علمی

ناسا و باز هم سفر به ماه…

سفر به ماه

اینکه آمریکا ۴۵ سال پیش انسان به فضا فرستاد یا نه؛ مهم نیست، مهم سفر مجدد به ماه آن هم در شرایطی است که هدف این آژانس فضایی، سفر انسان به مریخ معرفی شده است. خلاصه به هر دلیلی، استخراج معادن ماه؛ ساخت پایگاه فضایی؛ استفاده از ماه به عنوان سکوی پرتاب به مریخ و … ، ناسا مجددا هوس رفتن به ماه کرده است!

۲+

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهارات اخیر خود، ماموریت جدید ناسا را سفر به ماه «فرستادن مجدد انسان به سطح ماه» تعیین کرده است. وی هدف از این کار را زمینه سازی برای ماموریتهای عمیقتر فضایی و ایجاد پایگاه بر روی ماه بیان می کند.

اگرچه هنوز از طرح و برنامه این کار خبر دقیقی در دست نیست ولی آنچه مسلم است تغییر استراتژیک ناسا با انجام این ماموریت خواهد بود آن هم در شرایطی که سازمان طبق اظهارات پیشین خود قرار بود بدون بازگشت مجدد به ماه، انسان به مریخ بفرستد!

در حالی که ناسا تمرکز خود را مجددا معطوف رفتن به ماه کرده است، آژانسهای فضایی در بسیاری از کشورها از روی امید و آرزو یا جاه‌طلبی در پی فرستادن فضاپیما و یا انسان بر سطح ماه هستند.

حتی بسیاری از شرکتهای فضایی مستقر در ایالات متحده، ماه را به عنوان یک فرصت و روشی برای کسب درآمد می‌بینند.

بدیهی است وقتی ناسا بعد سالها مجددا به فکر سفر به ماه افتاده، سایر دولتها و شرکتهای فضایی نیز بیکار ننشسته و تلاش خواهند کرد تا سهمی در آن داشته باشند.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    کوروش

    ۱ آبان ۱۳۹۶ at ۱۲:۵۹

    ماادم هاکه درزمین غالب ومسلطیم درواقع هیچ احتیاجی به مهاجرت به کراتی بیگانه چون ماه ومریخ نداریم اگرواگردلمون روی زمین خوش وذهنمون امیدوارباشه!ادم ها زیادمتوقع نیستنداگر برتری جویانی بزک کرده چون هیتلرو یا وحشیان داعشی – بکوحرام وطالبان و … تحریکشان نکنند!

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا