌هایی است که در صفحه نمایشگر یک تلویزیون وجود دارد. با توجه به تعداد این پیکسل‌ها، تلویزیون‌ها از نظر رزولوشن به تلویزیون‌های ۸K, 4K, FHD, UHD و HD تقسیم‌بندی می‌شوند که در بین آن‌ها، رزولوشن HD پایین‌ترین کیفیت را دارد و رزولوشن ۸K دارای بالاترین کیفیت است. برند جی‌پلاس برای این‌که در کورس رقابت با برندهای داخلی و خارجی تلویزیون در ایران بماند، تلویزیون‌های خود را با رزولوشن‌های HD, FHD و ۴K ارائه می‌کند که قابل قبول است.

فناوری QLED

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌هایی که تلویزیون G Plus از آن برخوردار هستند، فناوری QLED است. این فناوری برای ایجاد طیف رنگی گسترده، از نقاط کوانتومی بهره می‌برد که نتیجه آن، ایجاد روشنایی و رنگ‌هایی است که در دنیای واقعی با آن‌ها سروکار داریم. نور پس‌زمینه تلویزیون‌های جی‌پلاس، LED است که می‌تواند حجم رنگ را به صورت صددرصدی ارائه دهد. بدین ترتیب دقت رنگ در این تلویزیون‌ها از روشن‌ترین سفیدی‌ها تا تاریک‌ترین سیاهی‌ها حفظ می‌شود. استفاده از فناوری QLED در تلویزیون‌های جی‌پلاس موجب شده تا در شرایط نوری مختلف، وضوح تصویر بالایی داشته باشد و بتواند انعکاس نور را تا حد زیادی کاهش دهد. همچنین جی‌پلاس، تلویزیون‌های خود را به پنل A+ مجهز کرده که موجب می‌شود احتمال سوختگی پیکسل‌های صفحه نمایشگر به صفر نزدیک شود.

ویژگی HDR

HDR به تکنیکی در عکاسی اشاره دارد که سطوح کنتراست بین تاریک‌ترین سیاهی‌ها و روشن‌ترین سفیدی‌ها افزایش می‌یابد. بدین ترتیب رنگ‌های تصویر به رنگ‌های زندگی واقعی نزدیک‌تر می‌شوند. استفاده از این ویژگی در تلویزیون‌ها نیز به همین منظور است. جی‌پلاس از HDR10 در تلویزیون‌های خود استفاده کرده است. این نسخه از HDR، اصلی‌ترین و رایج‌ترین نسخه آن است که با دستگاه‌ها، دیسک‌های بلوری و شبکه‌های تلویزیونی که تصاویری با کیفیت ۴K پخش می‌کنند، سازگاری دارد. استفاده از این فناوری در تلویزیون‌های جی‌پلاس باعث شده که رنگ‌ها تا حد امکان به صورت زنده نشان داده شوند و رنگ‌های خاص به روش واقعی بازتولید شوند.

سیستم عامل تلویزیون جی‌پلاس

سیستم عامل اندروید تلویزیون یا Android TV، یک سیستم عامل بروز است که بسیاری از تلویزیون‌های هوشمند برندهای مطرح دنیا از آن استفاده می‌کنند. جی‌پلاس، نسخه ۹ این سیستم عامل را بر روی تلویزیون‌های خود نصب کرده که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را برای کاربران فراهم می‌کند و موجب می‌شود تا تجربه لذت‌بخشی از تماشای تلویزیون و کار با بخش‌های مختلف آن داشته باشند. سیستم عامل اندروید، این قابلیت را دارند که برنامه‌های مختلفی را از طریق گوگل‌پلی بر روی آن نصب کنید. این برنامه‌ها شامل بسیاری از بازی‌ها، کانال‌های استریم و بسیاری برنامه‌های کاربردی دیگر هستند. از ویژگی‌های دیگر سیستم عامل Android TV نسخه ۹ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محتوای مدیریت شده: این ویژگی سبب می‌شود تا برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌هایی که از طریق اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی تلویزیون توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند و تماشا می‌شود، آنالیز شده و مطابق علایق کاربر، موارد مشابهی به او پیشنهاد شود.

دستیار هوشمند: از طریق این قابلیت می‌توانید قرارهای و فهرست کارهای خود را برنامه‌ریزی کنید و پاسخ سوالاتتان را درباره موضوعات مختلف بیابید. همچنین اگر خانه هوشمندی دارید، امکان کنترل دما، سیستم تهویه، چراغ‌ها و … از طریق دستیار هوشمند وجود دارد.

جستجوی جهانی: با استفاده از نوار جستجویی که در رابط کاربری این سیستم عامل طراحی شده، می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را جستجو و نتایج آن را مشاهده کنید. همچنین امکان جستجوی صوتی نیز برای شما وجود دارد.

قابلیت CEC در تلویزیون جی‌پلاس

این ویژگی جزء استانداردهای HDMI است که به وسیله بسیاری از دستگاه‌های صوتی و تصویری مثل تلویزیون‌ها، کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های بلوری و … پشتیبانی می‌شود. این ویژگی یک پل ارتباطی بین این دستگاه‌ها برقرار می‌کند که از طریق آن می‌توان دستگاه‌های متصل به تلویزیون را با استفاده از کنترلر تلویزیون کنترل کرد. تلویزیون‌های جی‌پلاس نیز دارای این قابلیت هستند. به عنوان نمونه می‌توانید با کنترلر تلویزیون، دستگاه پخش بلوری را تنظیم کنید و کنترل بخش‌های اصلی آن را بدست بگیرید. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست تا برای تنظیمات اصلی، از کنترلر جداگانه هر دستگاه استفاده کنید.

قابلیت اتصال گوشی موبایل به تلویزیون جی‌پلاس

تلویزیون‌های هوشمند جی‌پلاس این قابلیت را دارند که با گوشی‌های تلفن همراه جفت شوند. این قابلیت موجب می‌شود تا بتوانید فیلم‌ها، عکس‌ها، موسیقی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که درون تلفن همراهتان هستند را بر روی صفحه نمایشگر تلویزیون جی‌پلاس، ببینید و مشاهده کنید و از آن‌ها بهره‌مند شوید. این اتصال به صورت بی‌سیم برقرار می‌شود و گوشی تلفن همراه شما باید دارای ویژگی میرورینگ باشد.

همچنین جی‌پلاس در تلویزیون‌های نسل جدید خود از قابلیت «I Smart» استفاده کرده که از طریق آن می‌توانید با گوشی خود، بخش‌هایی از تلویزیون را کنترل کنید. I Smart همچنین امکان مانیتورینگ معکوس را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از این ویژگی می‌توانید، تصویر تلویزیون را به صفحه نمایشگر تلفن همراه خود منتقل کنید.

پورت‌های ورودی و خروجی تلویزیون جی‌پلاس

مدل‌های جدید تلویزیون جی پلاس به پورت‌های اپتیکال و HDMI ARC مجهز شده‌اند تا صدا را به بهترین شکل ممکن به بلندگوها انتقال دهند. این پورت‌های خروجی هیچ محدودیتی ندارند و می‌توان صدایی باکیفیت از طریق آن‌ها دریافت کرد.

اگر جزء افرادی هستید که با رایانه کار می‌کنید و دوست دارید، از تلویزیون خود به عنوان مانیتور رایانه استفاده کنید، باید این خبر خوش را به شما بدهیم که جی‌پلاس در برخی از محصولات خود، پورت RGB تعبیه کرده که می‌تواند سیگنال ویدیویی را از طریق کابل VGA به صفحه تلویزیون منتقل کند. البته لازم است که کارت گرافیک رایانه از خروجی NTSC پشتیبانی کند. از دیگر پورت‌های تلویزیون جی‌پلاس می‌توان به پورت ورودی آنتن، پورت AV و پورت Component اشاره کرد.

توان صدای خروجی تلویزیون جی‌پلاس

با توجه به دستگاه‌های تقویت صدای جانبی که در بازار وجود دارد، بلندگوهای تلویزیون‌های امروزی، توان خروجی بالایی ندارند. این تلویزیون‌ها به وسیله پورت‌های پیشرفته‌ای که از آن بهره‌مند هستند، این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کنند که دستگاه‌های صوتی جانبی که از بلندگوهای باکیفیت و پرقدرت بهره می‌برند را به تلویزیون خود متصل کنند. تلویزیون‌های جی‌پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بلندگوهایی با توان خروجی بین ۱۶ تا ۲۰ وات بر روی آن‌ها نصب شده است.

اندازه تلویزیون‌های جی‌پلاس

جی‌پلاس برای اینکه بتواند به نیاز مشتریان مختلف پاسخ دهد، تلویزیون‌های خود را در اندازه‌های متنوعی طراحی و تولید کرده است. این تلویزیون‌ها در سایزهای ۳۲، ۴۰، ۴۲، ۴۳، ۴۹، ۵۰، ۵۵، ۵۸، ۶۵، ۷۵ و ۸۲ اینچ در بازار موجود هستند و بدین ترتیب می‌توان آن‌ها را برای فضاهای مختلف انتخاب کرد. نکته‌ای که در هنگام خرید تلویزیون جی‌پلاس باید در نظر داشته باشید این است که اندازه تلویزیون متناسب با فضایی باشد که تلویزیون در آن قرار می‌گیرد. بنابراین قبل از اینکه سایز تلویزیون خود را انتخاب کنید، فاصله مبلمانی که قرار است از آنجا به تماشای برنامه‌های تلویزیون بنشینید را اندازه‌گیری کنید. اگر قصد خرید تلویزیون FullHD را دارید، این فاصله باید بین ۱.۵ تا برابر قطر صفحه نمایشگر باشد و اگر تلویزیون ۴K باشد، این فاصله بین ۱ تا ۱.۵ برابر قطر صفحه نمایش تلویزیون است.

قیمت تلویزیون جی‌پلاس

یکی از فاکتورهای مهمی که افراد در هنگام خرید تلویزیون در نظر می‌گیرند، قیمت آن است. این روزها با توجه به افزایش شدید نرخ ارز، بسیاری از افراد قادر به خرید تلویزیون‌های خارجی نیستند و به دنبال یک محصول باکیفیت و مقرون‌بصرفه می‌گردند. جی‌پلاس در قیمت‌گذاری تلویزیون‌های خود این مسئله را لحاظ کرده و قیمت آن‌ها را به گونه‌ای در نظر گرفته که افراد با بودجه‌های مختلف بتوانند، یک تلویزیون پیشرفته با قیمت مناسب در خانه‌های خود داشته باشند. قیمت تلویزیون‌های جی‌پلاس از حدود ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا حدود ۵۰ میلیون تومان بالا می‌رود. در این اختلاف قیمت عواملی چون اندازه، رزولوشن و نوع صفحه نمایش، هوشمند بودن و … تاثیرگذار هستند.

کلام آخر

در این راهنما که به همت کارشناسان فروش سرای ایرانی آماده شده است تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی در مورد تلویزیون‌های جی‌پلاس به شما ارائه کنیم. جی‌پلاس به عنوان یک برند ایرانی نوظهور، توانسته جایگاه مناسبی در بازار برای خود دست و پا کند و طرفداران زیادی بدست آورد. به طور حتم یکی از دلایل مهم این موفقیت، شرکت گلدیران است که با اعتبار و سابقه‌ای که در طی این سال‌ها کسب کرده، توانسته اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. گلدیران تلویزیون‌های جی‌پلاس را با گارانتی ۲۴ ماهه عرضه می‌کند تا خریداران بابت خرید تلویزیون آسوده‌خاطر باشند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا